МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ТА КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТИ ПРОТИДІЇ ІНФОРМАЦІЙНІЙ АГРЕСІЇ В МЕДІАПРОСТОРІ. ОБРАЗ ВОРОГА. МОВА ВОРОЖНЕЧІ

Медіаграмотність та критичне мислення як інструменти протидії інформаційній агресії в медіапросторі. Образ ворога. Мова ворожнечі

Загальна короткострокова програма
Джерело фінансування - Місцевий бюджет
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - наказ НАДС від 24 жовтня 2022 року № 102-22
Напрям:
  • Комунікація та взаємодія
  • Інформаційна безпека (з включенням тем щодо гібридних загроз, боротьби з дезінформацією та маніпулятивним контентом)
Компетентності:
  • Комунікація та взаємодія

Опис програми:

Мета програми:

 

Формування у державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування поглибленого розуміння ролі засобів мас-медіа в керуванні свідомістю, сутності пропаганди та її механізмів впливу. Розвиток критичного мислення під час роботи з різноманітними медіаповідомленнями (відеороликами, соціальною рекламою тощо), вміння декодовувати пропаганду в медіатекстах, долати стереотипи та упередження, розпізнавати фейки та спростовувати їх

 

Цільова група: державні службовці категорії «Б», «В»; посадові особи місцевого самоврядування ІV–VII категорії посад

 

Структура програми:

 

Тема 1. Інформування та пропаганда. Механізми їх дії

Тема 2. Види пропаганди. Як відрізняти пропаганду від реклами, соціальної реклами та PR

Тема 3. Персональне медіаполе. Об’єктивність медіа та від чого вона залежить

Тема 4. Медіа як маніпулятори. Критичне мислення, методи та прийоми аналізу медіатекстів

Тема 5. Методи маніпуляції. Як і де народ-жуються фейки

Тема 6. Особливості отримання інформації під час війни

Тема 7. Стереотипи. Упередження. Образ ворога. Мова ворожнечі

 

Очікувані результати:

 

За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:

 

знання:

-         сутності понять «інформування», «пропаганда» та механізми їх дії;

-         видів маніпулятивних технологій;

-         основних характеристик, ознак та особливостей критичного мислення;

-         специфіки інформаційного тексту;

уміння:

-         аналізувати засоби масової комунікації, визначати їх специфіку, жанри та види, психологічний вплив;

-         визначати маніпулятивні технології в системі масових комунікацій;

-         здійснювати аналіз медіатексту, виражати думки з приводу його змісту (точність, доречність, упередженість тощо);

-         використовувати засоби запобігання маніпуляціями у мас-медіа;

-         застосовувати критичне мислення при роботі з інформацією в медіапросторі;

-         виділяти деякі психологічні аспекти пропаганди і соціальної реклами;

навички:

-         критичного мислення, які забезпечують свідоме споживання медіапродукції на основі ефективного орієнтування в медіапросторі;

-         протистояння інформаційним атакам та регулювання інформаційних потоків

Додаткова інформація:

Безкоштовно для державних службовців місцевих державних адміністрацій, посадових осіб місцевого самоврядування Сумської області 


Цільова група:

Категорії посад державної служби: Б В

Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI VII


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 0.47

Набір на програму не розпочато.

Місце проведення навчання

м. Суми, майдан Незалежності, 2

Сумська

Інші програми за цим напрямом