Програма погоджена наказом Національного агенства України з питань державної служби від 21 квітня 2021 року № 68-21
ПРОФІЛЬ ПРОГРАМИ
1. Загальна інформація |
|
Назва програми |
Актуальні питання роботи в органах місцевого
самоврядування |
Шифр програми |
ЗП/2021/001 |
Тип програми за
змістом |
загальна
професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації |
Відомості про акредитацію для
загальної професійної (сертифікатної) програми |
- |
Форма
навчання |
очна |
Цільова група |
посадові особи
V-VII категорій посад , у тому числі вперше призначені на посади |
Передумови
навчання за програмою |
- |
Найменування
замовника освітніх послуг у сфері професійного навчання за програмою |
- |
Найменування
партнера (партнерів) програми |
- |
Обсяг програми |
2 кредити ЄКТС |
Тривалість
програми та організація навчання |
60 год. Навчання реалізується шляхом проведення 3-х дводенних сесій раз
на два тижні. |
Мова(и) викладання |
українська |
Напрям(и)
підвищення кваліфікації, який (які) охоплює програма |
підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування, які працюють до одного року або
які не проходили підвищення кваліфікації протягом останніх 3-х років |
Перелік
професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму |
професійні знання; знання законодавства; прийняття ефективних рішень; впровадження змін; комунікації та взаємодія
|
Укладач(і)
програми |
Білорусов Сергій
Георгійович – к.т.н, доцент, магістр державного управління, директор
Херсонського регіонального центру підвищення кваліфікації, ks.cppk@ukr.net; Левадна Тетяна
Володимирівна – магістр державного управління, заступник директора, начальник
навчально-організаційного відділу ХРЦПК, tati-leva@ukr.net; Назарчук Ганна
Миколаївна – магістр державної служби, начальник навчально-методичного відділу ХРЦПК, nazaranna78@ukr.net |
2. Загальна мета |
|
Розвиток наскрізних професійних компетентностей щодо ефективного
виконання місії посадової
особи
|
3. Очікувані результати навчання |
|
За результатами
навчання слухачі повинні демонструвати |
|
знання |
правових, економічних, соціальних та культурних
аспектів процесу децентралізації в Україні; основ систематизації чинного законодавства України, правових
актів на предмет їх галузевої приналежності, типу, мети і характеру
управлінських дій, виду документа, що розробляється, відповідно до обраного
способу правового впливу і бажаного результату; механізмів, методів та інструментів стратегічного
планування та управління змінами; основних засад управління публічними фінансами в
органах місцевого самоврядування; інструментів управління проектами; технологій комунікацій та взаємодії органів публічної
влади з громадськістю та їх впливу на ефективність управління органом
місцевого самоврядування; стилів мови в сучасному суспільстві і
вимог до мови професійного
спілкування, засобів мовного етикету й правил
оформлення усної й писемної форм ділового мовлення; основ гендерної
політики в державі (вибірковий модуль); форм та методів психологічного впливу,
управління персоналом в діяльності посадової особи (вибірковий модуль) |
уміння |
застосовувати знання для прийняття ефективних
управлінських рішень; формулювати стратегічне бачення регіонального розвитку; розробляти стратегічні плани розвитку територіальної
громади; застосовувати на практиці основні методи і прийоми
бюджетного планування, оцінювати ефективність використання бюджетних коштів; ефективно користуватися мовними, стилістичними та
етичними нормами усної форми ділового мовлення у межах професійної діяльності
(вибірковий модуль); управляти конфліктами та конструктивно
вирішувати їх (вибірковий модуль). |
навички |
застосування норм міжособистісного спілкування і професійної етики в системі
службових відносин (вибірковий модуль); дотримання
правил етикету взаємин між
посадовими особами та між посадовими особами і громадянами (вибірковий
модуль); комунікації для участі у публічних дискусіях та
процесах прийняття рішень; критичного оцінювання рівня дисципліни окремих
