ЗАГАЛЬНА ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ДЛЯ ВПЕРШЕ ПРИЗНАЧЕНИХ НА ПОСАДИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ КАТЕГОРІЇ «В»

Загальна професійна програма підвищення кваліфікації для вперше призначених на посади державної служби категорії «В»

Загальна професійна (сертифікатна) програма
Джерело фінансування - Iнші умови
Форма навчання - Дистанційна
Погоджено з НАДС - наказ НАДС від 10 липня 2020 р. № 113-20
Напрям:
  • підвищення кваліфікації державних службовців, вперше призначених на посади державної служби категорії «В»
Компетентності:
  • Виконання на високому рівні поставлених завдань
  • Знання законодавства
  • Командна робота та взаємодія
  • Професійні знання

Опис програми:

Цільова група: державні службовці, вперше призначені на посади державної служби категорії «В»

Тривалість програми та організація  навчання:

І сесія (дистанційно: синхронний режим) – 4 дні

ІІ сесія (дистанційно: асинхронний режим) – 15 днів (3 тижні)

ІІІ сесія (дистанційно: синхронний режим) – 3 дні

 

Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано програму:

знання законодавства;

професійні знання;

технічні вміння;

виконання на високому рівні поставлених завдань (вибірковий модуль);

командна робота та взаємодія (вибірковий модуль)

 

Загальна мета:Здобуття та вдосконалення учасниками навчання знань, умінь і навичок, необхідних для ефективного виконання завдань та посадових обов’язків на посадах державної служби категорії «В» та реалізації на регіональному та місцевому рівні державної політики

Очікувані результати навчання:


знання організаційно-правових механізмів проходження державної служби; антикорупційного законодавства; основних корупційних ризиків в діяльності публічних службовців та засобів їх усунення; сутністі державної регіональної політики; основних засад ґендерної політики в Україні; напрямів політики європейської та євроатлантичної інтеграції України; стану дотримання прав людини і протидії дискримінації; мети, основних завдань та інструментів е-урядування;основних норм чинного правопису української мови;основ проєктного менеджменту; основних положень нормативно-правових актів з питань організації контролю за виконанням документів в органах виконавчої влади та практики їх застосування; правових засад роботи із зверненнями громадян; традицій та засад публічного управління в Україні(вибірковий модуль); основ територіальної організації влади(вибірковий модуль); цілей, принципів та правил планування часу державного службовця (вибірковий модуль); засобів,методів та технологій створення позитивного іміджу органів публічної влади (вибірковий модуль).

уміння:

реалізовувати завдання та вимоги законодавства про державну службу; аналізувати та коментувати нормативно-правові акти, які регламентують статус публічного службовця; аналізувати, узагальнювати й розкривати зміст основних нормативно-правових актів антикорупційного законодавства України; визначати гендерні проблеми та їхню пріоритетність; визначати пріоритети державної економічної та регіональної політики; застосовувати базові програми пакету Microsoft Office; 

 правильно складати/будувати речення для текстів державного управління; дотримуватися засад етичної поведінки та доброчесності на державній службі (вибірковий модуль); розподіляти виконання функцій протягом робочого дня(вибірковий модуль); узгоджувати власні та колективні організаційні цінності (вибірковий модуль); здійснювати взаємодію з громадськістю та ЗМІ (вибірковий модуль); ефективно працювати з інформацією (вибірковий модуль); володіти сучасними технологіями зв’язків із громадськістю (вибірковий модуль).

навички:  вільного володіння нормами культури писемного ділового мовлення в типових комунікативних ситуаціях; роботи та використання ІТ-технологій на державній службі, зокрема – для комунікації; визначення основних тенденцій розвитку існуючої моделі територіальної організації влади в Україні (вибірковий модуль); ефективного планування роботи для організації ефективної взаємодії, роботи в команді (вибірковий модуль); раціонально поводження в конфліктних ситуаціях (вибірковий модуль); володіння техніками і методами регуляції власного емоційного стану (вибірковий модуль).

Ресурсне забезпечення дистанційного навчання: Moodle (http://moodle.sivertraining.org.ua/), телекомунікаційна платформа 3СХ.

