КОМУНІКАЦІЯ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НА ПУБЛІЧНІЙ СЛУЖБІ

Комунікація та інформаційне забезпечення на публічній службі

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Безкоштовно
Погоджено з НАДС - № 118-25
Напрям:
  • Комунікація та взаємодія
  • Підвищення кваліфікації державних службовців, вперше призначених на посади державної служби категорії «В»
  • Підвищення кваліфікації державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» та «В», посадових осіб місцевого самоврядування з питань комунікації та взаємодії
Компетентності:
  • Виконання на високому рівні поставлених завдань
  • Командна робота та взаємодія
  • Комунікація та взаємодія
  • Професійні знання
  • Цифрова грамотність

Опис програми:

Тема 1. Державна служба в Україні. Правовий статус державного службовця

Державна служба в системі державного управління. Місія, цінності та принципи державної служби. Система органів державної влади. Поділ повноважень між органами державної влади. Роль та місце центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, в системі державного управління. Нормативно-правове регулювання державної служби в Україні. Положення 19 про державні органи, положення про структурні підрозділи державних органів, посадові інструкції державних службовців. Особливості дії нормативно-правових актів в умовах воєнного стану. Діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану. Правові засади діяльності органів державної влади в умовах правового режиму воєнного стану. Військові адміністрації та їх повноваження. Неприпустимість припинення повноважень органів державної влади, інших державних органів в умовах воєнного стану. Розвиток державної служби в контексті реформування державного управління. Реформа системи оплати праці державних службовців на основі класифікації посад. Впровадження інтегрованої інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах (HRMIS).

Права та основні обов’язки державного службовця. Роль та місце державного службовця у структурі державного органу. Підпорядкування державного службовця. Безпосередній керівник державного службовця. Керівник вищого рівня. Роль і місце керівника державної служби у структурі державного органу. Виконання наказу (розпорядження), доручення. Порядок доведення до відома державного службовця інформації або документів. Обмеження, пов’язані з державною службою. Політична неупередженість. Захист права на державну службу. Забезпечення службової дисципліни. Обов’язки державного службовця щодо додержання службової дисципліни. Обов’язки керівника державної служби щодо забезпечення службової дисципліни. Дисциплінарна відповідальність державного службовця. Порядок здійснення дисциплінарного провадження. Оскарження рішення про накладення дисциплінарного стягнення. Зняття дисциплінарного стягнення.

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: інтерактивні лекції, майстер-класи, кейсові методики, групове розв’язання ситуаційних завдань та їх обговорення.

Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:  Суб’єкти та об’єкти державного управління. Порядок здійснення дисциплінарного провадження.

 

Тема 2. Тема 2. Проходження державної служби та професійний розвиток державного службовця

Порядок призначення на посаду державної служби. Обмеження щодо вступу на державну службу. Проходження державної служби. Особливості проходження державної служби у період дії правового режиму воєнного стану. Правила внутрішнього службового розпорядку державного органу. Ранги державних службовців. Переведення державних службовців. Службове відрядження. Зміна істотних умов державної служби. Оцінювання результатів службової діяльності. Стаж державної служби. Підстави для припинення державної служби. Законодавчі аспекти професіоналізації державної служби. Підвищення рівня професійної компетентності державних службовців. Індивідуальна програма підвищення рівня професійної компетентності/індивідуальна програма професійного розвитку державного службовця: методологія складання, перегляд та моніторинг виконання. Вебпортал управління знаннями у сфері професійного навчання «Портал управління знаннями» як державна спеціалізована інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує доступ до безоплатних інформаційних послуг у сфері професійного навчання державних службовців.

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: інтерактивні лекції, майстер-класи, кейсові методики, групове розв’язання ситуаційних завдань та їх обговорення.

Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:  Конкурс на зайняття посад державної служби. Контракт про проходження державної служби.

 

Тема 3. Державна інформаційна політика. Загальні засади комунікації органів державної влади

Вихідні принципи державного управління, які визначають засади інформаційної політики. Інформаційна безпека як елементи національної безпеки України. Нормативно-правові засади інформаційно-комунікаційної діяльності. Міжнародне та національне законодавство у сфері комунікаційного та інформаційного забезпечення. Хартія Глобального інформаційного суспільства (Окінава). Орхуська Конвеція.

