ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА «ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ»

Освітньо-професійна програма «ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ»

Освітньо-професійна програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Напрям:
  • Публічне управління та адміністрування

Опис програми:

ПРОФІЛЬ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 281 «ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ

 

1. Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структура підрозділу

Сумський національний аграрний університет, факультет економіки та менеджменту

Цикл/рівень

7 рівень Національної рамки кваліфікацій України (НРК).

7 рівень Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя (EQFLLL).

Другий цикл Європейського простору вищої освіти (НРFQEHEA )

Назва галузі знань

28 «Публічне управління та адміністрування»

Назва спеціальності

281 «Публічне управління та адміністрування»

Офіційна назва

освітньої програми

 «Публічне управління та адміністрування»

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу

Магістр публічного управління та адміністрування

Тип диплому та обсяг

освітньої програми

Диплом магістра – одиничний, 90 кредитів (1 рік 4 місяці)

Наявність акредитації

Акредитаційна комісія України

Передумови

Наявність ступеня бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст різного фахового спрямування. Без обмеження віку

Мови викладання

Українська, російська, англійська

Терміни дії освітньої програми

до 1 липня 2024 року

Інтернет - адреса постійного розміщення опису освітньої програми

https://snau.edu.ua/

2 - Мета освітньої програми

Підготовка фахівців для ринку праці, здатних професійно розв’язувати проблеми та вирішувати завдання стратегічного та поточного управління публічною сферою, регулювання її функціонуванням, що передбачає застосування професійних компетентностей в сфері публічного управління і адміністрування.

3 - Характеристика освітньої програми

Предметна область

(галузь знань, спеціальність, спеціалізація)

28 Публічне управління та адміністрування

281 Публічне управління та адміністрування

ОП «Публічне управління та адміністрування»

Орієнтація освітньої

програми

Освітньо-професійна програма. Магістр з публічного управління та адміністрування  має оволодіти системою загальнонаукових та спеціальних методів, професійними методиками та технологіями, необхідними для забезпечення ефективної публічної управлінської та адміністративної діяльності

Ключові слова: публічне управління, адміністрування, державне управління

Основний фокус освітньої програми

 

Програма спрямована на отримання фундаментальних знань у сфері управління державними та комунальними  установами, громадськими організаціями, об’єднаннями, некомерційними організаціями, управління проектами,  програмами та усіма видами ресурсів з концепцією e-government.

Підготовка фахівців сфокусована на формуванні здатності фахівців здійснювати дослідницьку та інноваційну діяльність у сфері публічного управління та адміністрування в умовах електронного урядування, розробляти і впроваджувати ефективні наукові та організаційні методи в структури управління, спрямовані на вирішення сучасних задач розвитку та викликів суспільства

Особливості

програми

Програма поєднує чітку практичну спрямованість навчання на розвиток професійних компетенцій для здійснення дослідницької та практичної діяльності у галузі публічного управління та адміністрування.

4. Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

1120  Вищі посадові особи державних органів влади 

1120.1  Вищі посадові особи органів державної виконавчої влади 

1120.2 Вищі посадові особи місцевих органів державної влади 

114  Вищі посадові особи громадських і самоврядувальних організацій 

1141 Вищі посадові особи політичних організацій 

1210  Керівники підприємств, установ та організацій 

1210.1 Керівники підприємств, установ та організацій 

1229 Керівники інших основних підрозділів 

1229.1  Керівні працівники апарату центральних органів державної влади 

1229.3  Керівні працівники апарату місцевих органів державної влади 

1229.4  Керівники підрозділів у сфері освіти та виробничого навчання 

1229.5  Керівники підрозділів в охороні здоров'я 

1229.6  Керівники підрозділів у сфері культури, відпочинку та спорту 

123  Керівники функціональних підрозділів 

1232 Керівники підрозділів кадрів і соціально-трудових відносин 

1235 Начальник управління  

1239 Керівники інших функціональних підрозділів 

Подальше навчання

Можливе подальше продовження освіти за третім  (освітнім науковим) рівнем вищої освіти - аспірантура, а також підвищення кваліфікації і отримання додаткової післядипломної освіти

5.  Викладання та оцінювання

Викладання та

навчання

Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, яке проводиться у формі лекційних з використанням сучасних дистанційних технологій,  семінарських, практичних занять, консультацій, самостійного вивчення, виконання індивідуальних завдань на основі наукової та методичної літератури, використання мережі Інтернет; електронне навчання в системі Мооdlе, самонавчання тощо.

