Сьогодні у НАДС відзначено переможців конкурсу «Кращі практики впровадження освітніх інновацій у системі професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад».
Конкурс започатковано НАДС з метою виявлення кращих практик впровадження освітніх інновацій і таким чином сприяти створенню конкурентного середовища на ринку освітніх послуг для професійного саморозвитку. Цього року він проводився вперше. Втім, як зазначили і учасники, і члени конкурсної комісії, ідея конкурсу доволі цікава, тож така практика обов’язково має бути продовжена надалі. Адже в рамках професійної освіти є багато цікавих проєктів, про які варто розповідати, якими варто ділитися на загал.
Переможців привітали та вручили нагороди Голова НАДС Наталія Алюшина, експерт Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» Наталія Гнидюк, виконавчий директор Асоціації ОТГ Валентина Полтавець, керівник проєкту «Онлайн-освіта задля сталого розвитку» Катерина Приходько.
Звертаючись до присутніх, Наталія Алюшина відзначила надзвичайну актуальність розвитку професійної освіти. Особливо це актуально в контексті розпочатих реформ державного управління та створення професійної державної служби.
«Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування повинні мати бажання вчитися. Ми говоримо з вами про культуру самонавчання. Вони мають розуміти, що для них це спосіб вдосконалюватися і зростати професійно. Адже знання сьогодні дуже швидко застарівають, з’являються нові технології, прийоми, практики. Звісно, що самостійно важко зорієнтуватися в такому величезному об’ємі інформації. Саме в цьому мають допомогти заклади підвищення кваліфікації. Важливо і те, що ринок провайдерів освітніх послу зростає. Але, залишаться та утримаються лише найсильніші, які готові відповідати високим вимогам сучасності», - зазначила Наталія Алюшина, Голова НАДС.
В свою чергу, Наталія Гнидюк підкреслила важливість того, що серед переможців та номінантів конкурсу, крім вже добре знаних на ринку надання освітніх послуг, з’являються й нові учасники. Це говорить про зростаючу конкурентоспроможність між закладами і про те що система підвищення кваліфікації дійсно змінюється, стає сучаснішою, відкритішою, кращою.
До участі у конкурсі подано більше 40 заявок. Критеріями для визначення кращих у 4 номінаціях слугували інноваційність, результативність та ефективність запропонованих варіацій. Конкурс став сучасною платформою для відбору кращих освітніх практик в сфері професійного навчання представників органів влади, що безумовно сприятиме підвищенню стандартів професійної освіти та самоосвіти.
А розповідати є про що. Наприклад, Хмельницький регіональний центр підвищення кваліфікації першим в Україні розпочав працювати з посадовими особами місцевого самоврядування на договірних засадах. Цікавим є досвід Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації щодо співпраці з міжнародними партнерами та створення освітніх продуктів. Так, завдяки співпраці з фондом Ганаса Зайделя, створено освітній серіал про кращі практики місцевого самоврядування в Німеччині. А ось в Українській школі урядування запровадили практику змішаного навчання, blended learning (онлайн+онлайн).
Дякуємо експертам, які долучилися до роботи конкурсної комісії, дякуємо усім провайдерам освітніх послуг, які прийняли участь у конкурсі та поділилися власними напрацюваннями. Упевнені, що ваш приклад надихне колег до участі у конкурсі наступного року.
Довідково
З переліком переможців Конкурсу можна ознайомитися за посиланням - https://bit.ly/34CwF5X
Конкурс проведено за підтримки Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні»