ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА "ДЕРЖАВНА СЛУЖБА" ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 281 "ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ" ГАЛУЗІ ЗНАНЬ 28 "ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ"

Освітньо-професійна програма "Державна служба" другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 281 "Публічне управління та адміністрування" галузі знань 28 "Публічне управління та адміністрування"

Джерело фінансування - Безкоштовно
Напрям:
  • Публічне управління та адміністрування

Опис програми:

1.1 Загальна інформація

Повна офіційна назва вищого навчального закладу

Сумський державний університет

Повна назва структурного підрозділу

Центр професійної та післядипломної освіти

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації

Магістр, магістр публічного управління та адміністрування

Офіційна назва освітньої програми

Державна служба

Тип диплому та обсяг освітньої програми

Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1,4 роки

Наявність акредитації

Акредитаційна Комісія, Україна. Сертифікат № 1992712 – Термін дії - до 1.07.2027

Цикл/рівень вищої освіти

Другий (магістерський) рівень, НРК України– 8 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, QF-LLL – 7 рівень

Передумови

Відповідність вимогам Постанови Кабінету Міністрів України № 789 від 29 липня 2009 р. "Про затвердження  порядку прийому на навчання за освітньо-професійною програмою підготовки  магістрів за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" галузі знань "Публічне управління та адміністрування"(зі змінами)

Мова(и) викладання

українська

Термін дії освітньої програми

До 01.07.2027р.

1.2 Мета освітньої програми

Програма розроблена відповідно до місії університету, спрямована на професійну підготовку висококваліфікованих, відповідальних кадрів для публічного управління, спроможних розробляти, аналізувати і реалізовувати державну політику, творчо, ефективно й результативно виконувати управлінські функції та надавати адміністративні послуги, сприяти інноваційним процесам у суспільстві з метою утвердження соціальної справедливості, демократії, забезпечення прав і свобод людини, сталого розвитку на основі світових та європейських стандартів.

1.3 Характеристика освітньої програми

Предметна область освітньої програми

Об’єкти вивчення та/або діяльності: управління на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях та адміністративна діяльність в органах державної влади і місцевого самоврядування, установах, організаціях різного рівня підпорядкування.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних використовувати набуті компетентності в межах управлінської та адміністративної діяльності.

Теоретичний зміст предметної області: термінологія, наукові концепції (теорії) публічного управління та адміністрування, управління на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях і адміністрування у всіх сферах діяльності.

Методи, методики та технології наукового пізнання, аналітичної обробки інформації, організаційно-технологічного та правового забезпечення, електронного урядування.

Інструменти та обладнання: інформаційно-аналітичні інструменти, системи підтримки прийняття управлінських рішень, спеціальне програмне забезпечення.

Орієнтація освітньої програми

Освітньо-професійна програма

Основний фокус освітньої програми та спеціалізації

Підготовка фахівців для ринку праці, здатних професійно розв’язувати проблеми та вирішувати завдання стратегічного та поточного управління публічною сферою, регулювання її функціонуванням, що передбачає застосування професійних компетентностей в сфері публічного управління і адміністрування.

Ключові слова: публічне управління, адміністрування, регіональне управління, управлінські рішення, адміністративно – територіальні утворення, муніципальне управління.

Ключові слова: публічне управління, адміністрування, адміністративна діяльність, управлінські рішення, трудові ресурси, адміністративно – територіальні утворення.

Особливості освітньої програми

Потребує залучення фахівців – практиків з органів публічної влади. Програма формує фахові знання та  професійні  навички з публічного управління та адміністрування з урахуванням регіональних особливостей  публічної політики. Програма базується на вимогах Національної рамки кваліфікацій, освітньої програми підготовки магістрів спеціальності «Публічне управління та адміністрування» Національної академії державного управління при Президентові України. Професійні компетентності випускників формуються з врахуванням проектно-орієнтованих, процесно-орієнтованих та об’єктно-орієнтованих функцій управління.

