ЗАПОБІГАННЯ І ПРОТИДІЯ ГЕНДЕРНО ЗУМОВЛЕНОМУ, ЗОКРЕМА ДОМАШНЬОМУ, НАСИЛЬСТВУ

Запобігання і протидія гендерно зумовленому, зокрема домашньому, насильству

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - Програма розроблена на основі типової загальної короткострокової програми підвищення кваліфікації, затвердженої наказом НАДС від 01 вересня 2023 р. № 139-23
Напрям:
  • забезпечення рівних права та можливостей жінок і чоловіків (гендерна рівність)
  • Дотримання прав людини та протидія дискримінації
Компетентності:
  • Професійні знання

Опис програми:

Напрям підвищення кваліфікації, який охоплює програма: дотримання прав людини та протидія дискримінації; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків (гендерна рівність, проведення гендерно-правової експертизи, гендерних аудитів).
 
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
 
Тема 1. Основні поняття, ознаки та форми гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства
Термінологічний апарат: стать, гендер, гендерні стереотипи, насильство. Визначення, тлумачення та порівняльний аналіз термінів «гендерно зумовлене насильство» та «насильство за ознакою статі». Домашнє насильство як найпоширеніший різновид гендерно зумовленого насильства. Першопричини гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства. Форми гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства. Динаміка гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства (колесо влади та контролю, цикл домашнього насильства). Міфи та стереотипи щодо гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства.
Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: коротка лекція-презентація, робота у малих групах, обговорення напрацьованого в загальній групі, поточне тестування.
 
Тема 2. Міжнародні-правові норми та національне законодавство у сфері запобігання, виявлення та реагування на випадки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства
Визнання гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства як окремого виду насильства. Конвенція Ради Європи про запобігання насильству проти жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами (Стамбульська Конвенція), інші міжнародні нормативно-правові акти з питань запобігання та протидії гендерно зумовленому, зокрема домашньому, насильству. Принцип 4Р як один з ключових міжнародних стандартів у сфері запобігання та протидії гендерно зумовленому, зокрема домашньому, насильству. Забезпечення та захист прав дітей на життя вільне від насильства як один з пріоритетних напрямів діяльності у сфері запобігання та протидії гендерно зумовленому, зокрема домашньому, насильству. Діяльність та практики Європейського Суду з прав людини (ЄСПЛ) у сфері запобігання та протидії гендерному, зокрема домашньому, насильству.
Засади державної політики у сфері протидії та запобігання насильству за ознакою статі та домашнього насильства. Характеристика основних актів законодавства (зокрема закони України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні»). Кримінальна та адміністративна відповідальність за вчинення гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства.
Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: коротка лекція-презентація, кейсові методики, практична робота, робота у малих групах, обговорення напрацьованого у загальній групі.
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: 
Опрацювання міжнародного договору «Конвенція Організації Об’єднаних Націй про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок».
 
Тема 3. Суб’єкти у сфері запобігання, виявлення та реагування на випадки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства
Характеристика суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері запобігання, виявлення та реагування на випадки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства, а також їх повноваження. Особливості здійснення міжвідомчої взаємодії та забезпечення координації діяльності різних суб'єктів у сфері запобігання та протидії гендерно зумовленому, зокрема домашньому, насильству на центральному, регіональному і місцевому рівнях. Роль громадських організацій у реалізації заходів щодо запобігання, виявлення та реагування на випадки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства.
Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: коротка лекція-презентація, кейсові методики, практична робота, робота у малих групах, обговорення напрацьованого в загальній групі,
поточне тестування.
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
Опрацювання нормативно-правового акту про порядок взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі.
 
