НА ЗАСІДАННІ КООРДИНАЦІЙНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ СХВАЛЕНО СТРАТЕГІЮ ТА ПЛАН ЗАХОДІВ З РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ДО 2027 РОКУ

На засіданні Координаційної ради з питань професійного навчання схвалено Стратегію та План заходів з розвитку системи професійного навчання до 2027 року

22 Серпня 2023

Координаційна рада з питань професійного навчання підтримала і схвалила проєкти Стратегії та Плану заходів з розвитку системи професійного навчання до 2027 року.

Про це повідомила Голова НАДС Наталія Алюшина після онлайн презентації обох документів.

Серед ризиків чинної системи профнавчання Наталія Алюшина відзначила:

 ✔️ залежність від особливостей внутрішнього менеджменту державних органів та ОМС,

✔️ послаблення взаємозв’язку між освітніми потребами публічних службовців та практикою публічного управління,

✔️ відсутність системного залучення до освітнього процесу практиків,

✔️ питання збереження принципу гарантованості фінансування.

✔️ наближення послуг для учасників навчання, оскільки система не охоплює всіх областей України.

«Це все стало приводом до розроблення НАДС Стратегії, покликаної розв’язати проблеми розвитку професійного навчання і визначити головні завдання до 2027 року. Загалом визначено п’ять стратегічних цілей», - підкреслила Голова Агентства.

На її думку, у контексті повоєнного розвитку країни існує потреба випереджального формування освітнього контенту у рамках надання освітніх послуг публічним службовцям.

У НАДС працюватимуть над:

✔️ диверсифікацією ринку освітніх послуг,

✔️створенням умов для ефективного управління закладами післядипломної освіти та модернізацією інфраструктури профнавчання,

✔️ розвитком потенціалу та спроможності служб управління персоналом.

Окрім того, заплановано запровадженння механізму навчання вищого корпусу державної служби та осіб, які займають політичні посади.

За словами Наталії Алюшиної, актуальним є питання ефективності процесів внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості освіти та освітньої діяльності.

«Потребує вирішення питання актуалізації стандартів освіти за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування», посилення академічної доброчесності серед учасників профнавчання. НАДС приділятиме увагу стимулюванню освітніх інновацій та розвитку викладачів і тренерів», - зазначила Голова Агентства.

Особливу увагу буде спрямовано на навчання публічних службовців для забезпечення післявоєнного відновлення та розвитку України, реалізації європейської та євроатлантичної інтеграції України.

Стратегія зорієнтована на формування у публічних службовців культури самонавчання, усвідомленої мотивації до безперервного навчання, що заохочується державою.

«Потрібно ретельно вивчити потреби публічних службовців у навчанні, їхні вимоги до його організації, визначити стимули до професійного розвитку. Маємо забезпечити взаємозв’язок між плануванням навчання та стратегією діяльності державного органу чи ОМС з огляду на необхідні компетентності персоналу», - зауважила Наталія Алюшина.

Вона наголосила, що цифрова трансформація профнавчання має відповідати сучасним тенденціям і потребам. Відтак у НАДС працюватимуть над розвитком екосистеми цифрових рішень у сфері професійного навчання, підвищенням потенціалу провайдерів, створенням освітнього контенту з розвитку цифрових навичок.

На думку пані Алюшиної, важливо досягти багаторівневої і міжсекторальної взаємодія суб’єктів професійного навчання.

«Ефективна координація дій на рівні державних органів, ОМС, партнерів з розвитку, інститутів громадянського суспільства дозволить повноцінно залучати доступний потенціал для професіоналізації публічної служби. Партнерство у рамках проєктів міжнародної технічної допомоги – шлях до залучення матеріальних й інтелектуальних інвестицій у реформування державного управління та місцевого самоврядування», - наголосила Голова НАДС.