ПОДОЛАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКА СТРЕСІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ

Подолання та профілактика стресів у професійній діяльності. Попередження професійного вигорання

Загальна професійна (сертифікатна) програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - Наказ НАДС від 03 березня 2025 року № 31-25
Напрям:
  • Стратегічні комунікації
  • Забезпечення психологічної підтримки та адаптації у період воєнного стану та після його припинення чи скасування
Компетентності:
  • Командна робота та взаємодія
  • Комунікація та взаємодія

Опис програми:

Загальна мета - формування та розвиток у публічних службовців стійкості до стресів у професійній діяльності, навичок профілактики та подолання професійного вигорання для забезпечення психологічного добробуту та ефективної роботи в умовах стресових навантажень.

 

Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму:

 

- командна робота та взаємодія;

- комунікація та взаємодія.

СТРУКТУРА ПРОГРАМИ

Обов’язкові модулі програми

Модуль 1. Поняття стресу та його вплив на професійну діяльність

Тема 1.1. Поняття та види стресу. Біологічний, психологічний і соціальний аспекти стресу

Тема 1.2. Вплив стресу на фізичне та психічне здоров’я. Джерела стресу в професійній діяльності публічних службовців

Модуль 2. Управління стресом: індивідуальні та командні підходи

Тема 2.1. Основи управління стресом. Дихальні техніки, прогресивна м’язова релаксація

Тема 2.2. Тайм-менеджмент і його роль у зменшенні стресу. Здоровий спосіб життя як профілактика стресу

Модуль 3. Професійне вигорання: причини, етапи, наслідки

Тема 3.1 Професійне вигорання: причини та етапи розвитку. Ознаки вигорання

Тема 3.2. Вплив вигорання на професійну діяльність і особисте життя

Вибіркові модулі програми

Модуль 4. Профілактика професійного вигорання

Тема 4.1 Баланс між роботою та особистим життям: ключові принципи. Техніки майндфулнес у повсякденній роботі

Тема 4.2 Підтримка позитивного робочого середовища. Самопідтримка

Модуль 5. Емоційний інтелект (ЕІ) та його роль у стресостійкості

Тема 5.1 Емоційний інтелект. Компоненти EI

Тема 5.2 Емоційний інтелект у професійній діяльності. Взаємозв’язок між EI та стресостійкістю

Модуль 6. Психологічна підтримка: колективна та індивідуальна

Тема 6.1. Створення психологічно підтримуючого середовища у колективі. Роль керівника у зниженні стресу серед працівників

Тема 6.2. Психологічна самодопомога: техніки саморегуляції. Використання професійної допомоги

Модуль 7. Планування стресостійкої кар’єри

Тема 7.1 Стійкість до змін у професійній діяльності. Розробка індивідуальної кар’єрної стратегії

Тема 7.2. Використання кризових ситуацій для професійного зростання. Підтримка особистої мотивації та ресурсів

 

Форма підсумкового контролю - комп’ютерне тестування

 

Очікувані результати навчання

За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:

знання:

основних понять стресу, його видів, джерел та впливу на професійну діяльність;

природи професійного вигорання, його етапів, ознак та наслідків;

методів управління стресом, зокрема технік дихання, релаксації та тайм-менеджменту;

підходів до профілактики професійного вигорання, включаючи баланс між роботою та особистим життям;

концепції емоційного інтелекту та його ролі у підвищенні стресостійкості;

принципів створення підтримуючого робочого середовища;

технік саморегуляції та інструментів психологічної підтримки.

уміння:

розпізнавати джерела стресу та ранні ознаки професійного вигорання;

використовувати техніки управління стресом у повсякденній діяльності;

розробляти та впроваджувати індивідуальні плани профілактики стресу та вигорання;

застосовувати техніки майндфулнес для підвищення усвідомленості;

ефективно управляти робочим часом для зменшення навантаження;

будувати стратегії розвитку емоційного інтелекту;

реагувати на кризові ситуації та використовувати їх для професійного зростання.

навички:

виконання дихальних вправ і релаксаційних технік;

використання аутогенних тренувань і медитацій;

розробки індивідуальних програм збереження емоційного балансу;

побудови здорового балансу між професійним і особистим життям;

розвитку самоусвідомлення, самоконтролю та емпатії;

аналізу і вирішення конфліктів через підхід емоційного інтелекту;

формування підтримуючого середовища в колективі;

надання психологічної допомоги колегам;

оцінки ризиків і наслідків кризових ситуацій та розробки сценаріїв для зменшення їхнього впливу;

створення довгострокових кар’єрних цілей із врахуванням особистих ресурсів;

використання складних професійних викликів як можливостей для зростання.

Додаткова інформація:

Ресурсне забезпечення дистанційного навчання: Платформа «Система дистанційного навчання Донбаського інституту техніки та менеджменту ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая» - http://www.ditm.com.ua/

 

Контактна особа: 0504791191 Остропольська Євгенія Василівна

 

 


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 2

Залишилося 40 місць з 50.

Місце проведення навчання

м. Краматорськ, б-р Машинобудівників, 32

Донецька

Інші програми за цим напрямом