ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА НОВУ ФІЛОСОФІЮ ПІДГОТОВКИ ПУБЛІЧНИХ СЛУЖБОВЦІВ ОБГОВОРИЛИ ПІД ЧАС ЗАСІДАННЯ КОЛЕГІЇ В НАДС

Правове регулювання системи професійного навчання та нову філософію підготовки публічних службовців обговорили під час засідання колегії в НАДС

14 Грудня 2022

 

Актуальні питання розвитку державної служби були розглянуті під час засідання колегії НАДС. Зокрема, члени колегії заслухали інформацію про правове регулювання системи професійного навчання. Обговорили також й нову філософію підготовки публічних службовців в контексті створення Вищої школи публічного управління. Засідання відбулося під керівництвом Голови Агентства Наталії Алюшиної. 

«Нам вдалось досягти значного прогресу у впровадженні нових підходів до розвитку та функціонування системи професійного навчання публічних службовців. Що стосується створення Вищої школи публічного управління, мова йде про зміну підходів, інструментів та якості освіти загалом. Упевнена, що Вища школа стане сучасним освітньо-науковим хабом та готуватиме нову генерацію публічних службовців. Яким буде під силу вести Україну не лише до перемоги, а й трансформувати її до небувалого досі рівня», - підкреслила Наталія Алюшина.

Директор Генерального департаменту з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування НАДС Людмила Рикова проінформувала членів колегії про ініціативи та плани в системі професійного навчання. Так, у 2022 році НАДС забезпечено розроблення типових програм підвищення кваліфікації, а саме: «Загальна адміністративна процедура», «Виявлення і реагування на випадки сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом, та надання допомоги постраждалим», «Міжнародне гуманітарне право у професійній діяльності публічних службовців». 

В межах удосконалення правового регулювання системи професійного навчання конкретизовано поняття змісту спеціальних програм, уточнено вимоги до розроблення/перегляду загальних програм, запроваджено механізм видачі оригіналу електронного документа про підвищення кваліфікації та ін.  

Серед пріоритетів правового регулювання системи профнавчання доповідач відзначила такі: формування Стратегії розвитку системи професійного навчання до 2025 року, забезпечення вивчення державними службовцями англійської мови, підвищення кваліфікації публічних службовців з питань європейської та євроатлантичної інтеграції та посилення вимог до якості освітніх послуг. 

Грунтовною також була доповідь директора Вищої школи публічного управління Юлії Лихач, яка детально зупинилися на візії, цінностях та завданнях Вищої школи. 

Місія Вищої школи - генерувати та впроваджувати філософію навчання публічних службовців. 

Серед ключових завдань освітніх програм Вищої школи було відзначено такі: 

  • посилення спроможності публічних службовців у володінні іноземними мовами (зокрема, в рамках програми інноваційного вивчення англійської мови в партнерстві з компанією «EF Language Learning Solutions»);  
  • підвищення обізнаності з питань євроінтеграції (вивчення правових норм 35 інститутів, що формуються у кожній галузі права ЄС);  
  • апробація нового Каталогу типових посад державної служби, що є важливим кроком в рамках реформи оплати праці держслужбовців;
  • забезпечення індивідуальної траєкторії професійного розвитку осіб, які займають політичні посади, держслужбовців категорії «А».

Члени колегії висловили підтримку ініціативам НАДС по кожному із зазначених питань. Участь в обговоренні  взяли заступник Голови Правління Центру політикоправових реформ, старший науковий співробітник Інституту держави і права ім. В. М. Корецького НАН України Віктор Тимощук, Голова Громадської ради при НАДС Олексій Буряченко. 

Матеріали до засідання