ЗАПОБІГАННЯ ТА РЕАГУВАННЯ НА ВИНИКНЕННЯ ЗАГРОЗ, КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ І ПОДОЛАННЯ ЇХ НАСЛІДКІВ

Запобігання та реагування на виникнення загроз, кризових ситуацій і подолання їх наслідків

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - Програма розроблена на основі типової загальної короткострокової програми підвищення кваліфікації, затвердженої наказом НАДС від 22 травня 2025 р. № 69-25
Напрям:
  • Запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій
Компетентності:
  • Виконання на високому рівні поставлених завдань
  • Знання законодавства
  • Прийняття ефективних рішень
  • Професійні знання

Опис програми:

 

Програма розроблена на основі типової програми. Погоджена наказом НАДС від 22 травня 2025 р. № 69-25 

Рекомендована Вченою Радою Державного  університету економіки і технологій, Протокол 15 від 26.06.2025

Мета програми: підвищення рівня обізнаності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій

 

Очікувані результати навчання.

Знанння:  загальних принципів та основних положень чинного законодавства з питань забезпечення національної безпеки та національної стійкості; правових засад взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі Службою безпеки України у попереджені та протидії терористичній, диверсійній, розвідувально-підривній діяльності та масовим заворушенням; правових засад організації та управління заходами цивільного захисту на державному, регіональному і місцевому рівнях в мирний час та особливий період; правових засад координації дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, органів управління та сил цивільного захисту, служби медицини катастроф з виконання комплексу заходів та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; методів розроблення та здійснення стратегічних комунікацій в умовах кризових ситуацій і ліквідації їх наслідків; основ цивільно-військового (державно-приватного) партнерства; основ реактивного та проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації; принципів організації взаємодії служби медицини катастроф з іншими аварійно-рятувальними службами при медичному захисті населення; узагальненого алгоритму функціонування системи забезпечення національної безпеки щодо мінімізації рівня загроз національній безпеці, основ планування на основі спроможностей; загальних алгоритмів реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації на основі загального правила «PDCA» (англ. Plan-DoCheck-Act) – планування –> дія –> перевірка –> коригування як циклічно повторюваного процесу прийняття рішень, що забезпечує постійне оновлення та адаптацію процесу до змін навколишнього середовища; методик виявлення і оцінки ризиків, загроз та кризових ситуацій, методів їх менеджменту та пом’якшення можливих наслідків їх реалізації; переліку загроз національній безпеці, кризових та надзвичайних ситуацій, які визначені в чинному законодавстві в галузі національної безпеки і оборони; структури та характеристики (описів, паспортів) загроз національній безпеці, кризових та надзвичайних ситуацій; основних засад дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації (ймовірних як зовнішніх, так і внутрішніх порушників); порядку організації та проведення посадовими особами навчань з питань цивільного захисту, їх  участі у практичних навчаннях (тренуваннях), у  тому числі спільних з іншими суб’єктами

Уміння: виявляти ознаки потенційної загрози національній безпеці та кризової ситуації у безпековому середовищі на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях;  застосовувати описи, паспорти загроз національній безпеці, надзвичайних та кризових ситуацій в публічно-управлінській практиці гарантування національної стійкості; розробляти та впроваджувати необхідні заходи з підвищення стійкості функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування, установ (організацій) за особливих умов діяльності, здійснювати планування розвитку їх спроможностей у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації; аналізувати реальний стан готовності установи (організації) щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері; аналізувати ризики у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці,  кризові та надзвичайні ситуації; організовувати заходи взаємодії та спільне виконання заходів центральними      (місцевими)   органами виконавчої влади, з’єднаннями (частинами) Збройних Сил України та іншими складовими сектору безпеки і оборони; організовувати на відповідному рівні заходи щодо запобігання загроз національній безпеці і настанню кризових ситуацій у цій сфері; розробляти та впроваджувати (реалізовувати) необхідні заходи кризових комунікацій, у тому числі комунікативні плани; розробляти та впроваджувати заходи мінімізації можливого негативного впливу дії «людського фактора» на процеси реагування на ризики, загрози та надзвичайні ситуації на усіх стадіях життєвого циклу установи (організації); планувати заходи реагування на кризові та надзвичайні ситуації з урахуванням необхідності подолання їх медико-санітарних наслідків, особливостей діяльності під час епідемій та пандемій; застосовувати планування розвитку спроможностей сектору безпеки і оборони; організовувати заходи з підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту

Навички: прийняття та організації виконання управлінських рішень з питань проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації; організації та проведення планування розвитку спроможностей органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері проактивного реагування на загрози національній безпеці, кризові та надзвичайні ситуації, а також механізмів їх взаємодії із силами сектору безпеки і оборони у згаданій сфері; здійснення ефективних кризових комунікацій; здійснення ефективного інформування про кризові ситуації визначеного кола отримувачів такої інформації з дотриманням встановлених для ефективного інформування вимог; документального оформлення подій, пов’язаних із загрозами, відповідно до стандартів службового діловодства

Зміст програми.

Тема 1. Концептуальні та організаційно-правові засади забезпечення національної стійкості України як складової національної безпеки

 

Тема 2. Основи менеджменту ризиків, загроз та планування і реалізації заходів з підвищення стійкості функціонування установи (організації)

 

Тема 3. Організаційно-правові засади здійснення повноважень місцевими державними адміністраціями в умовах спеціальних правових режимів. Військовоцивільні (військові) адміністрації. Військово-цивільне співробітництво

 

Тема 4. Взаємодія органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі Службою безпеки України у попереджені та протидії терористичній, диверсійній, розвідувально-підривній діяльності та масовим заворушенням

 

Тема 5. Основні засади організації заходів цивільного захисту 

 

Тема 6. Медичний захист населення в умовах кризових ситуацій

 

Тема 7. Основи комунікацій під час кризових ситуацій

 

 

 

 

 

 

 

Додаткова інформація:

Шановні потенційні слухачі, будь ласка, перевіряйте вашу електронну пошту, для отримання відповіді від нас (вона може бути у спамі).

Всі заняття в дистанційній формі з використанням платформи ZOOM. Передбачено можливість навчання у асинхронному режимі.

За результатами навчання видається електронний сертифікат, який буде знаходитися в Вашому особистому кабінеті на порталі управління знаннями.

Питання щодо навчання за телефоном: +38 (066) 504 5023 - Дар'я Іванова.

Загальні питання за телефоном: +38 (096) 672 6022 - Наталія Ізмайлова.


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: III IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 1

Набір на програму не розпочато.

Викладачі на програмі

  • 4.97 з 5.0

    відгуків: 142

    Слюсаренко Катерина кандидат наук

    20 років досвіду викладацької діяльності на різних посадах: асистент, доцент, завідувач кафедри, директор ННІ. Викладання дисциплін та тренерська діяльність в сфері комунікацій, медіації, корпоративної соціальної відповідальності, соціального підприємництва, проєктного менеджменту. Детальніше
  • 4.97 з 5.0

    відгуків: 83
  • Орлов Валентин кандидат наук

    2009-2022 - доцент, гарант освітньої програми "Публічне управління та адміністрування" на другому (магістерському) рівні вищої освіти, Державний університет економіки і технологій Детальніше
Місце проведення навчання

м. Кривий Ріг, пл. Захисників України, 2

Дніпропетровська

Інші програми за цим напрямом