1.4 Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

«Вищі посадові особи органів державної влади», код КП 1120;

«Вищі посадові особи політичних організацій», код КП 1141;

«Вищі посадові особи організацій роботодавців та професійних спілок», код КП 1142;

«Керівники підприємств, установ та організацій», код КП 1210;

«Керівники підприємств, установ, організацій та їх відділів», код КП 14.

Магістр публічного управління та адміністрування підготовлений для роботи на посадах державної служби в органах державної влади, центральних і місцевих органах виконавчої влади; на посадах в органах місцевого самоврядування; на посадах в структурах недержавних суб’єктів громадянського суспільства та громадських організацій; на керівних посадах і посадах фахівців на підприємствах, установах і організаціях різних форм власності, що мають неприбутковий статус; на управлінських і адміністративних посадах в міжнародних організаціях та їх представництвах в Україні.

Подальше навчання

Можливість продовжити освіту за першим науковим ступенем «доктор філософії».

1.5 Викладання, навчання та оцінювання

Викладання та навчання

Викладання проводиться у вигляді: тематичних лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, лекцій-конференцій з проведенням презентацій, тренінгів, семінарських, практичних занять, ситуаційних ігор, застосування методу кейс-стаді, підготовка курсових робіт та магістерської роботи. Також передбачена самостійна робота з можливістю консультацій з викладачем, e-learning за окремими освітніми компонентами, індивідуальні заняття, групова проектна робота.

Оцінювання

Формативне – письмові та усні коментарі та настанови викладачів в процесі, формування навичок самооцінювання, залучення студентів до оцінювання роботи один одного.

Сумативне – письмові іспити з навчальних дисциплін, оцінювання поточної роботи протягом вивчення окремих освітніх компонентів (контрольні роботи, письмові есе, презентації, тестування), захист курсових робіт (проектів), прилюдний захист магістерської роботи, комплексний іспит за фахом.


Додаткова інформація:

1.6 Програмні компетентності (ПК)

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності (ЗК)

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, наукового аналізу та синтезу.

ЗК 2. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером.

ЗК 3. Здатність розробляти та управляти проектами.

ЗК 4. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.

ЗК 5. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність).

ЗК 6. Здатність ініціювати, планувати та управляти змінами для вдосконалення існуючих та розроблення нових систем.

ЗК 7. Здатність до усного і письмового професійного спілкування іноземною мовою.

ЗК 8. Здатність фахово аналізувати інформацію, оцінювати повноту та можливості її використання.

ЗК 9. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.

ЗК 10. Здатність здійснювати професійну діяльність і приймати обґрунтовані рішення, керуючись засадами соціальної відповідальності, правових та етичних норм.

ЗК 11. Здатність управляти різнобічною комунікацією.

ЗК 12. Здатність до раціональної критики та самокритики,конструктивної реакції на зауваження.

Фахові компетентності спеціальності (ФК)

ФК1. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та організацій різних форм власності.

ФК2. Здатність організовувати та розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.

ФК 3. Здатність визначати показники сталого розвитку на загальнодержавному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.

ФК4. Здатність представляти органи публічного управління та налагоджувати ефективні комунікації.

ФК5. Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення національної безпеки України.

ФК6. Здатність самостійно готувати нормативно-правові акти, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді.

ФК 7. Здатність надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.

ФК8. Здатність забезпечувати належний рівень якості управлінських продуктів, послуг чи процесів.

 ФК9. Здатність організувати систему е-документообігу в організації.

ФК10. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій.

ФК11. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку систем на загальнодержавному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.

ФК12. Здатність розробляти і впроваджувати інноваційні проекти на різних рівнях публічного управління та адміністрування*

ФК13. Здатність виявляти наукову сутність проблем у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи щодо їх розв’язання*.

ФК14.Здатність вести дослідницьку діяльність, включаючи аналіз проблем, постановку цілей і завдань, вибір способу й методів дослідження, а також оцінку його якості.

ФК15. Здатність здійснювати наукові дослідження в сфері публічного управління та адміністрування*.

