Програму погоджено: наказ НАДС від 15 жовтня 2020 року №197-20
ПРОФІЛЬ ПРОГРАМИ
1. Загальна інформація |
|
Назва програми |
Засади державного управління, адміністрування та службових відносин |
Шифр програми |
ЗП/2020/001 |
Тип програми за змістом |
загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації |
Відомості про акредитацію для загальної професійної (сертифікатної) програми |
- |
Форма навчання |
очна (денна) |
Цільова група |
державні службовці категорії «Б» та «В», у тому числі вперше призначені на посади державної служби категорій «Б»,«В» |
Передумови навчання за програмою |
- |
Найменування замовника освітніх послуг у сфері професійного навчання за програмою |
- |
Найменування партнера (партнерів) програми |
– |
Обсяг програми |
2 кредити ЄКТС |
Тривалість програми та організація навчання |
60 год. Навчання реалізується шляхом проведення 3-х дводенних сесій раз на два тижні. |
Мова(и) викладання |
українська |
Напрям(и) підвищення кваліфікації, який (які) охоплює програма |
підвищення кваліфікації для вперше призначених на посади державної служби категорій «Б»,«В» |
Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму |
знання законодавства; прийняття ефективних рішень; впровадження змін; комунікації та взаємодія; професійні знання |
Укладач(і) програми |
Білорусов Сергій Георгійович – к.т.н, доцент, магістр державного управління, директор Херсонського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, ks.cppk@ukr.net; Левадна Тетяна Володимирівна – магістр державного управління, заступник директора, начальник навчально-організаційного відділу ХОЦППК, tati-leva@ukr,net; Назарчук Ганна Миколаївна – магістр державної служби, начальник навчально-методичного відділу ХОЦППК, nazaranna78@ukr.net |
2. Загальна мета |
|
Розвиток наскрізних професійних компетентностей щодо ефективного виконання місії державного службовця
|
|
3. Очікувані результати навчання |
|
За результатами навчання слухачі повинні демонструвати |
|
знання |
сутності державної політики стосовно кадрового забезпечення державної служби, критеріїв класифікації посад державних службовців, прав і обов’язків, а також щодо службової кар’єри та соціальних гарантів з боку держави; основ систематизації чинного законодавства України, інформаційних джерел, які містять інформацію правового змісту; правових актів на предмет їх галузевої приналежності, типу, мети і характеру управлінських дій, виду документа, що розробляється, відповідно до обраного способу правового впливу і бажаного результату; інтересів держави у сфері інформатизації управлінської діяльності; основних причин розвитку системної корупції в Україні, процесів модернізації суспільства; сутності економічних, політичних, адміністративних і соціальних реформ в Україні; стилів мови в сучасному суспільстві і вимог до мови професійного спілкування, засобів мовного етикету й правил оформлення усної й писемної форм ділового мовлення; основ гендерної політики в державі (вибірковий модуль); форм та методів психологічного впливу в діяльності державного службовця (вибірковий модуль) |
уміння |
реалізовувати завдання щодо запобігання та протидії проявам корупції відповідно до напряму своєї службової діяльності, систематизувати, обробляти, аналізувати та узагальнювати інформацію щодо її результатів; самостійно складати, перекладати й редагувати тексти професійного і ділового спрямування (вибірковий модуль); ефективно користуватися мовними, стилістичними та етичними нормами усної форми ділового мовлення у межах професійної діяльності (вибірковий модуль); управляти конфліктами та конструктивно вирішувати їх (вибірковий модуль). |
навички |
застосування норм міжособистісного спілкування і професійної етики в системі службових відносин (вибірковий модуль); дотримання правил етикету взаємин між державними службовцями та між державними службовцями і громадянами (вибірковий модуль); критичного оцінювання рівня дисципліни окремих державних службовців та підрозділів в цілому (вибірковий модуль); укладання й технічного оформлення організаційної, розпорядчої, кадрової, довідково-інформаційної, цивільно-правової документації (вибірковий модуль); роботи з документами різних типів, необхідними в практичній діяльності державних службовців планування (вибірковий модуль) |
4. Викладання та навчання (методи навчання, форми проведення навчальних занять) |
|
Лекції з використанням інтерактивних презентацій, практична робота, тренінг, тематична дискусія, ділова гра, обговорення у форматі круглого столу, групове вирішення завдань, розв’язання ситуаційного завдання (в залежності від теоретичної підготовки слухачів) |
|
5. Ресурсне забезпечення дистанційного навчання |
|
Назви вебплатформи, вебсайту, електронної системи навчання, через які здійснюватиметься таке навчання, посилання (вебадреса) |
- |
Назва дистанційного курсу (модуля) |
- |
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
Етап навчання (сесія) |
Назва модулів, тем |
Кількість годин |
|||||
загальна кількість годин / кредитів ЄКТС за модулем |
