У 2020 РОЦІ ПРОФЕСІЙНЕ НАВЧАННЯ ПРОЙШЛИ 49% ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ

У 2020 році професійне навчання пройшли 49% державних службовців

02 Березня 2021

Про це йдеться в звіті про результати моніторингового дослідження організації професійного навчання  у 2020 році за субіндикаторами «Кількість держслужбовців, які протягом року пройшли професійне навчання» та «Витрати державного органу на навчання пропорційно до річного фонду оплати праці» із урахуванням елементів методології оцінювання стану державного управління SIGMA. 

Як розповідають в Генеральному департаменті з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування НАДС, мета моніторингу – комплексний аналіз підвищення кваліфікації держслужбовців. Адже постійне підвищення рівня своєї професійної компетентності є обов’язком державного службовця згідно з Законом України «Про державну службу».

Для моніторингу використовувалися показники:

  • «Витрати державного органу на навчання пропорційно до річного фонду оплати праці»;
  • «Кількість державних службовців, які протягом року пройшли професійне навчання».

У рамках дослідження було проаналізовано інформацію стосовно 89 % державних службовців категорій «А», «Б», «В» від їх фактичної чисельності станом на 1 січня 2020 року. Як показав проведений аналіз, професійне навчання пройшли 67 049 державних службовців, з яких 74 державні службовці категорії «А», 19 250 державних службовців категорії «Б», 47 725 державних службовців категорії «В». Відповідно значення показника «Кількість державних службовців, які протягом року пройшли професійне навчання»,  в середньому становить 49 %.

Показник витрат державних органів на підвищення кваліфікації державних службовців становить в середньому 0,2 % від фонду оплати праці державного органу.

Цікаво, що у розрізі категорій посад в центральних органах влади виявлено таку особливість: із зниженням категорії посади державної служби частка державних службовців, які пройшли професійне навчання, зменшується.

Детальніше ознайомитися із аналітичним звітом можна за посиланням - https://bit.ly/2O9IfRE

Довідково: відповідно до Принципів державного управління, сформульованих SIGMA, реформування державного управління за напрямом «Державна служба та управління людськими ресурсами» оцінюється за низкою показників, серед яких – індикатор «Професійний розвиток і навчання державних службовців».  Тому НАДС для моніторингу використовувалися субіндикатори: 

  • «Витрати державного органу на навчання пропорційно до річного фонду оплати праці»;
  • «Кількість державних службовців, які протягом року пройшли професійне навчання» (розраховувався як відношення кількості державних службовців, які пройшли професійне навчання за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, до загальної кількості державних службовців, які фактично працюють у відповідному державному органі станом на початок звітного року).