Тема 4. Види та форми надання допомоги особам, постраждалим від гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства
Наслідки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства. Права постраждалих осіб та визначення їх основних потреб у випадках гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства. Основні види послуг (медичні, правові, соціальні, психологічні), які можуть отримати особи, постраждалі від гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства, їх характеристика та особливості їх надання. Алгоритм взаємодії загальних, спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб та інших закладів і установ, які надають послуги постраждалим особам, в тому числі Координаційного центру з надання правової допомоги, центрів допомоги врятованим. Сутність послуги кризової кімнати та притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства. Загальні характеристики, особливості та форми надання послуг мобільними бригадами соціально-психологічної допомоги. Діяльність урядової «гарячої лінії» 15-47 з питань протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей та інших «гарячих ліній» з питань протидії домашньому насильству. Конфіденційність як важлива складова для забезпечення безпеки і надання допомоги постраждалим особам.
Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: коротка лекція-презентація, кейсові методики, практична робота, робота у малих групах, обговорення напрацьованого в загальній групі, поточне тестування.
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
Опрацювання законодавства України про безоплатну правничу допомогу.
 
Тема 5. Інклюзія осіб з інвалідністю в гуманітарній сфері в кризовий період
Сутність та ключові поняття з питання інклюзії осіб з інвалідністю. Права людей з інвалідністю. Види ризиків і бар’єрів, що перешкоджають інклюзії осіб з інвалідністю в гуманітарній сфері. Сприятливі фактори інклюзії осіб з інвалідністю в гуманітарній сфері. Управління даними та інформацією про осіб з інвалідністю при формуванні гуманітарних програм. 
Способи гуманітарного реагування (забезпечення товарами в натуральній формі; грошова допомога та допомога у формі ваучерів, безпосереднє надання послуг, технічна допомога; розвиток спроможностей; управління логістикою та ланцюгами постачання). Залучення людей з інвалідністю до планування та реалізації гуманітарних програм.
Взаємодія органів місцевого самоврядування з бізнес-структурами та громадським організаціями з питань гуманітарного реагування в кризових ситуаціях. 
Форма проведення занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: коротка лекція, практична робота, тематична дискусія, аналіз ситуацій та розв’язання ситуаційних завдань.
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
Складіть та охарактеризуйте перелік перешкод, з якими стикаються особи з інвалідністю в повсякденному житті.
 
За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:
- термінологічного апарату у сфері гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства;
- норм міжнародного та національного законодавства у сфері запобігання, виявлення, реагування та протидії на випадки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства;
- механізми взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання, виявлення, реагування та протидії на випадки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства;
- алгоритму реагування на випадки гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства;
основних інструментів, форм і видів надання допомоги особам, постраждалим від гендерно зумовленого, зокрема домашнього, насильства
 
ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
Оцінювання результатів навчання за дистанційною формою у синхронному режимі здійснюється за такими складовими:
відвідування занять – 60 %; 
опрацювання обов’язкової літератури, інформаційних та інших матеріалів – 10 %;
підсумковий контроль – 30 %.
Підсумкова оцінка є сумою всіх оцінок за кожною складовою оцінювання результатів навчання. Шкала оцінювання визначається за кожною складовою за 100 бальною системою.
Під час відвідування занять оцінюються відповіді на питання, доповнення при виконанні завдань, участь у дискусії та інших формах роботи за відповідними темами.
Оцінювання опрацювання літератури, інформаційних та інших повідомлень здійснюється на основі підготовлених есе за відповідними темами самостійної роботи за допомогою системи Moodle.
Форма підсумкового контролю – комп’ютерне тестування, результати якого визначаються як середнє значення бальної оцінки всіх відповідей.
Документ про підвищення кваліфікації видається за умови набрання учасниками навчання понад 75% обрахованих з урахуванням питомої ваги кожного із критеріїв оцінювання.
 

Додаткова інформація:

Програму розроблено на основі типової програми затверджено:
Наказ НАДС від 01.09.2023 р. № 139-23
 

Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: II III IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 0.6

Набір на програму не розпочато.

