ПРОЄКТНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: МІЖНАРОДНІ ПРОЄКТИ ТА ГРАНТОВІ МОЖЛИВОСТІ

Проєктний менеджмент: міжнародні проєкти та грантові можливості

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Погоджено з НАДС - 96-25
Напрям:
  • Проєктний менеджмент
  • Проєктний менеджмент, зокрема підготовка та бюджетування міжнародних проєктів з урахуванням світової практики (ЄС, НАТО) подолання наслідків та відновлення після кризових ситуацій
  • Розвиток лідерського потенціалу
  • Стратегічне управління та планування
  • Управління орієнтоване на результат
  • Управління персоналом в органах місцевого самоврядування
  • Управління персоналом на державній службі
Компетентності:
  • Виконання на високому рівні поставлених завдань
  • Професійні знання
  • Управління організацією роботи та персоналом

Опис програми:

Тема 1. Теоретичні основи проєктного менеджменту та управління проєктами

Перелік питань для вивчення:

- теоретико-методологічні основи проєктного менеджменту та їх роль у забезпеченні ефективного виконання проєктів;

- основи управління проєктами: поняття, принципи та ключові підходи;

- проєктна діяльність: її етапи, методи та інструменти в контексті сучасних викликів.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та

професійний досвід, створення ситуації новизни навчального матеріалу;

3. перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:

- еволюція проєктного менеджменту: ключові етапи розвитку та сучасні підходи;

- виклики та ризики в управлінні проєктами в умовах нестабільності;

- роль зацікавлених сторін у проєктному менеджменті: вплив та інструменти взаємодії;

- особливості реалізації проєктної діяльності у сфері публічного управління.

 

Тема 2. Сучасний тайм-менеджмент в діяльності публічних службовців

Перелік питань для вивчення:

- основні принципи ефективного управління часом в контексті роботи публічних службовців;

- техніки та інструменти тайм-менеджменту для підвищення продуктивності в публічному секторі;

- особливості застосування тайм-менеджменту в публічному управлінні: виклики та можливості;

- роль тайм-менеджменту в проєктній діяльності публічних службовців: як правильно організувати робочий процес;

- методи оптимізації часу в управлінні проєктами та їх вплив на результативність діяльності публічних службовців.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, репродуктивний, дослідницький;

3. перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:

- аналіз основних причин неефективного використання часу в публічному управлінні;

- порівняльний аналіз популярних методик тайм-менеджменту;

- вплив цифрових технологій на ефективність тайм-менеджменту публічних службовців.

 

Тема 3. Комунікація та лідерство як основи успішного управління проєктами в публічному секторі

Перелік питань для вивчення:

- роль комунікації в публічному управлінні та її вплив на ефективність управління проєктами;

- стратегії командотворення в публічному управлінні для успішної реалізації проєктів;

- лідерство в публічному управлінні: ключові навички для управління проєктами та вплив на результат;

- побудова іміджу в публічному управлінні: як правильно презентувати проєкти та залучати партнерів.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації;

2. методи навчання: демонстраційний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід;

3. перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:

- стратегії ефективної комунікації в публічному управлінні: міжнародний досвід та українські реалії;

- вплив стилю лідерства на формування ефективної команди в органах публічної влади;

- формування та підтримка позитивного іміджу публічного службовця: ключові фактори та інструменти.

 

Тема 4. Менеджмент міжнародних проєктів та грантових можливостей: управління грантами та залучення міжнародного фінансування

Перелік питань для вивчення:

- основи грант-менеджменту: процеси управління грантами в рамках міжнародних проєктів;

- роль донорів та донорських організацій у фінансуванні міжнародних проєктів;

- методи пошуку донорів для міжнародних проєктів: стратегії залучення фінансування;

- грантрайтинг: написання успішних грантових заявок для міжнародних проєктів.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, практичних занять, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, частково-пошуковий,  створення ситуації новизни навчального матеріалу, дослідницький;

3. перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:

- психологічні основи ефективної комунікації в контексті управління міжнародними проєктами та грантами: як налаштування комунікаційного процесу впливає на продуктивність роботи учасників проєктів;

- роль керівника у формуванні та реалізації стратегічних комунікацій в міжнародних проєктах: як керівники забезпечують успішне управління комунікаційними процесами під час реалізації міжнародних грантів в умовах воєнного стану;

- лідерство як інструмент вдосконалення управлінських процесів у міжнародних проєктах: як лідерські якості допомагають оптимізувати роботу в міжнародних командах та забезпечувати досягнення цілей грантових проєктів.

