ЗАПОБІГАННЯ ТА РЕАГУВАННЯ НА ВИНИКНЕННЯ ЗАГРОЗ, КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ І ПОДОЛАННЯ ЇХ НАСЛІДКІВ

Запобігання та реагування на виникнення загроз, кризових ситуацій і подолання їх наслідків

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Місцевий бюджет
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - Наказ НАДС від 22 травня 2025 р. № 69-25
Напрям:
  • Запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій
Компетентності:
  • інші
  • Прийняття ефективних рішень
  • Професійні знання

Опис програми:

Загальна мета

Підвищення рівня обізнаності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій

Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму              

  • професійні знання з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій;
  • прийняття ефективних рішень;
  • знання механізму оцінки ризиків;

Очікувані результати навчання

За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:

знання

  • загальних принципів та основних положень чинного законодавства з питань забезпечення національної безпеки та національної стійкості;
  • правових засад взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі Службою безпеки України у попереджені та протидії терористичній, диверсійній, розвідувально-підривній діяльності та масовим заворушенням;
  • правових засад організації та управління заходами цивільного захисту на державному, регіональному і місцевому рівнях в мирний час та особливий період;
  • правових засад координації дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, органів
  • управління та сил цивільного захисту, служби медицини катастроф з виконання комплексу заходів та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
  • методів розроблення та здійснення стратегічних комунікацій в умовах кризових ситуацій і ліквідації їх наслідків;
  • основ цивільно-військового (державно-приватного) партнерства;
  • основ реактивного та проактивного реагування на загрози   національній   безпеці,   кризові та надзвичайні ситуації;
  • принципів організації взаємодії служби медицини катастроф з іншими аварійно-рятувальними службами при медичному захисті населення;
  • узагальненого алгоритму функціонування системи забезпечення національної безпеки щодо мінімізації рівня загроз національній безпеці, основ планування на основі спроможностей;
  • загальних алгоритмів реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації на основі загального правила «PDCA» (англ. Plan-Do- Check-Act) – планування –> дія –> перевірка –> коригування як циклічно повторюваного процесу прийняття рішень, що забезпечує постійне оновлення та адаптацію процесу до змін навколишнього середовища;
  • методик  виявлення  і  оцінки  ризиків,  загроз та кризових  ситуацій,  методів  їх  менеджменту та пом’якшення можливих наслідків їх реалізації;
  • переліку загроз національній безпеці, кризових та надзвичайних ситуацій, які визначені в чинному законодавстві  в  галузі  національної  безпеки і оборони;
  • структури та характеристики (описів, паспортів) загроз   національній   безпеці,   кризових та надзвичайних ситуацій;
  • основних засад дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації (ймовірних як зовнішніх, так і внутрішніх порушників);
  • порядку організації та проведення посадовими особами навчань з питань цивільного захисту, їх участі у практичних навчаннях (тренуваннях), у тому числі спільних з іншими суб’єктами

уміння

  • виявляти ознаки потенційної загрози національній безпеці та кризової ситуації у безпековому середовищі на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях;
  • застосовувати описи, паспорти загроз національній безпеці, надзвичайних та кризових ситуацій в публічно-управлінській практиці гарантування національної стійкості;
  • розробляти  та  впроваджувати  необхідні  заходи з підвищення стійкості функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування, установ (організацій) за особливих умов діяльності, здійснювати планування розвитку їх спроможностей у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації;
  • аналізувати реальний стан готовності установи (організації) щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері;
  • аналізувати ризики у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації;
  • організовувати заходи взаємодії та спільне виконання заходів центральними (місцевими) органами виконавчої влади, з’єднаннями (частинами) Збройних Сил України та іншими складовими сектору безпеки і оборони;
  • організовувати на відповідному рівні заходи щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері;
  • розробляти та впроваджувати (реалізовувати) необхідні заходи кризових комунікацій, у тому числі комунікативні плани;
  • розробляти та впроваджувати заходи мінімізації можливого негативного впливу дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації на усіх стадіях життєвого циклу установи (організації);
  • планувати  заходи  реагування  на  кризові та надзвичайні ситуації з урахуванням необхідності подолання їх медико-санітарних наслідків, особливостей діяльності під час епідемій та пандемій;
  • застосовувати планування розвитку спроможностей сектору безпеки і оборони;
  • організовувати  заходи  з  підготовки  до  дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту

 навички             

  • прийняття та організації виконання управлінських рішень з питань проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації;
  • організації та проведення планування розвитку спроможностей органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації, а також механізмів їх взаємодії із силами сектору безпеки і оборони у згаданій сфері;
  • здійснення ефективних кризових комунікацій;
  • здійснення ефективного інформування про кризові ситуації   визначеного   кола   отримувачів такої інформації  з  дотриманням  встановлених для ефективного інформування вимог;
  • документального оформлення подій, пов’язаних із загрозами, відповідно до стандартів службового діловодства

 

Структура програми

Тема 1. Концептуальні та організаційно-правові засади забезпечення національної стійкості України як складової національної безпеки                                         

Тема 2.Основи менеджменту ризиків, загроз та планування і реалізації заходів з підвищення стійкості функціонування установи (організації)

Тема 3. Організаційно-правові засади здійснення повноважень місцевими державними адміністраціями в умовах спеціальних правових режимів. Військово-цивільні (військові) адміністрації. Військово-цивільне співробітництво                                           

Тема 4. Основні засади організації заходів цивільного захисту

Тема 5. Медичний захист  населення в умовах кризових ситуацій

Тема 6. Основи комунікацій під час кризових ситуацій

 

 Мова(и) викладання   - українська

Додаткова інформація:

Розроблено на основі типової загальної короткострокової програми підвищення кваліфікації, затверджена наказом НАДС від 22.05.2025 р. № 69-25

 

Дистанційне навчання реалізуються через програму відеоконференцій Zoom та за необхідності через платформу Moodle, яка дозволяє отримувати знання, використовуючи сучасні інтерактивні інструменти.

 

Контакні особи, які забезпечують організацію навчання:

 РЯБЦЕВА Юлія Миколаївна - Заступник директора з навчальної роботи - начальник навчального відділу

(0532) 60-97-18

 

ДОРОШЕНКО Лариса Володимирівна - Начальник навчально-методичного відділ

(0532) 60-97-19


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: III IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 0.8

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

м. Полтава, вул. Європейська, 49

Полтавська

Інші програми за цим напрямом