ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ НАДАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ: НАДС РОЗРОБЛЕНО МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

До уваги суб’єктів надання освітніх послуг: НАДС розроблено методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання

03 Жовтня 2024

Колеги! Національним агентством України з питань державної служби розроблено методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання суб’єктами надання освітніх послуг у сфері професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (наказ НАДС від 01.10.2024 року №138-24).

Мета цього документу – створення сприятливого і безпечного інклюзивного освітнього середовища на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників для забезпечення якісного професійного навчання осіб з особливими освітніми потребами.

Методичні рекомендації стануть у нагоді як допоміжний інструмент визначення потреб учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами, виявлення проблем під час організації інклюзивного навчання та прийняття рішень для їх розв’язання/усунення. 

Ось кілька загальних рекомендацій:

  • суб’єктам надання освітніх послуг для організації освітнього процесу учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами рекомендується здійснювати організаційні заходи щодо створення безпечного інклюзивного освітнього середовища та застосування принципів універсального дизайну в організації освітнього процесу;
  • суб’єктам надання освітніх послуг під час створення безпечного інклюзивного освітнього середовища рекомендується планувати та організовувати фізичний, освітній, цифровий та інформаційний простір, а також соціальне середовище, що забезпечує умови для ефективної взаємодії всіх учасників освітнього процесу з урахуванням їх індивідуальних особливостей;
  • розміщувати на своїх вебсайтах  інформацію та документи у доступних форматах та зрозумілих формах для учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами (текстовий, відео-, аудіоформат) у виді фотоматеріалів, інфографіки, схематичних планів навчальних корпусів та гуртожитків, схем розміщення пандусів, підйомників, ліфтів та спеціалізованих санвузлів тощо;
  • суб’єктам надання освітніх послуг рекомендується облаштувати приміщення для надання консультацій психологом.