Комунікаційні технології в системі державного управління. Світовий досвід. Огляд законодавства у сфері захисту інформації: основні нормативно-правові акти та чому важливо їх запровадити.

Публічна інформація у формі відкритих даних. Оприлюднення інформації. Комунікаційна стратегія. Інструменти реалізації комунікаційної стратегії. Інструменти та механізми партнерства на етапах процесу ухвалення політичних рішень.

Принципи ефективної внутрішньої комунікації в організації. Координація та повноваження структурних підрозділів державних органів у комунікаціях. Робота One Voice. Інформаційно-роз’яснювальна робота.

Основні вимоги до державних службовців, що забезпечують взаємодію з громадськістю. Комунікативна компетентність та цифрові навички державних службовців, що забезпечують взаємодію з громадськістю. Навички командної взаємодії в процесі реалізації завдань комунікаційної стратегії.

Складові комунікації в державних та недержавних установах. Інтерактивні мультимедійні технології.

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: інтерактивні лекції, майстер-класи, кейсові методики, групове розв’язання ситуаційних завдань та їх обговорення.

 

Тема 4. Взаємодія органів державної влади з громадськістю та міжсекторальне партнерство. Публічні консультації

Засади взаємодії органів виконавчої влади з громадськістю. Модель взаємодії державних органів з громадянським суспільством. Набір цінностей взаємодії державних органів з громадськістю. Рівні участі громадськості у процесах прийняття політичних рішень. Налагодження систематичного зворотного зв’язку з громадськістю.

Комунікативні вміння щодо взаємодії з різними категоріями людей. Підготовка та презентація короткого та змістовного виступу. Ключові повідомлення та канали комунікації. Взаємодія зі стейкхолдерами.

Роль та особливості функціонування інститутів громадянського суспільства (громадські організації, благодійні організації, профспілки, організації роботодавців, творчі спілки та ін.). Роль та особливості функціонування бізнесу.

Рівні та етапи взаємодії з громадськістю: інформування, консультації, залучення до вироблення державної політики, партнерство.

Організація та проведення консультацій з громадськістю. Принципи та стандарти консультацій з громадськістю. Публічне громадське обговорення. Електронні консультації. Що робити із результатами консультацій з громадськістю?

Оцінка діяльності органів публічної влади за напрямом «взаємодія з громадськістю». Мета оцінки, її об’єкт, предмет та завдання. Можливі джерела даних для проведення оцінки. Методи та інструменти збору даних.

Особливості державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства та міжсекторального партнерства. Особливості реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021–2026 роки, досягнення і проблемні питання. Державна підтримка програм (проєктів, заходів) інститутів громадянського суспільства.

Місце публічних консультацій серед інших форм комунікацій з громадськістю. Значення публічних консультацій для органів державної влади та громадськості. Засади публічних консультацій (коли і що має обговорюватися).

Роль та особливості функціонування інститутів громадянського суспільства (громадські організації, благодійні організації, профспілки, організації роботодавців, творчі спілки та ін.). Роль та особливості функціонування бізнесу.

Визначення та класифікація заінтересованих сторін (стейкголдерів). Інститути громадянського суспільства, бізнес, соціальні групи населення як стейкголдери.

Особливості формалізованих форматів публічних консультацій (круглий стіл, громадські слухання, робоча група, зустріч, нарад, панельна дискусія, електронні консультації та ін.). Фактори, що впливають на обрання форматів публічних консультацій. Особливості неформалізованих форматів публічних консультацій (світове кафе, майстерня майбутнього, відкритий простір, форум-театр, дослідницька прогулянка, експрес-опитування та ін.). Засади модерації та фасилітації публічних обговорень.

Особливості організаційного забезпечення проведення публічних консультацій.

Аналіз даних, зібраних під час консультацій, зокрема, відповідей на запитання, пропозицій, коментарів та інформації про учасників – стать, рід занять тощо. Звіт про публічні консультації, його структура та особливості підготовки. Оприлюднення результатів консультації та даних.

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: інтерактивні лекції, майстер-класи, кейсові методики, групове розв’язання ситуаційних завдань та їх обговорення.

Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: Використання можливостей Google, Mentimeter, Miro для взаємодії з учасниками публічних заходів.