Викладання проводиться у вигляді: лекції з використанням інтерактивних технологій, case-study, семінарів, практичних занять, самостійного навчання на основі підручників та конспектів, консультації з викладачами, підготовка кваліфікаційної роботи магістра.

Технології навчання: пасивні (пояснювально-ілюстративні: за домінуючими методами та способами навчання); активні (проблемні, ігрові, інтерактивні, проектні, інформаційно-комп’ютерні  саморозвивальні, інтерактивні, позиційного та контекстного навчання, технологія співпраці, тощо).

Оцінювання

Види контролю: поточний, тематичний, періодичний, підсумковий, самоконтроль.

Форми контролю: тестування, письмове виконання завдань,   розрахункові роботи, індивідуальні завдання, есе, екзамени, захист кваліфікаційної роботи.

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється за 100-бальною системою з переведенням у систему оцінок за національною шкалою, а також забезпечення ранжування досягнень за шкалою ЄКТС.

6 - Програмні компетентності

Інтегральна компетентність

ІК 1. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності (ЗК)

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально-відповідально та свідомо.

ЗК03. Здатність розробляти та управляти проєктами.

ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.

ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.

ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою.

ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність)

ЗК 08 Здатність здійснювати професійну діяльність і приймати обґрунтовані рішення, керуючись засадами соціальної відповідальності, правових та етичних норм.

Фахові компетентності спеціальності (ФК)

СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.

СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.

СК03. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.

СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.

СК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними.

СК06. Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення національної безпеки України.

СК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативноправових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.

СК08. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.

СК09. Здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування.

СК10. Здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції.

СК11 Здатність вести дослідницьку діяльність, включаючи аналіз проблем, постановку цілей і завдань, вибір способу й методів дослідження, а також оцінку його якості.

7. Програмні результати навчання

РН01. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень.

РН02. Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення.

РН03. Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції.

РН04. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування.

РН05. Визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії.

РН06. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загальноорганізаційних структур.

РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи.

РН08. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм.

РН09. Спілкуватися іноземною мовою на професійну тематику, обговорювати проблеми публічного управління та результати досліджень.

РН10. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності.

РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень.

РН12. Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків.

РН13. Використовувати сучасні методи наукового пізнання і здійснювати наукові дослідження в сфері публічного управління та адміністрування.

РН14. Уміти критично осмислювати проблеми соціального характеру та розв’язувати складні завдання у сфері публічного управління та адміністрування.

8. Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення

Усі науково – педагогічні працівники, задіяні до викладання професійно-орієнтованих дисциплін, мають наукові ступені та вчені звання, є штатними співробітниками університету, мають підтверджений рівень наукової та професійної активності.

Формування професійних компетентностей забезпечують 60 % визнаних професіоналів з досвідом роботи за фахом. Значну частину лекцій з навчальних дисциплін освітньої програми проводять науково-педагогічні працівники з науковим ступенем доктора наук та професора.

Матеріально-технічне забезпечення

Усі приміщення відповідають  будівельним та санітарним нормам, повне забезпечення гуртожитками відповідно до потреби, забезпеченість комп’ютерними робочими місцями та прикладними комп’ютерними програмами достатнє для  виконання навчальних планів, соціальна інфраструктура, що включає спортивний комплекс, пункти харчування, медпункт, базу відпочинку.

Забезпеченість приміщеннями для проведення навчальних занять становить 11 м2 на одну особу, мультимедійне обладнання налічується у 50 % навчальних аудиторіях і відповідає вимогам.

Матеріально-технічне забезпечення кафедри публічного управління відповідає ліцензійним вимогам щодо надання освітніх послуг у сфері вищої освіти і дозволяє організовувати та проводити заняття з усіх навчальних дисциплін на найвищому рівні. Для проведення лекційних занять використовуються мультимедійні проектори, навчальні лабораторії обладнані необхідною комп’ютерною технікою.

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

Належна забезпеченість бібліотеки підручниками та посібниками,  вітчизняними і закордонними фаховими періодичними виданнями відповідного профілю,  авторськими розробками професорсько-викладацького складу; доступ до джерел Internet.

