Тема 1. Теоретичні засади та основні
елементи національного супротиву в Україні, нормативно правове забезпечення організації
територіальної оборони та руху опору в України.
Перелік питань для вивчення теми:
- генезис
розвитку національного супротиву;
-
безпекове середовище України: ризики та загрози національній безпеці, роль і
місце національного спротиву в укріпленні обороноздатності держави;
-
нормативно правове забезпечення організації територіальної оборони та руху
опору в Україні;
- загальні
засади національного спротиву в Україні;
-
організація національного спротиву в Україні;
- завдання
та складові територіальної оборони.
Форма проведення навчальних занять
та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації,
практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;
2. методи навчання:
пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, репродуктивний, дослідницький;
3.
перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного
навчання:
- поняття,
склад і мета національного спротиву;
- поняття,
склад і характеристика завдань територіальної оборони;
- поняття,
характеристика завдань та основних заходів з організації, планування і
підготовки руху опору;
- загальні
положення щодо керівництва національним спротивом;
- характеристика
складових національного спротиву;
- принципи
організації територіальної оборони;
- військова
складова територіальної оборони;
- місце і
роль територіальної оборони у системі національного спротиву;
- місце і
роль руху опору у системі національного спротиву;
- структура
Сил територіальної оборони Збройних Сил України;
- структура
Сил спеціальних операцій Збройних Сил України;
- історичні
аспекти руху опору окупаційним військам та адміністраціям;
- можливості
сил і засобів сил безпеки та сил оборони щодо організації, підготовки,
підтримання та виконання завдань руху опору;
- місце і
роль національного спротиву у системі національної безпеки.
Тема 2. Територіальні органи
публічної влади, їх функції і завдання в системі організації національного
спротиву в Україні, завдання та складові територіальної оборони.
Перелік питань для вивчення теми:
- функції і завдання територіальних органів публічної влади у
системі національного спротиву;
- завдання органів публічного управління в організації та
веденні територіальної оборони, особливості захисту і оборони об’єктів
критичної інфраструктури;
- завдання військово-цивільної складової територіальної
оборони. Структура, функції та завдання штабів зон (районів) територіальної
оборони;
- безпосереднє керівництво територіальною обороною. Порядок
формування добровольчих формувань територіальних громад.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації,
практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;
2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний,
частково-пошуковий, репродуктивний, дослідницький;
3.
перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного
навчання:
- порядок
формування військових частин Сил територіальної оборони Збройних Сил України та
добровольчих формувань територіальних громад;
- порядок
комплектування Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих
формувань територіальних громад;
-
структура, функції та завдання штабів зон (районів) територіальної оборони;
- загальний
зміст заходів з організації, планування і підготовки руху опору;
-
військово-цивільна складова територіальної оборони;
- цивільна
складова територіальної оборони;
-
підготовка територіальної оборони;
-
розгортання територіальної оборони;
- особливості
ведення територіальної оборони в умовах гібридної війни;
-
зарубіжний досвід організації територіальної оборони держав-членів НАТО;
-
безпосереднє керівництво територіальною обороною;
- типова
організаційно-штатна структура бригади територіальної оборони;
- типова
організаційно-штатна структура батальйону територіальної оборони;
- порядок
формування добровольчих формувань територіальних громад;
- зміст
подання Головнокомандувача Збройних Сил України про введення в дію Зведеного
плану територіальної оборони або планів територіальної оборони в окремих її
місцевостях;
- порядок
виконання завдань територіальної оборони;
- порядок
припинення та скасування дії планів територіальної оборони.
Тема 3. Публічне управління
комплектуванням, підготовкою та виконанням завдань територіальної оборони,
порядок організації управління, взаємодії, підтримки та забезпечення сил і
засобів, які залучаються до територіальної оборони, підготовка громадян України
до національного спротиву та їх соціальний захист.
Перелік питань для вивчення теми:
- публічне управління
комплектуванням, підготовкою та виконанням завдань територіальної оборони,
порядок організації управління, взаємодії, підтримки та забезпечення сил і
засобів, які залучаються до територіальної оборони.
- підготовка громадян України до національного
спротиву, забезпечення їх соціального захисту.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації,
практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;
2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, репродуктивний, дослідницький;
Тема 4. Основні засади
мобілізаційної підготовки та мобілізації, принципи, зміст та
організаційно-правові основи проведення мобілізаційної підготовки та
мобілізації в Україні.
Перелік питань для вивчення теми:
- системи комплектування військ (сил) та порядок здійснення
мобілізації – розвиток та сучасність, аналіз та адаптація досвіду провідних
країн Світу;
- основні принципи, зміст та організаційно-правові основи
проведення мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні;
- механізми забезпечення мобілізаційної спроможності
держави.
Форма проведення навчальних занять
та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації,
практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;
2. методи навчання:
пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, репродуктивний, дослідницький;
3. перелік
питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
-
організаційні основи мобілізаційної підготовки та мобілізації;
- пояснити
значення понять «мобілізація» та «мобілізаційна підготовка» та показати їх роль
у забезпеченні оборони країни та воєнної безпеки держави;
- основні
принципи мобілізації та мобілізаційної підготовки;
- основні
положення законодавства про призов громадян на мобілізацію;
- основні
положення про військово-транспортний обов'язок;
- розкрити
зміст поняття «цивільна оборона» та основні завдання у сфері цивільної оборони;
-
охарактеризуйте повноваження органів державної влади у сфері цивільної оборони;
- назвіть
склад сил цивільної оборони;
- хто в
рамках військово-транспортного обов'язку зобов'язаний забезпечувати війська і
військові формування спорядженням, гужовим і в'ючним транспортом.
