Загальна мета - підвищення рівня обізнаності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій.
Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму:
професійні знання з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій; прийняття ефективних рішень;
знання законодавства щодо застосування механізму оцінки ризиків;
виконання на високому рівні поставлених завдань.
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
Тема 1. Концептуальні та організаційно-правові засади забезпечення національної стійкості України як складової національної безпеки
Тема 2. Основи менеджменту ризиків, загроз та планування і реалізації заходів з підвищення стійкості функціонування установи (організації)
Тема 3. Організаційно-правові засади здійснення повноважень місцевими державними адміністраціями в умовах спеціальних правових режимів. Військово-цивільні (військові) адміністрації. Військово-цивільне співробітництво
Тема 4. Взаємодія органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі Службою безпеки України у попереджені та протидії терористичній, диверсійній, розвідувально-підривній діяльності та масовим заворушенням
Тема 5. Основні засади організації заходів цивільного захисту
Тема 6. Медичний захист населення в умовах кризових ситуацій
Тема 7. Основи комунікацій під час кризових ситуацій
Очікувані результати навчання
За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:
знання
загальних принципів та основних положень чинного законодавства з питань забезпечення національної безпеки та національної стійкості;
правових засад взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі Службою безпеки України у попереджені та протидії терористичній, диверсійній, розвідувально-підривній діяльності та масовим заворушенням;
правових засад організації та управління заходами цивільного захисту на державному, регіональному і місцевому рівнях в мирний час та особливий період;
правових засад координації дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, органів управління та сил цивільного захисту, служби медицини катастроф з виконання комплексу заходів та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
методів розроблення та здійснення стратегічних комунікацій в умовах кризових ситуацій і ліквідації їх наслідків;
основ цивільно-військового (державно-приватного) партнерства;
основ реактивного та проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації;
принципів організації взаємодії служби медицини катастроф з іншими аварійно-рятувальними службами при медичному захисті населення;
узагальненого алгоритму функціонування системи забезпечення національної безпеки щодо мінімізації рівня загроз національній безпеці, основ планування на основі спроможностей;
загальних алгоритмів реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації на основі загального правила «PDCA» (англ. Plan-DoCheck-Act) – планування –> дія –> перевірка –> коригування як циклічно повторюваного процесу прийняття рішень, що забезпечує постійне оновлення та адаптацію процесу до змін навколишнього середовища;
методик виявлення і оцінки ризиків, загроз та кризових ситуацій, методів їх менеджменту та пом’якшення можливих наслідків їх реалізації;
переліку загроз національній безпеці, кризових та надзвичайних ситуацій, які визначені в чинному законодавстві в галузі національної безпеки і оборони;
структури та характеристики (описів, паспортів) загроз національній безпеці, кризових та надзвичайних ситуацій;
основних засад дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації (ймовірних як зовнішніх, так і внутрішніх порушників);
порядку організації та проведення посадовими особами навчань з питань цивільного захисту, їх участі у практичних навчаннях (тренуваннях), у тому числі спільних з іншими суб’єктами.
уміння
виявляти ознаки потенційної загрози національній безпеці та кризової ситуації у безпековому середовищі на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях;
застосовувати описи, паспорти загроз національній безпеці, надзвичайних та кризових ситуацій в публічно-управлінській практиці гарантування національної стійкості;
розробляти та впроваджувати необхідні заходи з підвищення стійкості функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування, установ (організацій) за особливих умов діяльності, здійснювати планування розвитку їх спроможностей у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації;
аналізувати реальний стан готовності установи (організації) щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері;
аналізувати ризики у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації;
організовувати заходи взаємодії та спільне виконання заходів центральними (місцевими) органами виконавчої влади, з’єднаннями (частинами) Збройних Сил України та іншими складовими сектору безпеки і оборони;
організовувати на відповідному рівні заходи щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері;
розробляти та впроваджувати (реалізовувати) необхідні заходи кризових комунікацій, у тому числі комунікативні плани;
розробляти та впроваджувати заходи мінімізації можливого негативного впливу дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації на усіх стадіях життєвого циклу установи (організації);
планувати заходи реагування на кризові та надзвичайні ситуації з урахуванням необхідності подолання їх медико-санітарних наслідків, особливостей діяльності під час епідемій та пандемій;
застосовувати планування розвитку спроможностей сектору безпеки і оборони;
організовувати заходи з підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захист.у
навички
прийняття та організації виконання управлінських рішень з питань проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації;
організації та проведення планування розвитку спроможностей органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації, а також механізмів їх взаємодії із силами сектору безпеки і оборони у згаданій сфері;
здійснення ефективних кризових комунікацій; здійснення ефективного інформування про кризові ситуації визначеного кола отримувачів такої інформації з дотриманням встановлених для ефективного інформування вимог;
документального оформлення подій, пов’язаних із загрозами, відповідно до стандартів службового діловодства.
Форма підсумкового контролю - комп'ютерне тестування.
Ресурсне забезпечення дистанційного навчання: Платформа «Система дистанційного навчання Донбаського інституту техніки та менеджменту ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая» http://www.ditm.com.ua/, Suite For Education
Контактна особа - Мирошниченко Валерій Максимович 0504736474
Категорії посад державної служби: Б В
Категорії посад в органах місцевого самоврядування: III IV V VI VII
Запис до | Початок | Завершення | Форма навчання | Наявність місць | Вартість | |
---|---|---|---|---|---|---|
22 Серпня 2025 | 25 Серпня 2025 | 27 Серпня 2025 | Дистанційна | 16 | Iнші умови | переглянути |
Інший заклад післядипломної освіти
Детальнішем. Синельникове, вул. Каштанова 18-в
Дніпропетровська
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпровський...
Київський національний університет імені Тараса...
Полтавський регіональний центр підвищення кваліфікації