 

* Для освітньо-наукової програми

 

 

1.7 Програмні результати навчання (ПРН)

ПРН 1. Знати теоретичні та прикладні засади публічної політики, фінансів, основ та технологій прийняття управлінських рішень, управління ресурсами.

ПРН 2. Знати сучасні підходи до публічного управління та адміністрування.

ПРН 3. Знати та уміти використовувати нормативно-правові акти, що регулюють сферу публічного управління та адміністрування.

ПРН 4. Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції. ПРН 5. Уміти визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії.

ПРН 6. Використовувати методологію та інструментарій управління: інноваціями, ризиками, проектами, змінами, якістю.

ПРН 7. Уміти використовувати сучасні методи наукового пізнання і здійснювати наукові дослідження в сфері публічного управління та адміністрування*.

ПРН 8. Уміти застосовувати сучасні моделі управління та адміністрування, а також міжнародний досвід при проектуванні та реорганізації управлінських та загально-організаційних структур.

ПРН 9. Уміти визначати напрями розвитку систем на загальнодержавному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях*.

ПРН 10.Уміти критично осмислювати проблеми та розв’язувати складні завдання у сфері публічного управління та адміністрування*.

ПРН 11.У складі робочої групи на основі принципів системного аналізу та комплексного підходу уміти готувати програмні документи щодо розвитку публічного урядування та адміністрування.

ПРН 12.Уміти використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування.

ПРН 13.Знати іноземну мову на рівні, який відповідає рівню В2 (відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти).

ПРН 14.Уміти здійснювати ефективну комунікацію в сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм.

ПРН 15.Уміти використовувати інструменти електронної демократії в сфері публічного управління та адміністрування.

ПРН 16.Уміти ініціювати, розробляти та впроваджувати інновації на різних рівнях публічного управління та адміністрування*.

 ПРН 17.Уміти представляти органи публічного управління й організації, та презентувати для широкого загалу результати їх діяльності.

ПРН 18.Уміти розробляти та реалізовувати заходи щодо адаптації та впровадження кращих вітчизняних та зарубіжних практик діяльності органів публічного управління та організацій*.

 

* Для освітньо-наукової програми

 

1.8 Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення

Основний склад викладачів навчальної програми складається з професорсько - викладацького складу кафедри управління ННІ ФЕМ ім. Олега Балацького. Лектори, які викладають у рамках програми, є активними і визнаними вченими, які публікують свої статті в вітчизняних та зарубіжних журналах та книгах. Вони мають відповідну професійну компетентність і досвід у галузі викладання, досліджень та педагогічної діяльності, беруть участь у міжнародних проектах, грантах та міжнародній практиці. Практико орієнтований характер освітньої програми передбачає широку участь фахівців-практиків з публічного управління, що відповідає напряму програми. Зокрема, керівників різних регіональних органів влади, таких як: Сумська міська рада, Сумська обласна державна адміністрація та інші. Керівник проектної групи та викладацький склад, який забезпечує виконання програми, відповідає вимогам, визначеним ліцензійними умовами у провадження освітньої діяльності закладів освіти.

На випусковій кафедрі працюють 34 штатних викладачів, з яких 5 доктори наук та/або професори та 26 кандидатів наук, доцентів. Інші кафедри, задіяні до підготовки фахівців за освітньою програмою «Державна служба», також мають висококваліфіковані колективи.

Також до викладання залучені фахівці-практики, зокрема з Національної академії державного управління при Президентові України

Матеріально-технічне забезпечення

Навчальний процес відбувається в спеціалізованих навчальних аудиторіях, обладнаних аудіовізуальним обладнанням та необхідними технічними засобами.. Заняття проводяться в 24 мультимедійних класах, 6 комп'ютерних класах, оснащених ліцензованими операційними системами від Microsoft та програмними пакетами від Microsoft, Autodesk, Intel, Delcam, Adobe, Abbyy, Cisco, AnSys, Solid Works, Symantec, NetClassPro, MikTeX, Profix, etc.

