Програму погоджено: наказ НАДС від 04.11.2020 року №209-20
Програму затверджено: наказ директора Центру від 02.10.2020 р. №01-4/323
1. Загальна інформація |
|
Назва програми |
Управління об’єднаними територіальним громадами для менеджерів |
Шифр програми |
ЗП/2020/002 |
Тип програми за змістом |
загальна професійна програма |
Відомості про акредитацію для загальної професійної (сертифікатної) програми |
|
Форма навчання |
змішана (очно-дистанційна) |
Цільова група |
посадові особи місцевого самоврядування IV – VІ категорій посад |
Передумови навчання за програмою |
наявність вищої освіти не нижче першого (бакалаврського) рівня
|
Найменування замовника освітніх послуг у сфері професійного навчання за програмою |
об’єднані територіальні громади Херсонської області
|
Найменування партнера (партнерів) програми |
програма «Децентралізація приносить кращі результати» (DOBRE) Краківський економічний університет Малопольська школа публічного адміністрування |
Обсяг програми |
19,2 кредитів ЄКТС(UA)/32 ECTS (PL)[1] |
Тривалість програми та організація навчання |
дванадцять місяців; 2-3 денні сесії один раз на місяць; десятьсесій по 2 дні (очно), дві сесії по 10 днів (дистанційно) |
Мова(и) викладання |
українська |
Напрям(и) підвищення кваліфікації, який (які) охоплює програма |
реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади; розвиток територіальних громад; стратегічне управління та планування; проєктний менеджмент; управління публічними фінансами; стратегічні комунікації; управління персоналом в органах місцевого самоврядування |
Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму |
професійні знання; лідерство; впровадження та сприйняття змін; прийняття ефективних рішень; комунікація та взаємодія; управління організацією роботи та персоналом |
Укладач(і) програми |
авторипрограми: Бібік Наталія, к.е.н., Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, e-mail: nvbibik@gmail.com; ГузХуберт (HubertGuz) – заступник директора департаменту європейських фондів Офісу маршалкаМолопольського воєводства, e-mail: hubertguz3@gmail.com; Жебчук Роман - к.е.н., кафедра фінансів і кредиту Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, e-mail: r.zhebchuk@gmail.com; ЗавіцкіМарчін (MarcinZawicki) – доктор габ., проф. Краківського економічного університету, e-mail: zawickim@uek.krakow.pl; Куропась Ірина - проєктний менеджер, Агенція місцевого
економічного розвитку Яворівщини, Левченко Олександр - д.е.н., проф., проректор з наукової роботи Центральноукраїнського національного технічного університету, e-mail: om_levchenko@ukr.net; Покора Магдалена (MagdalenaPokora)- проєктний менеджер, Малопольської школи публічного адміністрування Краківського економічного університету, e-mail: msap@uek.krakow.pl; Таран Дарія - проєктний менеджер, керівник громадської організації "Центр громадської активності "Результат", e-mail: tixonovadaria@gmail.com; Якубів Валентина - д.е.н., проф., проректор з наукової роботи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, e-mail: yakubiv.valentyna@gmail.com;
укладачі програми: ГвуцКриштоф (KrzysztofGluc) – адюнкт, директор Малопольської школи публічного адміністрування Краківського економічного університету, e-mail: msap@uek.krakow.pl; Бобер Ярослав (JarosławBober) – к.е.н., член правління Фонду Краківського економічного університету, e-mail: jaroslaw.bober@uek.krakow.pl; КопичінськіПьотр (PiotrKopycinski) - Краківського економічного університету, e-mail: kopycinp@uek.krakow.pl; ЖабінськіМіхав (MichalZabinski) – к.е.н., кафедра публічної економіки і адміністрування Краківського економічного університету, e-mail: zabinskm@uek.krakow.pl; Білорусов Сергій Георгійович – к.т.н., доцент, директор Херсонського регіонального центру підвищення кваліфікації, Заслужений працівник освіти України; e-mail: ks.cppk@ukr.net; Сипко Юлія Олегівна –завідувач лабораторії з питань удосконалення підготовки кадрів державної служби та місцевого самоврядування Херсонського регіонального центру підвищення кваліфікації; e-mail: ks.cppk@ukr.net |