Викладачі на програмі

  • 2012-2014 рр. Подільський державний аграрно-технічний університет – асистент кафедри менеджменту організацій та адміністрування. 2014-2015 рр. Подільський державний аграрно-технічний університет – асистент кафедри фінансів і кредиту. 2015-2016 рр. Буковинський державний фінансово-економічний університет – ст. викладач кафедри економіки підприємства. 2016-2018 рр. Чернівецький Національний університет ім. Ю.Федьковича – асистент кафедри підприємства, торгівлі та біржової діяльності. Квітень 2019 р. Член окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 193 Липень/Серпень 2019 р. Уповноважена особа Політичної Партія “СЛУГА НАРОДУ” в одномандатному виборчому окрузі №193 Вересень 2019р. - листопад 2019 - Викладач кафедри фінансів, економіки та економічної кібернетики Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу Грудень 2019 - листопад 2021 - Заступник директора з питань ліцензування та акредитації Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу / викладач кафедри фінансів, економіки та економічної кібернетики Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу З грудня 2021р. - Проректор з науково-педагогічної роботи Навчально-реабілітаційного закладу вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут» / доцент кафедри публічного управління, менеджменту та інклюзивної економіки Детальніше
  • 2008-2010 рр. – асистент кафедри економіки підприємства Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка 2009-2014 рр. – аспірант кафедри економіки підприємств і корпорацій Тернопільського національного економічного університету З 2017 р. – по 2021 – викладач кафедри економіки, фінансів, обліку і оподаткування (з 2019 року кафедри фінансів, економіки і економічної кібернетики) Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу. З 2022р. - авідувач кафедри публічного управління, менеджменту та інклюзивної економіки. Детальніше
  • Вчитель історії у ЗОШ № 1 м. Кам’янця-Подільського 1999-2000 рр. Науковий працівник історичного відділу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника 2000-2006 рр. Доцент кафедри історії, соціології і політології Подільського державного аграрно-технічного університету 2006-2013 рр. Докторант кафедри історії України Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка 2013-2016 рр. Викладач суспільних дисциплін Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу 2017-2020 рр. Професор кафедри соціальної роботи, психології та соціокультурної діяльності ім. Т. Сосновської, НРЗВО Кам’янець-Подільський державний інститут 2020-2022 рр. Професор кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук, НРЗВО Кам’янець-Подільський державний інститут 2023 р. Детальніше
  • 1976 р. -1979 р. – голова учнівського профкому, викладач технічної механіки; 1979 р.-1982 р. – навчання в аспірантурі НДІ психології Міністерства освіти УРСР; 1982 р.- 1989 р. – асистент, старший викладач кафедри педагогіки і психології Кам’янець-Подільського державного педагогічного інституту; 1989 р. – очолив новостворену кафедру психології Кам’янець-Подільського державного педагогічного інституту; 1997 р. – 2001р. – проректорз соціально-психологічної роботи та зв’язків з освітніми закладами Кам’янець-Подільського державного педагогічного інституту; 2002 р. – 2010 р. – проректор з науково-педагогічної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; 2010 р. – 2016 р. – доцент кафедри психології освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; 01.09.2016 р. – 22.02.2017 р. – доцент кафедри соціальної роботи та психології, Кам’янець-Подільського планово-економічного технікуму-інтернату; 23.02.2017р – 31.12.2017 р. – в. о. завідувача кафедри соціальної роботи та психології Подільського навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу. 01.01.2018 р. – по даний час – доцент кафедри соціальної роботи, психології та соціокультурної діяльності ім. Т. Сосновської НРЗВО КПДІ Детальніше
  • З вересня 2008 р. по грудень 2016 р. – методист факультету іноземної філології Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вересень-жовтень 2009 р. – викладач кафедри англійської мови Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2009-2012 рр. – навчання в аспірантурі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. З вересня 2016 р. – по даний час – викладач Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу. У 2018 р. нагороджена подякою Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації. З квітня 2019 р. – член Національної спілки краєзнавців України. З 2021 р. - доцент кафедри професійної та спеціальної освіти, вчений секретар НРЗВО КПДІ Детальніше
