Про це зазначила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина під час стратегічної сесії для керівників ОМС «Як сформувати бренд доброчесної громади?».
«В рамках ДАП є чітке розуміння комунікації питання доброчесності. Ми маємо новий Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування», який покликаний створити основу для професіоналізації службовців місцевого самоврядування. Це хороше підґрунтя аби розуміти що таке доброчесність, чому важливо про неї розповідати. І як це може змінити нас та громади», - зауважила Наталія Алюшина.
За словами Голови Агентства, НАДС з 2019 року проводить опитування серед державних службовців, а з 2023 року - і серед посадових осіб місцевого самоврядування, щодо бачення організаційної культури на публічній службі. Окремий блок питань присвячено темі доброчесності.
«Ми запитали публічних службовців, чи зріс запит суспільства на доброчесну поведінку і нульове толерування корупції з боку публічних службовців протягом періоду повномасштабної війни? Більшість опитаних, а саме 58,3%, вважають, що суспільний запит значно зріс. До того, доброчесність кілька років входить до топ 5 цінностей, які обирають для себе службовці (44%). Це свідчить про те, що значна частина з них поділяє принцип доброчесності та нульового ставлення до корупції», - підкреслила Наталія Алюшина.
Також Наталія Алюшина розповіла, що популяризація теми доброчесності та нульової толерантності до корупції на публічній службі є одним із головних завдань НАДС. Аби втілити задумане, Агентством розроблено Комунікаційну стратегію просування доброчесності на публічній службі. Її реалізація допоможе дати відповідь на такі питання: як комунікувати доброчесність, що означає бути доброчесною або недоброчесною людиною? Комунікаційна стратегія є своєрідним дороговказом для сприяння та комунікації культури доброчесності серед публічних службовців.
На думку Голови НАДС, аби наратив про доброчесних публічних службовців почав витісняти мейнстрімний наратив про “корумпованих чиновників”, потрібно якнайбільше підготовлених промоутерів, які вірять у доброчесність і вміють розповідати про неї іншим.
Додамо, що захід організовано за сприяння Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні та фінансової підтримки Уряду Швеції.