СПІЧРАЙТИНГ

Спічрайтинг

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Місцевий бюджет
Форма навчання - Очна (денна)
Погоджено з НАДС - наказ НАДС від 18 травня 2022 р. № 31-22
Напрям:
  • Комунікація та взаємодія
Компетентності:
  • Комунікація та взаємодія

Опис програми:

2.Загальна мета

поглиблення теоретичних знань державних службовців щодо оволодіння сучасним методичним інструментарієм, практичними навичками з підготовки публічних виступів та презентацій, ознайомлення з етапами підготовки матеріалів публічного виступу, здатність створювати грамотний медіа-продукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення

3.Очікувані результати навчання

Після завершення навчання слухачі повинні демонструвати:

знання

структури сучасного спічрайтингу та його місця в системі професійних комунікацій;

здатність до адаптації та дії в новій ситуації, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності

уміння

володіти інструментарієм написання та оформлення ефективногоспічрайтерського тексту;

аналізувати й ураховувати психологічні особливості сприймання текстів аудиторією;

виголошувати публічні промови та чітко формулювати свої думки в усній та письмовій формі

навички

оцінювання  діяльності колег як носіїв прав і обов’язків, представників громадянського суспільства;

передбачення реакцію аудиторії на інформаційний продукт, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук;

створення грамотного медіа-продукту на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення

ЗМІСТ ПРОГРАМИ
 
Тема 1. Теоретичні основи спічрайтингу
  • спічрайтинг як технологія та професійна діяльність;
  • роль усного публічного виступу в процесі формування іміджу публічного службовця;
  • динамічний характер риторичного ідеалу. 
Тема 2. Типи сучасного публічного мовлення. Алгоритм підготовки та написання публічних виступів
  • публічний виступ; цілі, різновиди, типи, функції;
  • види і жанри сучасного публічного мовлення;
  • промови (розважальна, інформаційна, надихаюча, переконуюча, мобілізуюча, звинувачувальна) та їх характерні риси;
  • публічні виступи (доповідь, повідомлення, тези, виступи за доповіддю); мовні стратегії;
  • інформування, реклама та маніпуляція в розрізі цілей публічного виступу; 
  • стратегічні установки та елементи алгоритму спічрайтингу; 
  • процес і способи розробки концепції; конструювання меседжу промови; використання засобів переконання відповідно до сфери мовлення;
  • підготовка схем, діаграм і включення елементів презентації у спічрайтингу;
  • етапи роботи з текстом: класифікація, аспектуалізація, аргументація, поставлених питань. 
Тема 3. Ораторські техніки впливу на аудиторію. Психологічні та соціологічні засади підготовки публічних виступів
  • аргументаційні техніки, ораторські засоби, підготування «імпровізацій» та вихід з неочікуваних ситуацій;
  • художні та звукові техніки спічрайтингу; маніпулятивні техніки; інтимізація текстового матеріалу до комунікативних потреб аудиторії; відпрацювання створеної промови;
  • психологічні та соціологічні засади спічрайтингу;
  • увага, пам'ять,  інтерес, рівні сприйняття інформації як психологічні чинники та їх урахування при написанні та виголошення промови;
  • соціологічні чинники забезпечення ефективного мовленнєвого впливу: вік, стать, професія, мова, віросповідання, місце проживання, національна приналежність.
Тема 4. Спічрайтинг як створення іміджу публічного службовця
  • публічний службовець як частина комунікативного простору;
  • профіль особи й імідж оратора; невербальні засоби комунікації: їх роль у досягненні мети промови; жести; міміка; зовнішній вигляд оратора.  

Додаткова інформація:

СТРУКТУРА ПРОГРАМИ

Назва теми

Кількість годин

Загальна кількість годин/кредитів ЄКТС

у тому числі:

аудиторні заняття

дистанційні заняття

навчальні візити

самостійна робота слухачів

Тема 1 Теоретичні основи спічрайтингу

2

2

 

 

 

Тема 2. Типи сучасного публічного мовлення. Алгоритм підготовки та написання публічних виступів

3

2

 

 

1

Тема 3. Ораторські техніки впливу на аудиторію. Психологічні та соціологічні засади підготовки публічних виступів

3

2

 

 

1

Тема 4. Спічрайтинг як створення іміджу державного службовця

2

2

 

 

 

РАЗОМ

10 /0,33

8

 

 

2


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: I II III IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 0.33

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

м. Полтава, вул. Європейська, 49

Полтавська

Інші програми за цим напрямом