  • 2003-2006 – заступник завідувача кафедри педагогіки і психології Хмельницького національного університету. 2007-2008 – в.о. завідувача кафедри педагогіки і психології Хмельницького національного університету. 2009-2021 – завідувачка кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки Хмельницького національного університету. 2022-2024 – професор кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки Хмельницького національного університету. 2024 – по теперішній час – професор кафедри соціальної роботи, психології та соціокультурної діяльності ім. Т. Сосновської НР ЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут» Детальніше
  • З 2007 р. працював на посаді заступника завідувача відділу післядипломної освіти та підвищення кваліфікації ТНЕУ; з 2008 р. працював на посаді завідувача відділу післядипломної освіти та підвищення кваліфікації, заступника декана факультету довузівської, післядипломної та магістерської підготовки та за сумісництвом доцентом кафедри фінансів ТНЕУ; з 2011 р. директор Кримського НКЦ Тернопільського національного економічного університету; з 2012 р.- 2013 р. директор Кримського навчально-наукового інституту економіки, управління та туризму Тернопільського національного економічного університету; з 2014 р. – 2015 р. в.о. директор Коледжу економіки, права та інформаційних технологій Тернопільського національного економічного університету та за сумісництвом доцентом кафедри фінансів; з червня 2015 р. по жовтень 2015 р. – в.о. директора Кам’янець-Подільського планово-економічного технікуму-інтернату; з жовтня 2015 р. директор Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу. Детальніше
  • • 2003 – 2007 рр. – вчитель історії Кам’янець-Подільського НВК № 5 • 2007 – 2010 рр. – асистент кафедри історії, соціології і політології Подільського державного аграрно-технічного університету • 2010 – 2011рр. – асистент кафедри історії і філософії Подільського державно аграрно-технічного університету. • 2011 – 2015 рр. – доцент кафедри історії і філософії Подільського державно аграрно-технічного університету. • 2015-2021рр – доцент кафедри теоретико-правових і соціально-гуманітарних дисциплін • 2021 – по даний час – викладач правничих та соціальних дисциплін Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу. Детальніше
  • 05.06.1995 р. – 07.06.1996 р. – бухгалтер ПП “ЗЕНІТ”. 01.04.1998 р. – 30.11.2000 р. – головний економіст відділення Державного казначейства у м. Тернополі. 15.05.2002 р. – 11.07.2005 р. – викладач кафедри фінансів Тернопільської академії народного господарства. 11.07.2005 – 29.12.2005 р. – старший викладач кафедри фінансів Тернопільського державного економічного університету. 29.12.2005 – 30.09.2017 р. доцент кафедри фінансів Тернопільського національного економічного університету. 01.10.2017 р. – 03.04.2020 р. – докторант кафедри фінансів ім. С. І. Юрія, Тернопільського національного економічного університету. З вересня 2020 р. і по даний час – викладач кафедри фінансів, економіки та економічної кібернетики Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу. Детальніше
  • 1993-1997 рр. – вчитель історії Кам’янець-Подільського обласного спеціалізованого педагогічного ліцею-інтернату. 1997-2006 рр. – викладач суспільних дисциплін Кам’янець-Подільського коледжу харчової промисловості. 2006-2007 рр. – асистент кафедри історії, соціології і політології Подільського державного аграрно-технічного університету. 2007-2008 рр. – асистент кафедри філософії та культурології Подільського державного аграрно-технічного університету. 2008-2010 рр. – доцент кафедри філософії та культурології Подільського державного аграрно-технічного університету. 2010-2015 рр. – доцент кафедри історії та філософії Подільського державного аграрно-технічного університету. 2015-2019 рр. – доцент кафедри історії, філософії та права Подільського державного аграрно-технічного університету. 4 вересня 2019 р. – 1 вересня 2021 р.– доцент кафедри соціальної роботи та психології. 1 вересня 2021 р. – 2 лютого 2023 р. – доцент кафедри соціальної роботи, психології та соціокультурної діяльності імені Т.Г.Сосновської 2 лютого 2023 р. – по нинішній час – т.во. завідувача кафедри інклюзивної освіти, реабілітації та гуманітарних наук. Детальніше
Місце проведення навчання

м. Кам'янець-Подільський, вул. Годованця, 13

Хмельницька

Інші програми за цим напрямом