посадових осіб та підрозділів в цілому (вибірковий модуль); укладання й технічного оформлення організаційної,
розпорядчої, кадрової, довідково-інформаційної документації; роботи з документами різних типів,
необхідними в практичній діяльності посадових осіб щодо управління проектом,
його планування, моніторингу виконання та завершення (вибірковий модуль) |
4. Викладання та навчання (методи
навчання, форми проведення навчальних занять) |
|
Лекції з використанням
інтерактивних презентацій, практична робота, тренінг, тематична дискусія, ділова гра, обговорення у
форматі круглого столу, групове вирішення завдань, розв’язання ситуаційного
завдання (в залежності від теоретичної підготовки
слухачів) |
|
5. Ресурсне забезпечення дистанційного навчання |
|
Назви вебплатформи,
вебсайту, електронної системи навчання, через які здійснюватиметься таке
навчання, посилання (вебадреса) |
- |
Назва
дистанційного курсу (модуля) |
- |
6. Оцінювання і
форми поточного, підсумкового контролю |
|
Критерії
оцінювання та їх питома вага у підсумковій оцінці (%)
|
Відвідування
занять – 50% Опрацювання
обов’язкової літератури, інформаційних матеріалів –
10 %; Поточний
контроль – 10
% Підсумковий контроль –30%
Документ про підвищення кваліфікації
видається за умови набрання учасником професійного навчання не менше ніж 60 % за системою
оцінювання ЄКТС, обрахованих з урахуванням питомої ваги кожного із критеріїв
оцінювання (проходження підсумкового контролю є обов’язковим) |
Форма та періодичність поточного контролю |
анкетування після вивчення
обов’язкових модулів |
Форма
підсумкового контролю |
Комп’ютерне тестування |
Навчання проводиться на договірних засадах для державних службовців територіальних підрозділів центральних органів державної влади
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
Етап навчання (сесія) | Назва модулів, тем | Кількість годин |
| ||||||||
загальна кількість годин / кредитів ЄКТС за модулем | у тому числі: |
| |||||||||
аудиторні заняття | дистанційні заняття | навчальні візити | самостійна робота |
| |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| ||||
Обов’язкові модулі програми ( 42 год. / 1,4 ЄКТС) |
| ||||||||||
Сесія 1 | Модуль 1. Державна кадрова політика в місцевому самоврядуванні(0,37 ЄКТС)
|
| |||||||||
Тема 1.1. Зміст нововведень в органах місцевого самоврядування, запровадження елементів управління якістю. | 6 | 5 | - | - | 1 |
| |||||
Тема 1.2 Професійний розвиток персоналу в органах місцевого самоврядування: компетентісний підхід. | 5 | 4 | - | - | 1 |
| |||||
Модуль 2. Нове в антикорупційному законодавстві. Відповідальність за корупційні діяння. Закон України «Про запобігання корупції». Конфлікт інтересів на службі в органах публічної влади: етичний аспект (0.33 ЄКТС) |
| ||||||||||
Тема 2.1 Роз’яснення окремих положень Закону України «Про запобігання корупції». Види відповідальності за вчинення корупційних діянь. | 5 | 4 | - | - | 1 |
| |||||
Тема 2.2 Конфлікт інтересів на службі в органах публічної влади. | 4 | 4 | - | - | - |
| |||||
Поточний контроль | 1 | 1 |
|
|
|
| |||||
Сесія 2 | Модуль 3. Децентралізація влади як складова адміністративної реформи в Україні (0,37 ЄКТС) | ||||||||||
Тема 3.1. Формування ефективної організації управління виконавчої влади як на центральному, так і на місцевому рівнях. Запровадження раціонального адміністративно-територіального устрою | 6 | 5 | - | - | 1 | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Тема 3.2 Організація діяльності на нових засадах реформи служби в органах місцевого самоврядування
| 5 | 5 | - | - | - |
Модуль 4. Гуманітарно-соціальний розвиток держави (0.33 ЄКТС) | ||||||
Тема 4.1. Конституційні засади, сутність гуманітарної та соціальної політики держави. Структура громадянського суспільства. Волонтерство | 4 | 3 | - | - | 1 | |
Тема 4.2 Формування правової культури та правової свідомості у суспільстві, підвищення рівня знань громадян щодо гарантованих їм Конституцією та законами України прав у різних сферах життя та консолідацію громадянського суспільства | 3 | 2 | - | - | 1 | |