Тема 5. Функції, завдання та
повноваження органів публічної влади, у сфері мобілізаційної підготовки та
мобілізації, організація робіт і захист інформації про мобілізаційну підготовку
та мобілізацію.
Перелік
питань для вивчення теми:
- повноваження
органів виконавчої влади, державних органів, органів місцевого самоврядування у
сфері мобілізаційної підготовки та мобілізації;
-
обов’язки підприємств, установ і організацій та громадян щодо мобілізаційної
підготовки та мобілізації;
-
відповідальність за порушення законодавства України про мобілізаційну
підготовку та мобілізацію;
- організація
робіт і захист інформації про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
Форма проведення навчальних занять
та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації,
практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;
2. методи навчання:
пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, репродуктивний, дослідницький;
3. перелік
питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
-
повноваження органів виконавчої влади у сфері мобілізаційної підготовки та
мобілізації;
-
повноваження органів місцевого самоврядування у сфері мобілізаційної підготовки
та мобілізації;
-
обов'язки підприємств, установ, організацій і громадян щодо мобілізаційної
підготовки та мобілізації.
Тема 6.
Структура, зміст та порядок оформлення оперативно-мобілізаційних документів в
органах публічної влади, підприємствах, установах і організаціях. Порядок
реалізації мобілізаційних планів, завдань (замовлень) в умовах правового режиму
воєнного стану та війни.
Перелік
питань для вивчення теми:
- структура,
зміст, розробка і оформлення оперативно-мобілізаційних документів;
- порядок
реалізації мобілізаційних планів, завдань (замовлень) в умовах правового режиму
воєнного стану та війни.
Форма проведення навчальних занять
та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації,
практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;
2. методи навчання:
пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, репродуктивний, дослідницький.
Тема 7. Організація військового
обліку та оповіщення військовозобов’язаних в територіальних органах публічної
влади, на підприємствах, в установах та організаціях України,
військово-облікові документи військовозобов’язаних.
Перелік питань для вивчення:
- організація військового обліку та
оповіщення військовозобов’язаних в територіальних органах публічної влади, на
підприємствах, в установах та організаціях України;
- військово-облікові документи
військовозобов’язаних.
Форма проведення навчальних занять
та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні
презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні
дискусії;
2. методи навчання:
пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний
досвід, частково-пошуковий.
3. перелік питань, які виносяться на
самостійну роботу учасників професійного навчання:
-
охарактеризуйте поняття «мобілізаційний людський резерв», умови та порядок
прийому громадян до мобілізаційного резерву;
-
охарактеризуйте правовий статус резервіста.
Перелік питань для вивчення:
-
робота з персоналом в територіальних органах публічної влади, на підприємствах,
в установах та організаціях під час прийняття (звільнення) на роботу
військовозобов’язаних;
-
призовний вік, порядок здійснення призову та мобілізації громадян України на
військову службу.
Форма
проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст
теми:
1.
навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей,
які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників
професійного навчання, тематичні дискусії;
2.
методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий
та професійний досвід, частково-пошуковий.
Тема 9. Відстрочка від призову й
мобілізації на військову службу. Порядок бронювання військовозобов’язаних
працівників. Підстави для звільнення від військової служби. Відповідальність за
ухилення від мобілізації.
Перелік
питань для вивчення:
-
відстрочка від призову й мобілізації на військову службу;
- порядок
бронювання військовозобов’язаних працівників в органах публічної влади,
установах і організаціях;
- підстави
для звільнення від військової служби громадян України;
-
відповідальність за ухилення від мобілізації.
Форма
проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст
теми:
1.
навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей,
які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників
професійного навчання, тематичні дискусії;
2. методи
навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та
професійний досвід, частково-пошуковий.
3.
перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного
навчання:
-
які категорії громадян не підлягають проходженню військової служби за
мобілізацією;
-
кому надається відстрочка від призову на військову службу за мобілізацією;
-
які основні види бронювання для громадян, які перебувають у резерві.
Перелік питань для вивчення:
Форма
проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст
теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні
презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні
дискусії;
2. методи навчання:
пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний
досвід, частково-пошуковий.
Тема
11. Основи військової психології:
мотиваційний механізм мобілізації щодо вступу на військову службу або
продовження служби в Силах оборони України в умовах широкомасштабної війни.
Перелік питань для вивчення:
- генезис поглядів на розвиток
системи мотивації;
- структура мотиваційного механізму,
роль внутрішньої мотивації у військовій службі, механізми впливу мотивації на
ефективність бойових дій;
- мотивація щодо вступу на військову
службу або продовження служби в Силах оборони України в умовах широкомасштабної
війни.
Форма проведення навчальних занять
та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:
1. навчальні заняття проводяться у
формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні
презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні
дискусії;
2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід, частково-пошуковий;
3. перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
- загальні положення щодо організації психологічної підготовки у Збройних силах України.
Вартість навчання за Програмою 600,0 грн.
Категорії посад державної служби: Б В
Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI VII
Набір на програму не розпочато.
проспект Шевченка, 1 м. Одеса, 65044
Одеська
Вища школа публічного управління
Рівненський регіональний центр підвищення кваліфікації
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпровський...