Підвищення кваліфікації державних службовців категорій посад «Б», «В» та посадових осіб органів місцевого самоврядування шляхом засвоєння питань щодо напрямів і форм стратегічного управління та інструментів стратегічного планування з метою забезпечення сталого розвитку громад і територій на основі опрацювання законодавчих і нормативно-правових актів, наукових праць, кращих практик.
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Тема 1. Теоретичні основи стратегічного управління.
Перелік питань для вивчення:
1. Сутність стратегічного управління.
2. Концепції стратегічного управління.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Тема 2. Стратегічне планування
Перелік питань для вивчення:
1. Сутність понять стратегічне планування та стратегія.
2. Значення стратегічного планування в системі публічного управління
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Тема 3. Правові основи стратегічного управління та планування
Перелік питань для вивчення:
1. Нормативно-правове забезпечення стратегічного управління.
2. Національні та регіональні програмні документи.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: характеристика підходів до розробки стратегій; специфічні особливості.
Тема 4. Технології стратегічного управління і планування
Перелік питань для вивчення:
1. Процес стратегічного управління і планування.
2. Етапи розробки стратегічного плану.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Тема 5. Цілепокладання в стратегічному плануванні
Перелік питань для вивчення:
1. Формування системи цілей стратегії розвитку громади, території, регіону.
2. Побудова «дерева цілей».
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: система прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку в Україні; прогнозування, програмування, планування соціально-економічного розвитку за кордоном.
Тема 6. Роль середовища в стратегічному плануванні
Перелік питань для вивчення:
1. SWOT-аналіз.
2. PESTLE-аналіз.
3. Матриця стратегічного вибору.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Тема 7. Партисипативний підхід в стратегічному плануванні
Перелік питань для вивчення:
1. Бачення розвитку як конкурентна позиція і спільні перспективи
2. Досвід партисипативного управління в практиці стратегічного планування європейських країн
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: інструменти залучення громадськості до стратегічного планування.
Тема 8. Реалізація стратегічних планів та їх ресурсне забезпечення
Перелік питань для вивчення:
1. Програми і проєкти як інструментарій реалізації стратегій розвитку громад та територій.
2. Порядок розробки, затвердження та виконання програм і стратегій.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: ресурсне забезпечення, ресурсні стратегії, зв'язок та наступність планів різних типів і рівнів.
Тема 9. Просторове планування розвитку громад та територій
Перелік питань для вивчення:
1. Просторовий розвиток: суть та законодавче забезпечення
2. Плани просторового розвитку територій
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: розробка та реалізація стратегії розвитку міста; стратегія розвитку об’єднаної територіальної громади.
Тема 10. Моніторинг і оцінювання в стратегічному управлінні
Перелік питань для вивчення:
1. Управління процесом реалізації стратегії розвитку громади/території/регіону
2. Моніторинг реалізації стратегічного плану
Форма проведення навчальних занять та методи навчання, які дозволяють розкрити зміст теми: лекція, наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій), практичний тренінг, дискусія, самостійна робота (частково-пошуковий; дослідницький).
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання: визначення результатів реалізації Державної стратегії регіонального розвитку України; проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональної стратегії розвитку.
За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:
Знання:
- поняття та принципів стратегічного управління;
- нормативно-правових та програмних документів стратегічного планування;
- порядку розробки, затвердження та виконання стратегічних документів різних рівнів;
- сучасних моделей оцінювання стратегій та підходів до їх моніторингу;
Уміння:
- організовувати процес стратегічного планування;
- реалізовувати заходи щодо участі громадськості в процесах стратегічного планування на різних рівнях;
- проводити SWOT-аналіз і PESTLE-аналіз, розробляти матрицю стратегічного вибору;
- формувати цілі стратегічного розвитку громад/територій/регіонів та будувати «дерево цілей»
- організовувати моніторинг та оцінювання реалізації стратегій розвитку.
Навички:
- застосування технологій стратегічного управління;
- використання в професійній діяльності інструментів стратегічного управління та планування;
- практичного застосування інструментів стратегічного аналізу.
За детальною інформацією звертайтесь за телефоном:
098-870-55-84, 097-11-97-281, 093-15-93-526
або пишіть на електронну пошту:
public.znau@gmail.com
Категорії посад державної служби: Б В
Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI VII
Набір на програму не розпочато.
10008, м. Житомир, бульвар Старий, 7
Житомирська
Сумський державний університет
Академія Радник
Державний податковий університет