 

 

Тема 5. Доступ до інформації в демократичному врядуванні

Свобода інформації в Україні та світі. Поняття, ознаки та види інформації в комунікаціях. Принципи доступу до інформації. Запити&звернення

Основні види інформації державних органів. Критерії віднесення інформації для службового користування. Підстави для обмеження доступу до публічної інформації. Трискладовий тест, визначення суспільно необхідної інформації. Конфіденційна інформація. Таємна інформація.

Що таке запит на інформацію, що таке прохання про інтерв'ю. Що таке звернення. Основні критерії.

Характеристики, права та обов’язки запитувачів і розпорядників інформації. Побудова організаційної моделі забезпечення активного права на доступ до інформації в органах державної влади. Приклади функціонування відповідної організаційної моделі.

Судова практика у справах про доступ до публічної інформації в Україні. Практика Європейського суду з прав людини

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: інтерактивні лекції, майстер-класи, кейсові методики, групове розв’язання ситуаційних завдань та їх обговорення.

Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: Основні особливості оприлюднення відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

 

Тема 6. Впровадження цифрових технологій у діяльність державних органів

Забезпечення комфортного робочого простору для державного службовця. Цифрова безпека організації. Дизайн-мислення, як одна з найуспішніших світових методик для створення інновацій. Канали комунікації держоргану та налаштування SMM.  Робота зі зворотним зв'язком від громадян: збір та опрацювання. Впровадження системи документообігу. Що таке електронний документообіг (ЕДО)? Як спростити та пришвидшити роботу організації, застосовуючи цифрову трансформацію. Захист систем документообігу. Як обрати безпечну систему електронного документообігу та як перевірити безпеку системи ЕДО перед впровадженням.  Підходи до виконання роботи (Agile, Scrum та Kanban). Методи та напрями управління продуктивністю.  Програми для планування роботи (Asana, Slack, Worksection та інші). Що таке таск-менеджери. Інструменти дистанційної роботи. Алгоритм дій для організації дистанційної роботи державного службовця. Отримання нових компетенцій онлайн. Які є цифрові компетентності, як і де їх розвивати.

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: перегляд відеолекцій, інформаційних матеріалів, опрацювання обов’язкової літератури, виконання тестових та іншого виду завдань.

 

Тема 7. Організація діловодства та оформлення документів: службове листування як форма сучасної ділової комунікації

Порядок документування управлінської інформації в електронній/паперовій формі та організації роботи з електронними/паперовими документами, електронного міжвідомчого обміну. Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах. 22 Уніфікація організаційно-розпорядчої документації відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів».

Ділове листування. Поняття про службовий лист. Види службових листів. Загальні правила укладання службових листів. Листи, що потребують відповіді. Основні прийоми укладання листів, які не потребують відповіді. Інформативність і переконливість як компоненти змісту службового листа. Вимоги до бланка службового листа. Реквізити службового листа та правила їх оформлення. Етикет службового листа. Правила укладання листів-прохань, листів-запитів, листівпропозицій. Структурні особливості листів-попереджень, листів-відмов. Вимоги до укладання супровідних і колективних листів. Мета, структура й оформлення листаподяки. Лексичні засоби у діловому листуванні. Вживання мовних зворотів у службових листах. Морфологічні засоби у діловому листуванні. Синтаксис службового листа.

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: інтерактивні лекції, майстер-класи, кейсові методики, групове розв’язання ситуаційних завдань та їх обговорення.

 

Тема 8. Основи антикорупції

Типи та види корупції. Теорії походження та причини корупції. Корупція в українському та глобальному вимірах. Корупція і добре урядування. Корупція та Доброчесність: альтернативний дискурс.

Наслідки корупції. Нульова толерантність до корупції. Роль громадян у затвердженні стандартів доброчесної поведінки в суспільстві. Україна і світ: засвоєні уроки

Міжнародні стандарти у сфері запобігання і протидії корупції. Антикорупційна реформа в Україні. Система антикорупційних органів в Україні. Уповноважені з питань запобігання та виявлення корупції. Антикорупційна експертиза.

Методи запобігання корупції. Антикорупційні інструменти. Декларування. Фінансування політичних партій. Конфлікт інтересів. Викривачі. Антикорупційні програми

Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: перегляд відеолекцій, інформаційних матеріалів, опрацювання обов’язкової літератури, виконання тестових та іншого виду завдань.


Цільова група:

Категорії посад державної служби: В


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 1

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

вул. Миколи Шепелєва, 3а

Київ

Інші програми за цим напрямом