ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТА ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПУБЛІЧНИХ СЛУЖБОВЦІВ

Попередження та вирішення конфліктів у професійній діяльності публічних службовців

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Місцевий бюджет
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - наказ НАДС від 16 вересня 2022 року № 84-22
Напрям:
  • Комунікація та взаємодія
Компетентності:
  • Комунікація та взаємодія
  • Управління організацією роботи та персоналом

Опис програми:

Цільова групадержавні службовці категорії «Б», «В», посадові особи місцевого самоврядування 

Мета програми:  поглиблення та оновлення теоретичних знань з питань конфліктної поведінки публічних службовців, чинників конфліктної поведінки у виробничих відносинах, набуття публічними службовцями практичних умінь і навичок попередження та ефективного вирішення виробничих конфліктів.

Слухачі повинні знати:  

  • загальних теоретичних положень стосовно сутності виробничих конфліктів;
  • системи чинників виникнення виробничих конфліктів та протистоянь;
  • сутності та процедури реалізації методичних засобів вирішення виробничих конфліктів в умовах публічної державної діяльності.

Уміння слухачів: 

  • аналізувати конфліктну ситуацію в умовах професійної діяльності, визначаючи предмет конфлікту та його компоненти;
  • виявляти вплив індивідуальних, організаційних та комунікативних факторів у виникненні і перебігу виробничих конфліктів.

Навички слухачів: 

  • створення максимально ефективної та неконфліктної професійної взаємодії;
  • застосування технік та методів ефективного вирішення конфліктних ситуацій в умовах професійної діяльності публічних службовців;
  • застосування технік «Я-висловлювання» та організації професійної діяльності у процесі вирішення виробничих конфліктів публічними службовцями

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Тема 1. Сутність та складові частини виробничих конфліктів

  • психологічний зміст поняття «конфлікт»;
  • вагомість розгляду конфліктів у професійній діяльності публічних службовців;
  • складові компоненти конфлікту в професійній діяльності: сторони, предмет та інцидент, мотиви конфлікту, позиції конфліктуючих сторін;
  • конфліктогени та їх різновиди.

Тема 2. Чинники конфліктної поведінки публічного службовця в умовах професійної діяльності

  • поняття «конфліктності особистості»;
  • чинники конфліктної поведінки людини в умовах професійної діяльності: психологічна, організаційна та соціально-психологічна площина;
  • психологічні чинники конфліктної поведінки публічних службовців: особливості темпераменту, рівень агресивності, психологічна саморегуляція, характерологічні особливості працівника тощо;
  • організаційні чинники конфліктної поведінки публічних службовців: особливості структури організації, розмір, склад і система заохочень в організації, стиль управління колективом;
  • соціально-психологічні чинники конфліктної поведінки публічних службовців в умовах професійної діяльності: комунікативні бар’єри (кількість інформації, викривлення змісту інформації, різне розуміння інформації), рівень культури працівників, характер соціально-психологічного клімату в організації; рольові конфлікти між працівниками; збіги індивідуальних цілей як чинник конфлікту в професійній діяльності публічних службовців.

Тема 3. Стратегії і тактики поведінки у конфлікті публічного службовця в умовах професійної діяльності

  • характеристика ефективних та неефективних стратегій і тактик поведінки у конфлікті в умовах виконання професійних обов’язків публічних службовців;
  • тактики поведінки публічних службовців у конфлікті: раціональне переконання, тиск, апеляція до влади, доброзичливий обіг, коаліційна тактика, маніпуляція, загроза, використання зобов’язань, що не відміняються, коли одна зі сторін виконає певну дію;
  • стратегії поведінки публічних службовців у конфлікті: конкуренція, співробітництво, компроміс, уникнення, пристосування;
  • співвіднесення стратегій поведінки працівників у конфлікті та імовірної результативності його успішного вирішення.

Тема 4. Методи та техніки ефективного вирішення виробничих конфліктів

  • поняття про попередження і профілактику виробничих конфліктів в умовах діяльності публічних службовців;
  • застосування техніки «6 правил формулювання змісту конфлікту» публічними службовцями в умовах професійних протистоянь;
  • використання техніки «Я-висловлювання» у процесі вирішення виробничих конфліктів публічними службовцями;
  • відпрацювання схеми прийняття управлінського рішення як засіб організації професійного неконфліктного середовища в умовах державної служби.

Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: I II III IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 0.33

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

м. Полтава, вул. Європейська, 49

Полтавська

Інші програми за цим напрямом