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення освітньо-професійної програми зі спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» відповідає ліцензійним вимогам, має актуальний змістовний контент, базується на сучасних інформаційно-комунікаційних технологіях. Зокрема, офіційний веб-сайт містить інформацію про освітні програми, навчальну, наукову і виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти.

Всі зареєстровані в університеті користувачі мають необмежений доступ до мережі Інтернет.

З 2018 року в Сумському НАУ відкрито доступ до наукометричної та універсальної реферативної бази даних SCOPUS видавництва Elsevier. Доступ здійснюється з локальної мережі університету за посиланням https://www.scopus.com. База даних SCOPUS індексує близько 22000 назв різних видань (серед яких 55 українських) від більш ніж 5000 видавництв. SCOPUS надає своїм користувачам можливість отримати результати тематичного пошуку з однієї платформи зі зручним інтерфейсом, відслідкувати свій рейтинг в SCOPUS (цитування власних публікацій; індекс Гірша) та інше.

9.  Академічна мобільність. (регламентується Постановою КМУ № 579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12 серпня 2015 року)

Національна кредитна мобільність

Індивідуальна академічна мобільність здобувачів вищої освіти, зокрема отримання наукових консультацій, засвоєння додаткових компонентів у рамках виконання освітньої програми, здійснюється згідно договорів про встановлення науково-освітянської співпраці для задоволення потреб розвитку освіти і науки на основі двосторонніх договорів між Сумським національним аграрним  університетом та  вищими навчальними закладами України

Міжнародна кредитна мобільність

На основі двосторонніх договорів між Сумським національним аграрним університетом та зарубіжними вищими навчальними закладами-партнерами  а також у рамках програми Ерасмус+ на основі двосторонніх договорів між Сумським НАУ та вищими навчальними закладами країн-партнерів: зокрема Чеським університетом природничих наук (м. Прага), Словацьким університетом сільського господарства в (м. Нітра), Університет прикладних наук Вайнштефан та інших

Навчання іноземних здобувачів вищої освіти

Відповідно до «Правил прийому до Сумського НАУ».

Навчання здобувачів вищої освіти з інших країн світу здійснюється на українській, російській та англійській мовах. 

 

ПЕРЕЛІК КОМПОНЕНТІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ/НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ

Спеціальність 281 Публічне управління та адміністрування  ОС «Магістр»

ОП Публічне управління та адміністрування

Код

Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти/ роботи, практики, кваліфікаційна робота)

Кількість

кредитів

Форма контролю

Семестр


1. Обов'язкові  компоненти (ОК) ОП

 


ОК 1

Методологія наукових досліджень та підтримання принципів академічної доброчесності


5


Екзамен


1


ОК 2


Конфліктологія та психологія управління


5


Залік


1


ОК 3


Соціальна відповідальність


5


Екзамен


2


ОК 4


Ділова іноземна мова


5


Залік


1


ОК 5

Управління проектами місцевого та регіонального розвитку


5


Екзамен

1


ОК 6


Публічне адміністрування


5


Екзамен


1


ОК 7

Формування стратегії соціально-економічного розвитку та електронне врядування


5


Екзамен


2


ОК 8

Організаційно-правові аспекти державного управління


5


Екзамен

2


ОК 9


Комунікації в публічному управлінні


5


Екзамен

3


ОК 10

Державне управління в економічній сфері та національна безпека


5


Екзамен

3


ОК 11

Фахове стажування та переддипломна практика


9


Звіт


3


ОК 12


Підсумкова атестація


6


Кваліфікаційна робота


3

 


Загальний обсяг обов’язкових компонентів


65

 

 

 


2. Вибіркові компоненти (ВК) ОП

 

 

 


ВК 2.1


Вибіркова дисципліна 1


5


Залік


3


ВК 2.2


Вибіркова дисципліна 2


5


Залік


2


ВК 2.3


Вибіркова дисципліна 3


5


Залік


2


ВК 2.4


Вибіркова дисципліна 4


5


Залік


3


ВК 2.5


Вибіркова дисципліна 5


5


Залік


3

 


Загальний обсяг вибіркових компонент  


25

 

 

 


ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ


90

 

 

Додаткова інформація:

Мова викладання українська.

Термін навчання 1 рік та 4 місяці.



Цільова група:

Категорії посад державної служби: А Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: I II III IV

Вимоги до учасників навчання:
Наявність ступеня бакалавра (для споріднених спеціальностей) або спеціаліста/магістра


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 90

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва 160

Сумська

Інші програми за цим напрямом