КОНКУРСНА ЗАЯВКА ЗА 15 ХВИЛИН: В НАДС УСПІШНО ФУНКЦІОНУЄ СПЕЦІАЛЬНИЙ МОДУЛЬ ДЛЯ КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ ВИКОНАВЦІВ ДЕРЖЗАМОВЛЕННЯ

Конкурсна заявка за 15 хвилин: в НАДС успішно функціонує спеціальний модуль для конкурсного відбору виконавців держзамовлення

07 Вересня 2022


Конкурсний відбір виконавців державного замовлення на професійне навчання публічних службовців цього року вперше проходив автоматизовано. Це завдання реалізовано в рамках Стратегії реформування державного управління на 2022-2025 роки. 

За словами Голови НАДС Наталії Алюшиної це надзвичайно важливий крок. Адже автоматизація конкурсної процедури дозволяє максимально знизити вплив людського фактору на етапі прийому документів та при процедурі розрахунку конкурсного балу й розподілі обсягів державного замовлення. «Своє завдання ми вбачаємо в забезпеченні чесної конкуренції, прозорості при оцінюванні конкурсних пропозицій учасників конкурсного відбору і максимально об’єктивне визначення виконавців державного замовлення. Адже автоматизована система працює за чітким алгоритмом і жодним чином вплинути на нього не має можливості», - аргументує важливість такого кроку Голова НАДС. 

Отже, що ж саме змінилося? Як пояснила начальник Управління розміщення та виконання державного замовлення на професійне навчання НАДС Наталія Донченко, конкурсний відбір відтепер проводиться з використанням функціональних можливостей вебпорталу «Портал управління знаннями». Конкурсні пропозиція та документація подається уповноваженою особою закладу освіти через особистий кабінет на Порталі. Розрахунки конкурсного балу, а також  розподіл  чи перерозподіл обсягів державного замовлення між виконавцями, здійснюється системою автоматизовано. Ніяких зовнішніх втручань, що дозволяє об’єктивно та неупереджено оцінити пропозиції учасників та розподілити обсяги держзамовлення.  

Таку ініціативу НАДС позитивно сприйняли й заклади освіти, які щороку приймають участь у конкурсному відборі виконавців держзамовлення НАДС на підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» галузі знань «Публічне управління та адміністрування» та підвищення кваліфікації. Кажуть, це дозволило суттєво зекономити часові, людські та фінансові ресурси. 

Лариса Лозіна, заступник директора Інституту з навчальної роботи і підвищення кваліфікації Національного університету водного господарства та природокористування, член приймальної комісії, розповіла, що з автоматизованою подачею документів до участі у конкурсі не виникло жодних проблем. Таке нововведення суттєво полегшило саму процедуру подачі документів і дозволило скоротити час роботи. Найскладнішим було зібрати та перевести усі необхідні документи у цифровий формат. Але якщо згадати, скільки доводилося витрачати часу на цю процедуру раніше – навіть і порівнювати не варто. Сама ж подача заявки та документів зайняла цього року не більше 15 хвилин на одну конкурсну пропозицію. 

Тетяна Підлісна, доцент кафедри публічного управління та адміністрування, керівник відділу підготовки публічних управлінців  Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова вважає, що такий підхід дозволяє йти в ногу з часом. Адже інформатизація та діджиталізація багатьох процесів в країні мотивує, аби відповідати сучасним вимогам та рухатися «в ногу з часом». В тому числі, й в сфері державної служби.

«Найбільше сподобалося, що новий модуль дозволяє бути мобільними та менше витрачати часу. В робочому кабінеті при поданні документів є опція, яка дозволяє бачити, які документи подані та моніторити цей процес. Також, відтепер можна не хвилюватися, чи дійшли документи, відправлені поштою, чи ні. Або ж не потрібно буде, як то було раніше,  відправляти працівників закладу у відрядження до НАДС, щоб забезпечити подання документів. Наприклад, цього року, через стан війни в країні це було би не так легко зробити. Не менш важливим фактором є й те, що автоматизованим відбором забезпечується  об’єктивність при опрацюванні заявок та відборі учасників державного замовлення, а отже мова йде про усунення корупційних ризиків. Такий підхід є результативним та прозорим для всіх сторін. Наш навчальний заклад високо оцінює таку ініціативу НАДС», - поділилася враженнями пані Тетяна. 

Олександр Білоус, заступник директора Інституту адміністрування та післядипломної освіти Національного університету «Львівська Політехніка», декан базової та повної вищої освіти, теж поділяє думки колег та зауважує, що новий підхід є однозначно зручним. Для нього, як для керівника, це дало можливість дистанційно контролювати процес подачі документів. Інтерфейс нового модулю простий та зрозумілий. В нагоді стало й навчання, яке представники НАДС провели для провайдерів надання освітніх послуг напередодні запуску нового модулю. Тож жодних проблем не виникло.  

Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції НАДС Валерій Курилко зауважує, що Україна стала одним зі світових лідерів за останні роки саме у розробленні антикорупційних цифрових рішень. На його думку, щоб ефективно боротися з корупцією на всіх рівнях, необхідно мати не лише якісне законодавство та сильні антикорупційні інститути, а й якомога  більше цифрових інструментів, які допомагають запобігати корупційним зловживанням.  

Довідково