Поточний контроль знань здійснюється у формі віддаленого тестування за результатами засвоєння дистанційних модулів.

Форма підсумкового контролю: комп’ютерне тестування.

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Модуль 1. МОДЕРНІЗАЦІЯ ПУБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ

 

Тема 1. Практичні аспекти застосування законодавства про державну службу.

1. Практичні аспекти Закону України «Про державну службу»: компетентнісний підхід, принцип політичної неупередженості, вступ на державну службу та просування – на конкурсних засадах, нові підходи до формування заробітної плати державного службовця.

2. Категорії посад державної служби.

3. Оцінювання результатів службової діяльності державних службовців. Професійне навчання та підвищення рівня професійної компетентності  державних службовців.

4. Заробітна плата державного службовця: модель системи оплати праці.

5. Дисциплінарні проступки та види дисциплінарних стягнень.

 

Тема 2. Професійний розвиток публічних службовців.

1. Професійно-кваліфікаційний та професійно-посадовий розвиток публічних службовців.

2. Організація кар’єри на державній службі. Управління кар’єрою державного службовця.

3.  Вимоги до організації та проведення підвищення рівня професійної компетентності державного службовця.

4. Планування кар’єри державного службовця, забезпечення та здійснення постійного моніторингу ефективності роботи.

5.  Розробка системи мотивації персоналу на державній службі. Нестандартні способи мотивації персоналу.

 

Модуль 2.  ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ У СФЕРІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ

 

Тема 1. Антикорупційне законодавство України та корупційні ризики в діяльності публічних  службовців.

1. Основні законодавчі акти та інші нормативно-правові акти національного антикорупційного законодавства.

2. Закон України "Про запобігання корупції". Принципи запобігання і протидії корупції в Україні. Суб'єкти відповідальності за корупційні правопорушення. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання корупції.

3. Усунення та/або мінімізація наслідків корупційних правопорушень.

4. Поняття "корупційний ризик". Типи корупційних ризиків.

5. Визначення корупційних ризиків та шляхи їх нейтралізації, запобігання чи припинення.

6. Методологія оцінки корупційних ризиків у різних країнах Європи.

7. Система спеціальних індикаторів (показників) корупційних ризиків.

8. Управління корупційними ризиками.

 

Тема 2. Психологічні засади запобігання корупційним правопорушенням на державні й службі

1.Морально-психологічні наслідки корупції в Україні.

2. «Суспільна корупція».

3. Три прояви корупції: посадовий, вимушений, суспільний.

4. Вплив соціально-психологічних факторів на розповсюдження корупції в Україні.

5. Індивідуально-психологічні характеристики корупціонерів.

6. Корупційна направленість особистості. Корупційні установки.

7. Характеристики індивідуальної корупційної спрямованості.

 

 

Модуль 3. ЕЛЕКТРОННЕ УРЯДУВАННЯ

В ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ УКРАЇНІ

 

Тема 1. Електронне урядування в інформаційному суспільстві. Нормативно-правове забезпечення впровадження електронного урядування.

1. Теоретичні засади е-уряду.

2. Завдання, канали та рівні зрілості електронного уряду. Модель, принципи, переваги.

3. Міжнародні стандарти  е-уряду. Зарубіжний досвід впровадження технологій електронного урядування.

4. Е-уряд, як новий об’єкт правового регулювання в Україні.

5. Особливості регулювання е-уряду в нормативно-правових актах України. Стратегія розвитку інформаційного суспільства в Україні.

 

Тема 2. Електронний офіс. Збір, обробка та  візуалізація інформації. Підготовка презентації.

1. Інформаційні системи та інформаційні технології у державному управлінні.  Сутність електронного офісу.

2. Застосування базових програм пакету Microsoft Office для обробки інформації.

3. Робота з документами.  

4. Інформаційно-пошукові системи.

5. Електронні презентації в редакторі Power Point:  можливості та особливості її використання.

 

Тема 3. Технології електронного урядування: електронний документообіг, електронний цифровий підпис, електронні послуги.

1.  Стандарти та регламенти для технологій е-урядування.

2. Класифікація та практичні принципи функціонування автоматизованих систем електронного документообігу.

3. Система Єдиної автоматизованої системи електронного документообігу: особливості реєстрації вхідних та вихідних документів, створення резолюцій, пошуку документів.

