ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОЇ ЖЕСТОВОЇ МОВИ

Основи української жестової мови

Загальна професійна (сертифікатна) програма
Джерело фінансування - Місцевий бюджет
Форма навчання - Очна (денна)
Погоджено з НАДС - Наказ НАДС від 29 серпня 2024 р. № 129-24
Напрям:
  • Забезпечення прав та інтересів осіб з інвалідністю, вивчення положень Конвенції про права осіб з інвалідністю, питання універсального дизайну і доступності
Компетентності:
  • Комунікація та взаємодія

Опис програми:

Загальна мета програми

оволодіння знаннями і навичками, необхідними для використання української жестової мови як одного із важливих засобів у спілкуванні та наданні соціальних послуг.

 

Очікувані результати навчання

Після завершення навчання слухачі повинні демонструвати:

знання

  •  української дактильної абетки;
  • правил дактилології;
  • особливостей синтаксичної побудови жестових конструкцій, правил вираження суб’єктно-об’єктних відношень в українській жестовій мові;

уміння

  • використовувати немануальні компоненти в процесі комунікації;

навички

  • демонстрування  жестів на позначення дій, означень, звертань, вибачень, прощань;
  • передавання інформації за допомогою української жестової мови

 

Структура програми

Обов’язкові модулі програми

Модуль 1. Формування жестово-дактильної компетентності

Тема 1.1. Жестова мова – рідна мова глухих. Історія виникнення та розвитку жестової мови і дактилології глухих

Тема 1.2. Формування умінь використання немануальних компонентів у процесі комунікації

Тема 1.3. Українська дактильна абетка. Правила дактилології

Тема 1.4. Кінетичні особливості української жестової мови (система локалізацій)

Модуль 2. Морфологія української жестової мови

Тема 2.1. Іменник в українській жестовій мові.

Тема 2.2. Займенник. Змінювання займенників в українській жестовій мові.

Тема 2.3 Жести на позначення дій. Дієслово.

Тема 2.4. Прикметник. Означення Допомога. Правила вираження значень «якість», «ступінь якості». Практичні вправи.

Тема 2.5. Числівник, рахунок. Дії з числами.

Тема 2.6. Службові частини мови української жестової мови

Модуль 3. Удосконалення та автоматизація навичок жестової мови на запропонованому матеріалі

Тема 3.1. Правила вираження суб’єктно-об’єктних відношень в УЖМ. Знайомство.

Тема 3.2. Грошові одиниці. Особливості ведення діалогу

Тема 3.3. Календар, час. Особливості передачі часових значень в УЖМ.

Тема 3.4. Запитання. Структура питальних і спонукальних висловлювань в УЖМ.

Тема 3.5. Сім’я. Сімейні турботи. Особливості застосування емоційних висловлювань УЖМ.

Тема 3.6. Звертання. Вибачення прощання.

Модуль 4. Застосування української жестової мови  при  вивченні  лексичного  матеріалу з професійного блоку

Тема 4.1. Професійна лексика українською жестовою мовою

Тема 4.2. Заклади. Установи організації.

 

Вибіркові модулі програми

Модуль 5. Національна стратегія у сфері прав людини

Тема 5.1. Механізм захисту прав і свобод людини та громадянина. Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю.

Тема 5.2. Впровадження гендерних підходів у діяльність органів влади.

Модуль 6. Гуманітарно-соціальний розвиток українського суспільства

Тема 6.1. Етичний супровід нечуючих та взаємодія з ними

Тема 6.2. Вивчення положень Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю

Модуль 7. Ділове українське мовлення та документування управлінської діяльності

Тема 7.1. Розвиток державної мовної політики. Писемна форма спілкування

Тема 7.2. Організація діловодства в органах влади

Модуль 8. Організація діяльності публічного службовця

Тема 8.1. Планування роботи й робочого часу публічного службовця (тайм-менеджмент)

Тема 8.2. Прийом громадян. Робота зі зверненнями громадян

Модуль 9. Професійне вигорання: причини виникнення та шляхи усунення

Тема 9.1. Стадії та чинники виникнення професійного вигорання публічного службовця

Тема 9.2. Методи та техніки попередження і подолання проявів професійного вигорання у діяльності публічного службовця

Модуль 10. Попередження та вирішення конфліктів у професійній діяльності публічних службовців

Тема 10.1. Чинники конфліктної поведінки публічного службовця в умовах професійної діяльності

Тема 10.2. Стратегії і тактики поведінки у конфлікті публічного службовця в умовах професійної діяльності

Тема 10.3. Методи та техніки ефективного вирішення виробничих конфліктів


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: III IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 2

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

м. Полтава, вул. Європейська, 49

Полтавська

Інші програми за цим напрямом