2. Загальна мета |
|
Підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування з питань реформування місцевого самоврядування та розвитку територіальних громад, що сприятиме підтримці процесів децентралізації та успіху української реформи територіальної організації влади. |
|
3. Очікувані результати навчання |
|
За результатами навчання слухачі повинні демонструвати: |
|
знання |
правових, економічних, соціальних та культурних аспектів процесу децентралізації в Україні; теоретичних та прикладних засад публічного управління у сфері місцеве самоврядування та територіальної організації влади; особливостей державної регіональної політики та політики регіонального розвитку з урахуванням реформ; механізмів, методів та інструментів стратегічного планування та управління змінами; основних засад управління публічними фінансами в органах місцевого самоврядування; методів та інструментів управління проєктами; моделей підвищення якості публічних послуг; технологій соціальних комунікацій, взаємодії органів публічної влади з громадськістю та їх впливу на ефективність управління органом місцевого самоврядування; цінностей та стилів лідерства, ролі сучасного лідера в публічному секторі; методів управління персоналом |
уміння |
правильно інтерпретувати та пояснювати суспільні явища та взаємозв'язки між соціально-економічними явищами; застосовувати знання для прийняття ефективних управлінських рішень; визначати стратегічні цілі, формулювати стратегічне бачення регіонального розвитку; розробляти стратегічні плани розвитку територіальної громади; планувати та здійснювати управління проєктами в об'єднаних територіальних громадах; організувати роботу центру надання адміністративних послуг на прикладі кращих практик; застосовувати на практиці основні методи і прийоми бюджетного планування, оцінювати ефективність використання бюджетних коштів |
навички
|
взаємодії та роботи в команді; визначення пріоритетів інституційного розвитку та розвитку громади, прогнозування перспектив та результатів; прийняття рішень, що потребують застосування стратегічних підходів для цілей управління громадою; підготовки документів для управління проєктом, його планування, моніторингу виконання та завершення; поліпшення показників бюджетної ефективності при формуванні публічних фінансів; комунікації для участі у публічних дискусіях та процесах прийняття рішень; розроблення та впровадження стратегії розвитку персоналу в органах місцевого самоврядування |
4. Викладання та навчання (методи навчання, форми проведення навчальних занять) |
|
Навчальні заняття проводяться у формі навчальних сесій, які включають лекції,тренінги, робочі майстерні (воркшопи), з використанням мультимедійних презентацій, практичної роботи учасників професійного навчання, як індивідуально, так і у малих групах, кейс-стаді, світове кафе, ділові ігри, обговорення та дискусії. |
|
5. Ресурсне забезпечення дистанційного навчання |
|
Назви вебплатформи, вебсайту, електронної системи навчання, через які здійснюватиметься дистанційне навчання із зазначенням посилання (вебадреси) |
Мoodle (ModularObject-OrientedDynamicLearningEnvironment) - модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище, https://moodle.org/mod/page/view.php?id=8174; Zoom – програмний додаток для організації онлайн-конференцій та відеозв'язку, |
Назва дистанційного етапу/модуля |
за вибором учасників професійного навчання (2 модулі): модуль 11. Моделі врядування та громадянської участі в децентралізованих системах модуль 12. Європейський Союз – Інституції та політики модуль 13. Культура та глобалізація модуль 14. Формування політики на основі звітності (Evidence-BasedPolicy-Making) |
[1] Відповідно до польського законодавства та вимог до програм післядипломної освіти Краківського економічного університету.