у тому числі: |
||||||
аудиторні заняття |
дистанційні заняття |
навчальні візити |
самостійна робота |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
Обов’язкові модулі програми ( 42 год. / 1,4 ЄКТС) |
|||||||
Сесія 1 |
Модуль 1. Модернізація державної служби. Державна кадрова політика (0,37 ЄКТС)
|
||||||
Тема 1.1. Державна служба як публічно-правовий інститут та різновид управлінської діяльності. Зміст нововведень у державній службі, запровадження елементів управління якістю. |
6 |
5 |
- |
- |
1 |
||
Тема 1.2 Професійний розвиток персоналу державної служби: компетентісний підхід. |
5 |
4 |
- |
- |
1 |
||
Модуль 2. Нове в антикорупційному законодавстві. Відповідальність за корупційні діяння. Закон України «Про запобігання корупції». Конфлікт інтересів на службі в органах публічної влади: етичний аспект (0.33 ЄКТС)
|
|||||||
Тема 2.1 Роз’яснення окремих положень Закону України «Про запобігання корупції». Види відповідальності за вчинення корупційних діянь |
5 |
4 |
- |
- |
1 |
||
Тема 2.2 Конфлікт інтересів на службі в органах публічної влади |
5 |
5 |
- |
- |
- |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Сесія 2 |
Модуль 3. Децентралізація влади як складова адміністративної реформи в Україні (0,37 ЄКТС) |
|||||
Тема 3.1. Формування ефективної організації виконавчої влади як на центральному, так і на місцевому рівнях управління. Запровадження раціонального адміністративно-територіального устрою |
6 |
5 |
- |
- |
1 |
|
Тема 3.2 Організація на нових засадах державної служби та служби в органах місцевого самоврядування |
5 |
5 |
- |
- |
- |
|
Модуль 4. Гуманітарно-соціальний розвиток держави (0.33ЄКТС) |
||||||
Тема 4.1. Конституційні засади, сутність гуманітарної та соціальної політики держави. Структура громадянського суспільства. Волонтерство |
5 |
4 |
- |
- |
1 |
|
Тема 4.2 Формування правової культури та правової свідомості у суспільстві, підвищення рівня знань громадян щодо гарантованих їм Конституцією та законами України прав у різних сферах життя та консолідацію громадянського суспільства |
3 |
2 |
- |
- |
1 |
|
|
Тема 4.3 Формування громадянських компетентностей у державних службовців |
2 |
2
|
- |
- |
-
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
Вибіркові модулі програми (17 год./ 0,60 ЄКТС) |
||||||||
Сесія 3 |
Модуль 5. Мова як складова національної культури. Сучасні вимоги до усного та писемного офіційно-ділового мовлення (0,3 ЄКТС) |
|||||||
Тема 5.1 Законодавча база державної мовної політики. Усне ділове мовлення. Писемне ділове мовлення |
3 |
2 |
- |
- |
1 |
|||
Тема 5.2 Мова ділових документів. Мовний етикет |
5 |
4 |
- |
|
1 |
|||
Модуль 6. Доступ до публічної інформації та її використання (0,13 ЄКТС)
|
||||||||
Тема 6.1. Загальні положення Закону України «Про доступ до публічної інформації» |
2
|
1
|
-
|
-
|
1
|
|||
Тема 6.1. Затвердження порядку доступу до інформації |
2 |
1 |
- |
- |
1
|
|||
|
Модуль 7. Природа та причини виникнення конфліктів. Практичні аспекти управління конфліктними ситуаціями. Ефективна співпраця та комунікація в колективі (0.17 ЄКТС) |
|||||||
Тема 7.1 Природа конфліктів та їх типологія. Причини конфліктів. Сутність та елементи конфліктів |
2 |
1 |
- |
- |
1 |
|||
Тема 7.1 Модель процесу конфлікту. Характеристика наслідків конфлікту Шляхи та критерії ефективності врегулювання конфліктів в системах управління. |
3 |
2
|
- |
- |
1
|
|||
Сесія 4 |
Модуль 8. Надання адміністративних послуг (0,17 ЄКТС)
|
|||||||
Тема 8.1. Принципи надання адміністративних послуг. Концепція розвитку системи надання адміністративних послуг |
2 |
1
|
- |
- |
1 |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
Тема 8.2 Єдині дозвільні центри. Деякі кращі практики надання адміністративних послуг в містах України. Зарубіжний досвід надання адміністративних послуг |
3 |
2 |
- |
- |
1 |
|
|
Модуль 9. Робота в команді (0,13 ЄКТС) |
|
|||||
Тема 9.1. Особливості роботи в команді - основні фактори успіху |
2 |
2 |
- |
- |
- |
||
Тема 9.2 Підвищення якості взаємодії з командою. Лідерство на державній службі та робота в команді. Розвиток командної взаємодії керівника та колективу в державній установі |
2 |
1 |
- |
- |
1 |
||
Модуль 10. Інституційні механізми формування та реалізації гендерної політики. Забезпечення гендерної рівності в органах публічної влади (0,3 ЄКТС) |
|||||||
Тема 10.1. Основи гендерної рівності.Переваги гендерної рівності. Міжнародні документи у сфері захисту прав людини та гендерної рівності |
3 |
2 |
- |
- |
1 |
||
|
Тема 10.2. Гендерні проблеми та бар’єри на шляху встановлення гендерної рівності в українському суспільстві. Знайомство з гендерно орієнтованим бюджетування |
5 |
3 |
- |
- |
2 |
|
|
Підсумковий контроль результатів навчання |
1 |
1
|
- |
- |
-
|
|
РАЗОМ |
60/2 |
48 |
|
|
12 |
Категорії посад державної служби: Б В
Набір на програму не розпочато.
73003, м.Херсон, пл.Свободи, 1
Херсонська
Маріупольський державний університет
Вища школа публічного управління
Полтавський регіональний центр підвищення кваліфікації