ПОДОЛАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКА СТРЕСІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ

Подолання та профілактика стресів у професійній діяльності. Попередження професійного вигорання

Загальна професійна (сертифікатна) програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - Наказ НАДС від 03 березня 2025 року № 31-25
Напрям:
  • Стратегічні комунікації
  • Забезпечення психологічної підтримки та адаптації у період воєнного стану та після його припинення чи скасування
Компетентності:
  • Командна робота та взаємодія
  • Комунікація та взаємодія

Опис програми:

Загальна мета - формування та розвиток у публічних службовців стійкості до стресів у професійній діяльності, навичок профілактики та подолання професійного вигорання для забезпечення психологічного добробуту та ефективної роботи в умовах стресових навантажень.

 

Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму:

 

- командна робота та взаємодія;

- комунікація та взаємодія.

СТРУКТУРА ПРОГРАМИ

Обов’язкові модулі програми

Модуль 1. Поняття стресу та його вплив на професійну діяльність

Тема 1.1. Поняття та види стресу. Біологічний, психологічний і соціальний аспекти стресу

Тема 1.2. Вплив стресу на фізичне та психічне здоров’я. Джерела стресу в професійній діяльності публічних службовців

Модуль 2. Управління стресом: індивідуальні та командні підходи

Тема 2.1. Основи управління стресом. Дихальні техніки, прогресивна м’язова релаксація

Тема 2.2. Тайм-менеджмент і його роль у зменшенні стресу. Здоровий спосіб життя як профілактика стресу

Модуль 3. Професійне вигорання: причини, етапи, наслідки

Тема 3.1 Професійне вигорання: причини та етапи розвитку. Ознаки вигорання

Тема 3.2. Вплив вигорання на професійну діяльність і особисте життя

Вибіркові модулі програми

Модуль 4. Профілактика професійного вигорання

Тема 4.1 Баланс між роботою та особистим життям: ключові принципи. Техніки майндфулнес у повсякденній роботі

Тема 4.2 Підтримка позитивного робочого середовища. Самопідтримка

Модуль 5. Емоційний інтелект (ЕІ) та його роль у стресостійкості

Тема 5.1 Емоційний інтелект. Компоненти EI

Тема 5.2 Емоційний інтелект у професійній діяльності. Взаємозв’язок між EI та стресостійкістю

Модуль 6. Психологічна підтримка: колективна та індивідуальна

Тема 6.1. Створення психологічно підтримуючого середовища у колективі. Роль керівника у зниженні стресу серед працівників

Тема 6.2. Психологічна самодопомога: техніки саморегуляції. Використання професійної допомоги

Модуль 7. Планування стресостійкої кар’єри

Тема 7.1 Стійкість до змін у професійній діяльності. Розробка індивідуальної кар’єрної стратегії

Тема 7.2. Використання кризових ситуацій для професійного зростання. Підтримка особистої мотивації та ресурсів

 

Форма підсумкового контролю - комп’ютерне тестування

 

Очікувані результати навчання

За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:

знання:

основних понять стресу, його видів, джерел та впливу на професійну діяльність;

природи професійного вигорання, його етапів, ознак та наслідків;

методів управління стресом, зокрема технік дихання, релаксації та тайм-менеджменту;

підходів до профілактики професійного вигорання, включаючи баланс між роботою та особистим життям;

концепції емоційного інтелекту та його ролі у підвищенні стресостійкості;

принципів створення підтримуючого робочого середовища;

технік саморегуляції та інструментів психологічної підтримки.

уміння:

розпізнавати джерела стресу та ранні ознаки професійного вигорання;

використовувати техніки управління стресом у повсякденній діяльності;

розробляти та впроваджувати індивідуальні плани профілактики стресу та вигорання;

застосовувати техніки майндфулнес для підвищення усвідомленості;

ефективно управляти робочим часом для зменшення навантаження;

будувати стратегії розвитку емоційного інтелекту;

реагувати на кризові ситуації та використовувати їх для професійного зростання.

навички:

виконання дихальних вправ і релаксаційних технік;

використання аутогенних тренувань і медитацій;

розробки індивідуальних програм збереження емоційного балансу;

побудови здорового балансу між професійним і особистим життям;

розвитку самоусвідомлення, самоконтролю та емпатії;

аналізу і вирішення конфліктів через підхід емоційного інтелекту;

формування підтримуючого середовища в колективі;

надання психологічної допомоги колегам;

оцінки ризиків і наслідків кризових ситуацій та розробки сценаріїв для зменшення їхнього впливу;

створення довгострокових кар’єрних цілей із врахуванням особистих ресурсів;

використання складних професійних викликів як можливостей для зростання.

Додаткова інформація:

Ресурсне забезпечення дистанційного навчання: Платформа «Система дистанційного навчання Донбаського інституту техніки та менеджменту ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая» - http://www.ditm.com.ua/

 

Контактна особа: 0504791191 Остропольська Євгенія Василівна

 

 


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 2

Залишилося 39 місць з 50.

Дати інших наборів за цією програмою

Запис до Початок Завершення Форма навчання Наявність місць Вартість
10 Травня 2025 12 Травня 2025 23 Травня 2025 Дистанційна 40 Iнші умови переглянути
Місце проведення навчання

м. Краматорськ, б-р Машинобудівників, 32

Донецька

Інші програми за цим напрямом