ЯКІСТЬ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПУБЛІЧНИХ СЛУЖБОВЦІВ В ПРІОРИТЕТІ ДЛЯ НАДС

Якість підвищення кваліфікації публічних службовців в пріоритеті для НАДС

01 Липня 2024

Від чого залежить підвищення кваліфікації публічних службовців? Які інструменти можна використовувати для оцінювання якості підвищення кваліфікації? Як впливає думка учасників навчання? Як управляти якістю підвищення кваліфікації? Відповіді на ці запитання дає Перелік індикаторів оцінювання якості підвищення кваліфікації.

Реалізуючи Стратегію розвитку системи професійного навчання до 2027 року НАДС цьогоріч ініціював розроблення таких індикаторів. Над ними працювала робоча група з представників державних органів, органів місцевого самоврядування, суб’єктів надання освітніх послуг, експерти у сфері професійного навчання та якості освіти, а також учасники професійного навчання.

Загалом напрацьовано 85 індикаторів, які об’єднані у 4 кластери:

  • доступність освітніх послуг з підвищення кваліфікації;
  • освітнє середовище та освітній процес;
  • результати підвищення кваліфікації;
  • управління якістю підвищення кваліфікації.

Індикатори оцінювання якості підвищення кваліфікації схвалено Координаційною радою з питань професійного навчання при НАДС (рішення від 20 червня 2024 року). 

Індикатори є багатофункціональними та можуть використовуватися можуть використовуватися з метою:

  • проведення внутрішніх / зовнішніх моніторингів якості підвищення кваліфікації; 
  • удосконалення провайдерами своєї внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • оцінювання державними органами, органами місцевого самоврядування результативності професійного навчання їхніх працівників.

«Нормативна вимога щодо забезпечення інноваційного та практико орієнтованого підвищення кваліфікації публічних службовців зумовлює необхідність існування чітких показників, за якими можна оцінити, чи досягає підвищення кваліфікації своїх цілей. Тому безумовно актуальним є розроблення індикаторів оцінювання якості підвищення кваліфікації, а також використання таких індикаторів під час моніторингів. Також для нас важливі оцінки безпосередніх учасників навчання – наскільки вони задоволені процесом та результатами професійного навчання» – зазначила Наталія Алюшина, Голова НАДС.