 

Тема 5. Синергія в проєктному менеджменті публічних службовців: управління стейкхолдерами та ефективне управління проєктами

Перелік питань для вивчення:

- синергія впливу лідерських компетенцій та навичок ведення переговорів на ефективність проєктного менеджменту;

- синергія прориву: стратегії для сучасного управління;

- роль стейкхолдерів у проєктному менеджменті публічних службовців: ідентифікація та аналіз різних типів стейкхолдерів;

- комунікаційні стратегії в публічному управлінні: ефективне управління взаємодією з зацікавленими сторонами;

- організація та координація проєктних процесів;

- логічна матриця проєкту як інструмент планування та моніторингу в публічному управлінні: ефективне використання для досягнення цілей проєкту.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, практичних занять, тематичних зустрічей, практичну роботу учасників професійного навчання;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, практичний;

3. перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:

- визначення стейкхолдерів проєкту та їх типів, а також вивчення того, як їх взаємодія впливає на успішну реалізацію проєктів;

- розгляд основних елементів комунікаційної стратегії, що є ключовими для ефективної взаємодії з усіма стейкхолдерами та досягнення цілей проєкту;

- застосування логічної матриці проєкту та офіс-менеджменту для забезпечення організаційної ефективності під час реалізації проєктів з участю різних стейкхолдерів.

 

Тема 6. Методологія підготовки грантових заявок: принципи, типи та оцінка грантових можливостей

Перелік питань для вивчення:

- поняття гранту: визначення, типологія та напрями реалізації в контексті публічного управління;

- класифікація грантових програм: основні види та їх значення для розвитку територіальних громад;

- базові критерії вибору грантових можливостей та оцінка їх потенціалу для досягнення проєктних цілей;

- структура та зміст анатомії грантової заявки: ключові елементи для успішної подачі заявки.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід, частково-пошуковий;

3. перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:

- вибір та адаптація грантових програм для публічних службовців у контексті відновлення та розвитку територіальних громад під час воєнного стану;

- оцінка грантових можливостей та вибір найбільш релевантних програм для підтримки публічних ініціатив, спрямованих на відновлення інфраструктури та соціальних послуг під час та після завершення війни.

 

Тема 7. Проєктна заявка

Перелік питань для вивчення:

- розуміння концепції проєктної заявки та її значення в процесі реалізації проєкту;

- створення логічної моделі проєкту: структура та принципи побудови для ефективного управління проєктами;

- аналіз важливих питань, які потрібно вирішити перед написанням проєктної заявки для досягнення успіху;

- основні вимоги до написання проєктної заявки та як правильно їх врахувати для підвищення шансів на отримання фінансування.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід, частково-пошуковий.

 

Тема 8. Методологія підготовки грантової заявки: основні розділи та їх характеристика для ефективної реалізації проєкту

Перелік питань для вивчення:

- перелік та характеристика основних розділів грантової заявки;

- формулювання цілей та завдань проєкту відповідно до вимог донорів;

- розробка бюджету грантової заявки: принципи та ефективний розподіл коштів;

- критерії оцінки та звітності в грантовій заявці для успішного моніторингу проєкту.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід, частково-пошуковий.

 

Тема 9. Процес подачі та оцінки грантових заявок

Перелік питань для вивчення:

- етапи подачі грантової заявки: підготовка, подача та супровід заявки протягом процесу оцінки;

- механізм отримання гранту: умови, критерії та процедура прийняття рішення про надання фінансування;

- аналіз причин відмови у наданні гранту та стратегії для покращення подачі заявок у майбутньому.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід, частково-пошуковий.

 

Тема 10. Найбільш масштабні міжнародні програми та їх вплив на розвиток територій

Перелік питань для вивчення:

- огляд найбільших міжнародних програм для розвитку територій: мета, структура та фінансування;

роль міжнародних програм у відновленні територій після кризових ситуацій: досвід успішних проєктів;

оцінка результатів і сталий вплив міжнародних програм на економічний і соціальний розвиток територіальних громад.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід, частково-пошуковий.

 

Тема 11. Грантові проєкти територіальних громад Одеської області: аналіз досвіду та потреб

Перелік питань для вивчення:

- практичний досвід територіальних громад Одеської області у подачі грантових заявок;

- аналіз кількості поданих грантових заявок територіальними громадами Одеської області в умовах повномасштабного вторгнення;

- кількість погоджених грантових заявок для реалізації на території Одеської області в період з початку реформи децентралізації до початку воєнного стану та в умовах повномасштабного вторгнення;

- основні потреби територіальних громад Одеської області у рамках грантових програм в умовах повномасштабного вторгнення;

- типи грантових пропозицій, що найчастіше подавали територіальні громади Одеської області до початку воєнного стану та в умовах повномасштабного вторгнення.

 

Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми:

1. навчальні заняття проводяться у формі лекцій, тренінгів, тематичних зустрічей, які включають мультимедійні презентації, практичну роботу учасників професійного навчання, тематичні дискусії;

2. методи навчання: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, опори на життєвий та професійний досвід, частково-пошуковий.


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 1

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

проспект Шевченка, 1 м. Одеса, 65044

Одеська

Інші програми за цим напрямом