4. Правове та організаційне забезпечення цифрового підпису. Інфраструктура електронного цифрового підпису.

5. Сучасний стан та перспективи використання електронного цифрового підпису.

6. Національна і міжнародна інформаційна безпека.

7. Системи обміну конфіденційною інформацією. Розмежування прав доступу та захист інформації в системах електронного документообігу.

 

Модуль 4.  ОСНОВИ ДЕРЖАВНОЇ  РЕГІОНАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ

 

Тема 1. Державна регіональна політика та регіональний розвиток в діяльності державних органів

1. Сутність та засади формування й реалізації регіональної політики держави.

2. Теоретичні основи регіоналізму. Регіональна економічна політика. Проблеми регіонального розвитку. Основи регіонального управління та концептуальні підходи в управлінні соціально-економічним розвитком регіону, його планування.

3. Механізми регулювання розвитку регіонів. Економічний розвиток регіону. Регулювання розвитку соціальної інфраструктури регіону.

4. Стратегії розвитку регіонів.

 

Тема 2. Брендування території: регіональне та місцеве

1. Розуміння концепції бренду. Визначення бренду та усвідомлення сутності брендингу території.

2. Локальна  ідентичність та імідж під час розробки бренду громади.

3. Визначення ідеї (теми) та цінностей територіальної громади. Візуалізація відомих або пошук нових її образів. Дизайн бренду громади, міста, селища, села.

4. Етапи брендингу території. Напрями «вирощування» бренду.

5. Комплексний підхід до використання брендингу як стратегічного інструменту розвитку території.

 

Модуль 5. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНИХ ПРАВ І МОЖЛИВОСТЕЙ В УКРАЇНІ: ПОЛІТИКА ҐЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ ТА НЕДИСКРИМІНАЦІЇ В РОБОТІ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ

 

Тема 1. Реалізація політики гендерної рівності в системі публічного управління.

1.       Формування поняття про «ґендер».

2.       Поняття гендерної рівності та гендерного мейнстрімінгу.

3.       Ґендерні ролі жінок і чоловіків у суспільстві, їх вплив на розподіл видів діяльності, завдань та обов’язків.

4.       Стан забезпечення ґендерної рівності в Європі та в Україні.

5.       Проблема подолання дискримінації у різних сферах життя.

 

Тема 2. Гендерно орієнтоване бюджетування: як застосувати?

1.       Підтримка програм і проєктів забезпечення рівних прав і можливостей в Україні.

2.        Ґендерний аналіз як основа комплексного ґендерного підходу. Його види і приклади застосування.

3.       Поняття, мета та зміст ґендерно орієнтованого бюджетування (ҐОБ). Міжнародний досвід впровадження ҐОБ.

4.       Основні компоненти ҐОБ: ґендерний бюджетний аналіз, внесення змін у програми і бюджети, системна інтеграція ґендерно орієнтованого бюджетування ҐОБ у бюджетний процес.

 

Модуль 6. ЕВРОПЕЙСЬКА ТА ЄВРОАТЛАНТИЧНА ІНТЕГРАЦІЯ УКРАЇНИ

 

Тема 1. Реалізація системою публічного управління положень Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом

1. Основні етапи та напрямки співробітництва України та ЄС.

2. Політичний діалог, співробітництво і зближення у сфер зовнішньої поітики і політики безпеки.

3. Торговельно-економічні відносини. Галузеве співробітництво.

4. Фінансове співробітництво  і боротьба з шахрайством.

 

Тема 2. Співробітництво України та НАТО

1. Євроатлантична інтеграція: основні напрями.

2. НАТО як воєнно-політична організація колективної безпеки і оборони.

3. Організації Північноатлантичного договору. Керівні органи НАТО. Військова та цивільна складові НАТО.

4. Нові виклики та загрози сучасного світу і НАТО. Співіснування процесів глобалізації та регіоналізації.

5. Критерії членства в НАТО. Стратегія євроатлантичної інтеграції.

 

Модуль 7. РОБОТА ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН

В ДЕРЖАВНОМУ ОРГАНІ

 

Тема 1. Правові засади роботи зі зверненнями громадян

1. Нормативні документи, що регулюють організацію роботи зі зверненнями громадян в органах влади.

