Стан та перспективи розвитку системи професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, а також кращий європейський досвід – саме цим питанням були присвячені комітетські слухання, що відбулися сьогодні. Захід проведено Комітетом ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування спільно з СКМУ, НАДС, Міністерством освіти і науки України за сприяння та підтримки міжнародних партнерів.
Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина зупинилася на основних здобутках та викликах реформування системи професійного навчання.
«Реформа професійного навчання, як важлива складова реформи державного управління, зорієнтована на потреби публічного службовця у професійному розвитку та сприяє впровадженню принципів належного врядування. У рамках реформи, Агентство за підтримки Уряду працює над такими завданнями: правове забезпечення, створення умов для розвитку ринку освітніх послуг й забезпечення нового змісту та належної якості професійного навчання. Крім цього, НАДС розроблено законопроєкт про внесення змін до Закону України «Про державну службу» в частині подальшого розвитку системи професійного навчання», - акцентувала увагу учасників слухань Наталія Алюшина.
Зокрема, як розповіла очільниця Агентства, означені зміни дозволять зробити ринок освітніх послуг з професійного навчання більш конкурентним та відкритим для недержавних провайдерів. А також удосконалити механізм формування, розміщення та виконання державного замовлення на професійне навчання. Крім того, рівень видатків державних органів на підвищення кваліфікації все ще є суттєво меншим за нормативно дозволені розміри. Тому потрібно рекомендувати забезпечити збільшення видатків в межах затверджених відповідних бюджетних призначень на підвищення кваліфікації до 2% фонду оплати праці.
«Не слід також забувати й про вирішення питання підготовки вищих управлінських кадрів. Адже наразі існує «кадровий голод» у підборі й резерві на посади вищого корпусу державної служби. Не повною мірою забезпечено взаємозв'язок між реалізацією права на навчання, успішністю навчання і стимулами до кар’єрного просування. Тому, це має розглядатися у двох взаємопов'язаних аспектах: створенні нових умов для навчання та запровадженні дієвих мотиваторів. Безумовно, це непрості завдання, але ми свідомі того, що від успішності їх розв'язання залежить здійсненність реформи системи професійного навчання публічних службовців», - резюмувала свій виступ Наталія Алюшина.