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
Етап навчання (сесія) |
Назва модулів, тем |
Кількість годин |
|||||
загальна кількість годин / кредитів ЄКТС |
у тому числі: |
||||||
аудиторні заняття |
дистанційні заняття |
навчальні візити |
самостійна робота слухачів |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
ОБОВ’ЯЗКОВІ МОДУЛІ ПРОГРАМИ (15,8 кредитів ЄКТС) |
|||||||
Сесія 1 |
Модуль 1. Місцеве самоврядування: концепції, моделі і практика в Україні (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 1.1. Природа та функції місцевого самоврядування. Реформа територіальної організації влади та децентралізація в Україні |
7 |
2 |
- |
- |
5 |
||
Тема 1.2. Законодавство про місцеве самоврядування: завдання та обов'язки органів місцевого самоврядування |
7 |
2 |
- |
- |
5 |
||
Тема 1.3. Основні проблеми та напрямки розвитку місцевого самоврядування (співробітництво територіальних громад, електронне врядування, територіальний маркетинг) |
9 |
4 |
- |
- |
5 |
||
Тема 1.4. Організація місцевого самоврядування та інституційний розвиток в органах місцевого самоврядування |
9 |
4 |
- |
- |
5 |
||
Тема 1.5. Громадська участь в місцевому самоврядуванні |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Сесія 2 |
Модуль 2. Людські ресурси та управління персоналом (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 2.1. Управління людськими ресурсами в публічному секторі: роль, концепції, ключові поняття |
4 |
1 |
- |
- |
3 |
||
Тема 2.2. Правове середовище управління людськими ресурсами та інструменти антикорупційної політики в сфері місцевого самоврядування |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 2.3. Стратегічне управління людськими ресурсами в органах місцевого самоврядування. Впровадження інформаційної системи управління людськими ресурсами |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 2.4. Інструменти створення та покращення роботи команди |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 2.5. Методи управління людськими ресурсами. Інструменти та засоби для розвитку людських ресурсів в громадах |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 2.6. Управління ефективністю, розвиток та мотивація |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 2.7. Оцінювання, зворотній зв'язок та нагородження працівників в органах місцевого самоврядування |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 2.8. Саморозвиток персоналу |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Сесія 3
|
Модуль 3. Управління місцевим економічним розвитком (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 3.1. Місцевий розвиток у рамках національних, регіональних та європейських тенденцій. Розуміння й виміри (галузі) місцевого економічного розвитку |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Тема 3.2. Фактори, бар'єри і ризики для місцевого економічного розвитку |
7 |
2 |
- |
- |
5 |
||
Тема 3.3. Дійові особи місцевого розвитку та їх ролі |
7 |
2 |
- |
- |
5 |
||
Тема 3.4. Управління місцевим економічним розвитком |
9 |
4 |
- |
- |
5 |
||
Тема 3.5. Співпраця й обмін досвідом між урядами, органами місцевої влади й іншими партнерами з урахуванням відповідних національних реалій |
9 |
4 |
- |
- |
5 |
||
Сесія 4
|
Модуль 4. Надання публічних послуг (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 4.1. Публічні послуги: поняття, класифікація (категорії і сектори) та специфіка |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Тема 4.2. Надання окремих видів публічних послуг відповідно до прийнятої класифікації |
7 |
2 |
- |
- |
5 |
||
Тема 4.3. Якість публічних послуг (фактори, моніторинг, поліпшення якості) |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Тема 4.4. Стандартизація публічних послуг |
9 |
4 |
- |
- |
5 |
||
Тема 4.5. Цифрові публічні послуги |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Сесія 5
|
Модуль 5. Стратегічне планування як інструмент територіального управління (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 5.1. Сутність територіального управління / планування розвитку територій |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 5.2. Функції і завдання територіального планування |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 5.3. Етапи територіального планування |
7 |
3 |
- |
- |
4 |
||
Тема 5.4. Стратегія розвитку як інструмент місцевого розвитку |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Тема 5.5. Реалізація і моніторинг територіального планування |
7 |
3 |
- |
- |
4 |
||
Тема 5.6. Умови успішної реалізації планів |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Сесія 6
|
Модуль 6. Бюджети і управління фінансовими ресурсами (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 6.1. Імплементація принципів управління публічними фінансами на рівні територіальних громад |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 6.2. Бюджет громади як інструмент реалізації політики |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 6.3. Бюджетний потенціал територіальної громади |
7 |
3 |
- |
- |
4 |
||
Тема 6.4. Фінансовий інжиніринг для громади |
7 |
3 |
- |
- |
4 |
||