Тема 4.3 Формування громадянських компетентностей у посадових осіб місцевого самоврядування | 2 | 2
| - | - | - | |
Поточний контроль | 1 | 1 |
|
|
| |
Вибіркові модулі програми (17 год./ 0,60 ЄКТС)
| ||||||
| Модуль 5. Мова як складова національної культури. Сучасні вимоги до усного та писемного офіційно-ділового мовлення (0,17 ЄКТС) | |||||
Сесія 3 | Тема 5.1 Законодавча база державної мовної політики. Усне ділове мовлення. Писемне ділове мовлення
| 3 | 2 | - | - | 1 |
| Тема 5.2 Мова ділових документів. Мовний етикет
| 2 | 1 | - |
| 1 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Модуль 6. Доступ до публічної інформації та її використання (0,13 ЄКТС)
| |||||
| Тема 6.1. Загальні положення Закону України «Про доступ до публічної інформації» | 2
| 1
| -
| -
| 1
|
| Тема 6.1. Затвердження порядку доступу до інформації | 2 | 1 | - | - | 1
|
| Модуль 7. Природа та причини виникнення конфліктів. Практичні аспекти управління конфліктними ситуаціями. Ефективна співпраця та комунікація в колективі (0.17 ЄКТС)
| |||||
| Тема 7.1 Природа конфліктів та їх типологія. Причини конфліктів. Сутність та елементи конфліктів | 2 | 1 | - | - | 1 |
| Тема 7.2 Модель процесу конфлікту. Характеристика наслідків конфлікту Шляхи та критерії ефективності врегулювання конфліктів в системах управління. | 3 | 2
| - | - | 1
|
| Модуль 8. Надання адміністративних послуг (0,13 ЄКТС)
| |||||
| Тема 8.1. Принципи надання адміністративних послуг. Концепція розвитку системи надання адміністративних послуг | 2 | 2
| - | - | - |
| Тема 8.2 Єдині дозвільні центри. Деякі кращі практики надання адміністративних послуг в містах України. Зарубіжний досвід надання адміністративних послуг | 1 | 1 | - | - | - |
| Модуль 9. Робота в команді (0,13 ЄКТС)
| |||||
Сесія 4 | Тема 9.1. Особливості роботи в команді - основні фактори успіху | 2 | 2 | - | - | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Тема 9.2 Підвищення якості взаємодії з командою. Лідерство на службі в органах місцевого самоврядування та робота в команді. Розвиток командної взаємодії керівника та коллективу
| 2 | 1 | - | - | 1 |
| Модуль 10. Інституційні механізми формування та реалізації гендерної політики. Впровадження гендерних підходів у діяльність органів публічної влади (0,17 ЄКТС)
| |||||
| Тема 10.1. Основи гендерної рівності.Переваги гендерної рівності. Міжнародні документи у сфері захисту прав людини та гендерної рівності | 2 | 1 | - | - | 1 |
| Тема 10.2. Гендерні проблеми та бар’єри на шляху встановлення гендерної рівності в українському суспільстві. Знайомство з гендерно орієнтованим бюджетування
| 3 | 2 | - | - | 1 |
| Модуль 11 Територіальна громада – головний суб’єкт місцевого самоврядування. Стратегія та планування розвитку територіальної громади (0,17 ЄКТС)
| |||||
| Тема 11.1. Запровадження стратегічного планування на місцевому рівні, як інструменту досяг-нення поставлених цілей та як форми територіального управління і госпо-дарської діяльності
| 2 | 1 |
|
| 1 |
| Тема 11.2. Стратегія збалансованого розвитку тері-торіальної громади | 2 | 1 |
|
| 1 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Модуль 12.Система заходів щодо запобігання та протидії у сфері легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом (0,13 ЄКТС)
| |||||
| Тема 12.1. Законодавство України з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом та робота правоохоронних органів з цього питання
| 2 | 1 |
|
| 1 |
| Тема 12.2. Основні етапи злочинних тіньових схем у сфері економіки. Фінансові операції | 2 | 2 |
|
| - |
| Підсумковий контроль результатів навчання
| 1 | 1 | - | - | - |
РАЗОМ | 60/2 | 48 |
|
| 12 |
Категорії посад в органах місцевого самоврядування: V VI VII
Набір на програму не розпочато.
73003, м.Херсон, пл.Свободи, 1
Херсонська
Маріупольський державний університет
Вища школа публічного управління
Полтавський регіональний центр підвищення кваліфікації