Загальна мета програми
оволодіння знаннями і навичками, необхідними для використання української жестової мови як одного із важливих засобів у спілкуванні та наданні соціальних послуг.
Очікувані результати навчання
Після завершення навчання слухачі повинні демонструвати:
знання
уміння
навички
Структура програми
Обов’язкові модулі програми
Модуль 1. Формування жестово-дактильної компетентності
Тема 1.1. Жестова мова – рідна мова глухих. Історія виникнення та розвитку жестової мови і дактилології глухих
Тема 1.2. Формування умінь використання немануальних компонентів у процесі комунікації
Тема 1.3. Українська дактильна абетка. Правила дактилології
Тема 1.4. Кінетичні особливості української жестової мови (система локалізацій)
Модуль 2. Морфологія української жестової мови
Тема 2.1. Іменник в українській жестовій мові.
Тема 2.2. Займенник. Змінювання займенників в українській жестовій мові.
Тема 2.3 Жести на позначення дій. Дієслово.
Тема 2.4. Прикметник. Означення Допомога. Правила вираження значень «якість», «ступінь якості». Практичні вправи.
Тема 2.5. Числівник, рахунок. Дії з числами.
Тема 2.6. Службові частини мови української жестової мови
Модуль 3. Удосконалення та автоматизація навичок жестової мови на запропонованому матеріалі
Тема 3.1. Правила вираження суб’єктно-об’єктних відношень в УЖМ. Знайомство.
Тема 3.2. Грошові одиниці. Особливості ведення діалогу
Тема 3.3. Календар, час. Особливості передачі часових значень в УЖМ.
Тема 3.4. Запитання. Структура питальних і спонукальних висловлювань в УЖМ.
Тема 3.5. Сім’я. Сімейні турботи. Особливості застосування емоційних висловлювань УЖМ.
Тема 3.6. Звертання. Вибачення прощання.
Модуль 4. Застосування української жестової мови при вивченні лексичного матеріалу з професійного блоку
Тема 4.1. Професійна лексика українською жестовою мовою
Тема 4.2. Заклади. Установи організації.
Вибіркові модулі програми
Модуль 5. Національна стратегія у сфері прав людини
Тема 5.1. Механізм захисту прав і свобод людини та громадянина. Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю.
Тема 5.2. Впровадження гендерних підходів у діяльність органів влади.
Модуль 6. Гуманітарно-соціальний розвиток українського суспільства
Тема 6.1. Етичний супровід нечуючих та взаємодія з ними
Тема 6.2. Вивчення положень Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю
Модуль 7. Ділове українське мовлення та документування управлінської діяльності
Тема 7.1. Розвиток державної мовної політики. Писемна форма спілкування
Тема 7.2. Організація діловодства в органах влади
Модуль 8. Організація діяльності публічного службовця
Тема 8.1. Планування роботи й робочого часу публічного службовця (тайм-менеджмент)
Тема 8.2. Прийом громадян. Робота зі зверненнями громадян
Модуль 9. Професійне вигорання: причини виникнення та шляхи усунення
Тема 9.1. Стадії та чинники виникнення професійного вигорання публічного службовця
Тема 9.2. Методи та техніки попередження і подолання проявів професійного вигорання у діяльності публічного службовця
Модуль 10. Попередження та вирішення конфліктів у професійній діяльності публічних службовців
Тема 10.1. Чинники конфліктної поведінки публічного службовця в умовах професійної діяльності
Тема 10.2. Стратегії і тактики поведінки у конфлікті публічного службовця в умовах професійної діяльності
Тема 10.3. Методи та техніки ефективного вирішення виробничих конфліктів
Категорії посад державної служби: Б В
Категорії посад в органах місцевого самоврядування: III IV V VI VII
Набір на програму не розпочато.
м. Полтава, вул. Європейська, 49
Полтавська
Маріупольський державний університет
Вища школа публічного управління
Миколаївський регіональний центр підвищення кваліфікації