Тема 6.5. Бюджетування |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Тема 6.6. Залучення мешканців громади до формування бюджету |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Сесія 7 |
Модуль 7. Комунікації, зв'язки з громадськістю та партнерство в органах місцевого самоврядування (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 7.1. Поширення інформації, критичне мислення, управління інформацією |
4 |
1 |
- |
- |
3 |
||
Тема 7.2. Забезпечення доступу та правила доступу до публічної інформації |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 7.3. Комунікація, форми та механізми спілкування із заінтересованими сторонами(стейкхолдерами)
|
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 7.4. Внутрішня комунікація |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 7.5. Комунікація в об’єднаних територіальних громадах |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 7.6. Кризова комунікація |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 7.7. Зв'язки з громадськістю в органах місцевого самоврядування та елементи ефективної публічної комунікації |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 7.8. Партнерство: фінансування та управління партнерськими відносинами, ролями та функціями партнерства |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Сесія 8 |
Модуль 8. Основи управління проєктами (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 8.1. Основи управління проєктами в органах місцевого самоврядування / об'єднаних територіальних громадах |
4 |
1 |
- |
- |
3 |
||
Тема 8.2. Модель управління проєктним циклом (модель PCM) |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 8.3. Структура проєкту. Планування проєкту: аналіз ситуації та зацікавлених сторін (стейкхолдерів) |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 8.4. Визначення та формулювання цілей і завдань проєкту |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 8.5. Управління часом у проєктній діяльності. Обов'язки та формування команди |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 8.6. Ресурси та бюджетування проєктів, оцінка ризиків |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 8.7. Звітність, моніторинг та оцінка |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Тема 8.8. Презентація проєкту. Огляд зовнішніх програм доступних в Україні (фандрейзинг) |
5 |
2 |
- |
- |
3 |
||
Сесія 9 |
Модуль 9. Лідерство (1,33 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 9.1. Розуміння лідерства (політичне і організаційне лідерство) |
7 |
3 |
- |
- |
4 |
||
Тема 9.2. Цінності і стилі лідерства: трансформація лідерства |
7 |
3 |
- |
- |
4 |
||
Тема 9.3. Етичне лідерство в публічному секторі |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 9.4. Роль лідера в організаційному навчанні |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Тема 9.5. Лідер ефективної комунікації |
8 |
3 |
|
|
5 |
||
Тема 9.6. Роль лідера в стратегічному плануванні |
6 |
2 |
- |
- |
4 |
||
Сесія 10 |
Модуль 10. Підсумкова робота (3,7 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 10.1. Методика написання підсумкової роботи (проєкту). |
27 |
2 |
- |
- |
25 |
||
Тема 10.2. Концепція підсумкової роботи (проєкту). |
27 |
2 |
- |
- |
25 |
||
Тема 10.3.Методологія написання проєкту: методи, інструменти та аналіз дослідницької проблеми. |
28 |
3 |
- |
- |
25 |
||
Тема 10.4. Змістовне оцінювання підсумкових робіт (проєктів). |
29 |
4 |
- |
- |
25 |
||
ВИБІРКОВІ МОДУЛІ (3,4 кредиту ЄКТС) |
|||||||
Сесія 11, 12 |
Модуль 11. Моделі врядування та громадянської участі в децентралізованих системах (1,7 кредиту ЄКТС) |
||||||
Тема 11.1. Від ліберальної демократії до партисипативного врядування |
16 |
6 |
- |
- |
10 |
||
Тема 11.2. Демократичні інновації |
17 |
7 |
- |
- |
10 |
||
Тема 11.3. Підвищення якості демократії |
17 |
7 |
- |
- |
10 |
||
Модуль 12. Європейський Союз: інституції та політичний процес (1,7 кредиту ЄКТС) |
|||||||
Тема 12.1. Історичні наслідки європейської інтеграції |
8 |
3 |
- |
- |
5 |
||
Тема 12.2. Інституційна система Європейського Союзу |
16 |
6 |
- |
- |
10 |
||
Тема 12.3. Політика Європейського Союзу |
16 |
6 |
- |
- |
10 |
||
Тема 12.4. Майбутнє Європейського Союзу |
10 |
5 |
- |
- |
5 |
||
Модуль 13. Культура та глобалізація (1,7 кредиту ЄКТС) |
|||||||
Тема 13.1. Культура та глобалізація |
16 |
6 |
- |
- |
10 |
||
Тема 13.2. Культура в епоху динамічних глобалізаційних змін |
17 |
7 |
- |
- |
10 |
||
Тема 13.3.Культурна глобалізація та довкілля |
17 |
7 |
- |
- |
10 |
||
Модуль 14. Формування політики на основі звітності (Evidence-BasedPolicy-Making) (1,7 кредиту ЄКТС) |
|||||||
Тема 14.1. Базис для формування політики |
16 |
6 |
- |
- |
10 |
||
Тема 14.2. Процес формування політики |
17 |
7 |
- |
- |
10 |
||
Тема 14.3. Реалізація політики |
17 |
7 |
- |
- |
10 |
||
ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ |
4 |
4 |
- |
- |
- |
||
РАЗОМ |
575год. / 19,2 кредити ЄКТС |
150 |
40 |
- |
385 |
Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI
Набір на програму не розпочато.
73003, м.Херсон, пл.Свободи, 1
Херсонська
Маріупольський державний університет
Вища школа публічного управління
Полтавський регіональний центр підвищення кваліфікації