НАТАЛІЯ АЛЮШИНА ОКРЕСЛИЛА ПРІОРИТЕТИ СПІВПРАЦІ З РАДОЮ ЄВРОПИ

Наталія Алюшина окреслила пріоритети співпраці з Радою Європи

05 Червня 2024

Восьмирічна співпраця НАДС і Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» – яскравий приклад дієвого та ефективного партнерства. Про це зазначила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина під час засідання керівного комітету Плану дій РЄ для України «Стійкість. Відновлення. Відбудова» на 2023-2026 роки.

«Важливим напрямом співпраці є розроблення і впровадження Закону України № 3077 «Про службу в ОМС». Також представники Програми долучені до робочої групи при НАДС, що готує проекти нормативно-правових актів в рамках імплементації Закону. Експерти Програми також входять до складу Координаційного штабу з реалізації Закону № 3077», - розповіла Наталія Алюшина.

Окремий напрям співпраці - професійне навчання посадових осіб місцевого самоврядування. НАДС запроваджено інституційний інструмент погодження програм підвищення кваліфікації. З цією метою створено експертно-консультативну раду, яка опікується питаннями якості та змістовності. З моменту утворення Ради експерти Програми РЄ є її постійними членами.

В Національному агентстві є традиція спільно з Програмою здійснювати вивчення потреб ПОМС та депутатів місцевих рад у професійному навчанні. Такі дослідження було реалізовано тричі (у 2019, 2022, 2023 рр.) на основі методології Центру експертизи доброго врядування РЄ. Отримана інформація під час досліджень – це інструмент для провайдерів в частині задоволення попиту на професійний розвиток ПОМС та депутатів місцевих рад.

Програма є партнером НАДС у проведенні конкурсів «Кращі практики впровадження освітніх інновацій у системі професійного навчання» та «Кращі практики управління персоналом».

Також НАДС співпрацює з Проєктом РЄ «HELP (Освіта в галузі прав людини для юристів) для України, в тому числі під час війни. Він спрямований на підвищення кваліфікації юристів в Україні (суддів, прокурорів, адвокатів та студентів-юристів) для ефективного застосування європейських стандартів у галузі прав людини, зокрема і під час війни. У межах Проєкту розробляються курси з міжнародного гуманітарного права та прав людини, адаптуються для України уже створені навчальні курси HELP.

У рамках співпраці НАДС та Вищої школи публічного управління з Проєктом «HELP» здійснюється реалізація тьюторських курсів на платформі електронного навчання HELP. У період з листопада 2023 року по січень 2024 року реалізовано курс з питань внутрішнього переміщення. Успішно завершили навчання 32 державних службовців, до компетенції яких віднесено роботу з внутрішньо переміщеними особами.

Вищою школою публічного управління у партнерстві з Проєктом розроблено загальну короткострокову програму підвищення кваліфікації «Забезпечення захисту прав внутрішньо переміщених осіб». У 2024 році за відповідною програмою планується підвищення кваліфікації 150 осіб.

Також у партнерстві з Проєктом РЄ «HELP» Вищою школою розроблено дві загальні короткострокові програми підвищення кваліфікації з відповідного напряму, а саме «Антидискримінація: впровадження європейських стандартів прав людини на національному рівні» та «Стратегічні пріоритети впровадження європейських стандартів прав людини на національному рівні».

Серед пріоритетних напрямів співпраці з Радою Європи Наталія Алюшина відзначила наступні:

  • напрацювання підзаконної нормативно-правової бази задля впровадження нового Закону України «Про службу в ОМС»;
  • вивчених потреб у професійному навчанні ПОМС та депутатів місцевих рад і їх задоволення;
  • інформаційно-методичне забезпечення професійного навчання;
  • підвищення якості професійного навчання, зокрема депутатів місцевих рад;
  • делегування кандидатів для підготовки сертифікованих тьюторів HELP.

Актуальним питанням є організація Літньої школи тренерської майстерності. Захід відбудеться у серпні вдруге і буде спрямований на формування професійного пулу тренерів для системи державного управління та впровадження сучасних тренінгових технологій та освітніх інновацій.