Організації навчального процесу та науковій діяльності сприяє наявність на кафедрі науково-дослідної лабораторії соціально-економічних досліджень (керівник д.е.н., проф. Теліженко О.М.). Основними завданнями лабораторії є поєднання наукових досліджень з освітньою діяльністю в галузі загальної теорії управління, публічного управління та залученням до виконання наукових проектів студентів, слухачів та аспірантів кафедри.

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

В університеті добре налагоджена система бібліотечно-інформаційного забезпечення усіх категорій читачів. До всіх складових бібліотечно-інформаційної системи навчально-наукового комплексу університету доступ здійснюється за єдиним читацьким квитком. До послуг читачів 50 бібліотек та бібліотечних пунктів, більшість з яких мають читальні зали, в тому числі обладнані автоматизованими робочими місцями для роботи з матеріалами електронної бібліотеки, електронного репозитарію університету та навчально-науковими інформаційними базами даних. Загальна кількість читальних залів базового ВНЗ становить 21 одиницю сумарною потужністю 913 посадкових місця.

Адаптація навчальних планів з урахуванням вимог органів державної влади та органів місцевого самоврядування в м. Суми та Сумській області здійснюється в основному шляхом включення до планів дисциплін за вибором вищого навчального закладу. Крім того, навчальні плани містять дисципліни вільного вибору.

Організаційне та методичне забезпечення навчального процесу з усіх навчальних дисциплін, передбачених навчальним планом підготовки за магістерською програмою «Державна служба» регламентовано робочими програмами. Робочі програми навчальних дисциплін розроблені Сумським державним університетом самостійно.

 

1.9 Академічна мобільність

Внутрішня академічна мобільність

Викладачами кафедри встановлені тісні наукові зв'язки з науковцями різних вищих навчальних закладів та інститутів, Національної академії  наук України та вищих навчальних закладів зарубіжних країн (Національна академія державного управління при Президентові України, м. Київ; Державна установа «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України», м. Київ; Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова, Національний університет цивільного захисту України, Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця та інші).

Слухачі освітньої програми «Державна служба», проходять стажування в органах державної влади чи органах місцевого самоврядування, що направляли їх на навчання, з урахуванням напрямів досліджень за тематикою магістерських робіт. Рекомендації органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, де слухачі проходять стажування, враховуються випусковою кафедрою при визначенні тематики науково-дослідних робіт та дипломних робіт магістрів.

Міжнародна академічна мобільність

На основі двосторонніх угод між Сумським державним університетом та вищими навчальними закладами-партнерами зарубіжних країн, а саме:

- програма "паралельного вивчення" в Технологічному університеті м. Тяньцзінь зі стипендіальним забезпеченням (Тяньцзінь, Народна Республіка Китаю);

- програма "Еразмус + академічна мобільність" зі стипендіями, Університет Фоджа, Фоджа, Італія;

- Участь у міжнародних тренінгах Балтійської програми університетів (BUP)

Викладачі задіяні  у професійних об’єднаннях: Project ManagementCommunity, Microsoft ImagineAcademy, Microsoft EducatorCommunity, SAP LearningHub, IBM PartnerWorld та ін.

Викладачі приймають участь у міжнародних науково-практичних конференціях і публікують результати своїх наукових досліджень у міжнародних журналах «Державне управління: удосконалення та розвиток», «Актуальні проблеми державного управління», «Актуальні проблеми економіки», «ScienceandEducation a NewDemension» (Угорщина), «InternationalJournalofAgriculturalResources, GovernanceandEcology» (Великобританія), «ScienceRise».


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: V VI VII

Вимоги до учасників навчання:
Наявність ступеня бакалавра, спеціаліста, магістра. Вступ за конкурсом відповідно до Порядку прийому на навчання за освітньо-професійною програмою підготовки магістрів за спеціальністю “Публічне управління та адміністрування” галузі знань “Публічне управління та адміністрування”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2009 року № 789.


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 90

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

40007, Україна, м. Суми, вул. Римського-Корсакова, 2

Сумська

Інші програми за цим напрямом