ЗАПОБІГАННЯ ТА РЕАГУВАННЯ НА ВИНИКНЕННЯ ЗАГРОЗ, КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ І ПОДОЛАННЯ ЇХ НАСЛІДКІВ

Запобігання та реагування на виникнення загроз, кризових ситуацій і подолання їх наслідків

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - Наказ НАДС від 22 травня 2025 р. № 69-25
Напрям:
  • Запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій
Компетентності:
  • Виконання на високому рівні поставлених завдань
  • Знання законодавства
  • Прийняття ефективних рішень
  • Професійні знання

Опис програми:

Загальна мета - підвищення рівня обізнаності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій.

Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму: 

професійні знання з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій; прийняття ефективних рішень;

знання законодавства щодо застосування механізму оцінки ризиків; 

виконання на високому рівні поставлених завдань.

СТРУКТУРА ПРОГРАМИ

Тема 1. Концептуальні та організаційно-правові засади  забезпечення національної стійкості України як складової національної безпеки   

Тема 2. Основи менеджменту ризиків, загроз та планування і реалізації заходів з підвищення стійкості функціонування установи (організації) 

Тема 3. Організаційно-правові засади здійснення повноважень місцевими державними адміністраціями в умовах спеціальних правових режимів. Військово-цивільні (військові) адміністрації. Військово-цивільне співробітництво 

Тема 4. Взаємодія органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі Службою безпеки України у попереджені та протидії терористичній, диверсійній, розвідувально-підривній діяльності та масовим заворушенням 

Тема 5. Основні засади організації заходів цивільного захисту    

Тема 6. Медичний захист населення в умовах кризових ситуацій 

Тема 7. Основи комунікацій під час кризових ситуацій

Очікувані результати навчання 

За результатами навчання слухачі повинні демонструвати: 

знання

загальних принципів та основних положень чинного законодавства з питань забезпечення національної безпеки та національної стійкості; 

правових засад взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі Службою безпеки України у попереджені та протидії терористичній, диверсійній, розвідувально-підривній діяльності та масовим заворушенням; 

правових засад організації та управління заходами цивільного захисту на державному, регіональному і місцевому рівнях в мирний час та особливий період; 

правових засад координації дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, органів управління та сил цивільного захисту, служби медицини катастроф з виконання комплексу заходів та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 

методів розроблення та здійснення стратегічних комунікацій в умовах кризових ситуацій і ліквідації їх наслідків; 

основ цивільно-військового (державно-приватного) партнерства; 

основ реактивного та проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації; 

принципів організації взаємодії служби медицини катастроф з іншими аварійно-рятувальними службами при медичному захисті населення; 

узагальненого алгоритму функціонування системи забезпечення національної безпеки щодо мінімізації рівня загроз національній безпеці, основ планування на основі спроможностей; 

загальних алгоритмів реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації на основі загального правила «PDCA» (англ. Plan-DoCheck-Act) – планування –> дія –> перевірка –> коригування як  циклічно повторюваного процесу прийняття рішень, що забезпечує постійне оновлення та адаптацію процесу до змін навколишнього середовища; 

методик виявлення і оцінки ризиків, загроз та кризових ситуацій, методів їх менеджменту та пом’якшення можливих наслідків їх реалізації; 

переліку загроз національній безпеці, кризових та надзвичайних ситуацій, які визначені в чинному законодавстві в галузі національної безпеки і оборони; 

структури та характеристики (описів, паспортів) загроз національній безпеці, кризових та надзвичайних ситуацій; 

основних засад дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації (ймовірних як зовнішніх, так і внутрішніх порушників); 

порядку організації та проведення посадовими особами навчань з питань цивільного захисту, їх  участі у практичних навчаннях (тренуваннях), у  тому числі спільних з іншими суб’єктами.

уміння 

виявляти ознаки потенційної загрози національній безпеці та кризової ситуації у безпековому середовищі на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях; 

застосовувати описи, паспорти загроз національній безпеці, надзвичайних та кризових ситуацій в публічно-управлінській практиці гарантування національної стійкості; 

розробляти та впроваджувати необхідні заходи з підвищення стійкості функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування, установ (організацій) за особливих умов діяльності, здійснювати планування розвитку їх спроможностей у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації; 

аналізувати реальний стан готовності установи (організації) щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері; 

аналізувати ризики у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці,  кризові та надзвичайні ситуації; 

організовувати заходи взаємодії та спільне виконання заходів центральними (місцевими) органами виконавчої влади, з’єднаннями (частинами) Збройних Сил України та іншими складовими сектору безпеки і оборони; 

організовувати на відповідному рівні заходи щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері; 

розробляти та впроваджувати (реалізовувати) необхідні заходи кризових комунікацій, у тому числі комунікативні плани; 

розробляти та впроваджувати заходи мінімізації можливого негативного впливу дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації на усіх стадіях життєвого циклу установи (організації); 

планувати заходи реагування на кризові  та надзвичайні ситуації з урахуванням необхідності подолання їх медико-санітарних наслідків, особливостей діяльності під час епідемій та пандемій; 

застосовувати планування розвитку спроможностей сектору безпеки і оборони; 

організовувати заходи з підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захист.у  

навички

прийняття та організації виконання управлінських рішень з питань проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації; 

організації та проведення планування розвитку спроможностей органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації, а також механізмів їх взаємодії із силами сектору безпеки і оборони у згаданій сфері; 

здійснення ефективних кризових комунікацій; здійснення ефективного інформування про кризові ситуації визначеного кола отримувачів такої інформації з дотриманням встановлених для ефективного інформування вимог; 

документального оформлення подій, пов’язаних із загрозами, відповідно до стандартів службового діловодства.

Форма підсумкового контролю - комп'ютерне тестування.

 

 

Додаткова інформація:

Ресурсне забезпечення дистанційного навчання: Платформа «Система дистанційного навчання Донбаського інституту техніки та менеджменту ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая»  http://www.ditm.com.ua/, Suite For Education

Контактна особа - Мирошниченко Валерій Максимович 0504736474

 

Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: III IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 1

Залишилося 16 місць з 20.

Місце проведення навчання

м. Синельникове, вул. Каштанова 18-в

Дніпропетровська

Інші програми за цим напрямом