2. Порядок роботи з документами зі зверненнями громадян в органах влади.

3. Організація роботи по розгляду письмових і усних пропозицій, заяв і скарг громадян.

4. Терміни розгляду листів, контроль за виконанням доручень, надання у встановлені терміни письмових відповідей авторам.

5. Організація особистого прийому посадовими та службовими особами. Особливості розгляду звернень громадян на Урядову гарячу лінію та „гарячу” лінію голови облдержадміністрації.

 

Тема 2. Робота щодо запобігання обґрунтованих скарг громадян

1. Робота по упередженню обґрунтованих скарг громадян, персональна відповідальність керівників за стан роботи із зверненнями громадян.

2. Першочергове вирішення соціальних проблем.

3. Особлива увага до звернень інвалідів війни, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.

 

МОДУЛЬ 8. ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ

 

Тема 1. Організаційно-правові механізми забезпечення дотримання прав людини та протидії дискримінації.

1. Українське та міжнародне законодавство у сфері забезпечення прав людини.

2. Види дикримінації.

3. Принцип недискримінації у законодавстві України. Законодавство про запобігання та протидію дискримінації.

4. Основні напрями державної політики щодо запобігання та протидії дискримінації.

5. Механізми щодо запобігання та протидії дискримінації.

 

Тема 2. Запобігання торгівлі людьми: соціальні аспекти вирішення проблеми. Надання допомоги постраждалим від торгівлі людьми.

1. Міжнародне та національне законодавство про злочин «Торгівля людьми або інша незаконна угода щодо людини».

2. Покарання відповідно до Кримінального кодексу України за торгівлю неповнолітніми та дітьми.

3. Вимоги щодо роз’яснювальної роботи за допомогою ЗМІ. Організація взаємодії органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів з громадськими організаціями, благодійними фондами.

4. Співпраця з міжнародними організаціями та фондами.

5. Міжнародні нормативно-правові акти, що гарантують надання допомоги постраждалим від торгівлі людьми, до яких приєдналася Україна.

6. Національний механізм взаємодії суб'єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми.

7. Нормативно-правове регулювання надання соціальних послуг особам, які опинилися у складних  життєвих обставинах, в Україні.

8. Досвід роботи міжнародних та національних неурядових організацій щодо надання допомоги постраждалим від торгівлі людьми.

 

Модуль 9. ДІЛОВЕ УКРАЇНСЬКЕ МОВЛЕННЯ ТА

ЗАСТОСУВАННЯ НОРМ НОВОГО УКРАЇНСЬКОГО ПРАВОПИСУ.

 

Тема 1. Писемна форма спілкування державних службовців

1. Особливості української фонетики, графіки (алфавіту), граматики й лексики. Зміни, що відбулись відповідно до Нового українського правопису.

2. Специфіка м'якої, твердої, роздільної вимови і вживання м'якого знака і апострофа.

3. Граматична форма ділових документів. Синтаксис і пунктуація. Типи текстів і правила синтаксичного оформлення документів.

4.  Правопис слів іншомовного походження.

5. Принципи передачі власних назв російського походження українською мовою. Відмінювання прізвищ.

6. Особливості звертань і творення імен по батькові. Правопис складних, складноскорочених слів і абревіатур. Графічні скорочення.

7. Основні зміни норм в новому правописі.

 

Тема 2. Усне професійне спілкування: мовностилістичні норми

1. Різновиди мовленнєвого етикету за умовами і змістом мовленнєвої ситуації (або ситуації спілкування): вітання; скарга; звертання, привертання уваги; втішання; знайомство; комплімент; запрошення; несхвалення; прохання, порада, пропозиція; поздоровлення; погодження; подяка; вибачення; прощання; незгода, відмова.

2. Норми української літературної мови. Орфоепічні, лексичні, стилістичні та акцентологічні норми.

3. Особливості побудови усталених мовленнєвих формул.

4. Вживання багатозначних слів, омонімів, синонімів, антонімів, паронімів; архаїзмів, історизмів, неологізмів, термінологічної і професійної лексики в практиці професійного спілкування державних службовців.

5.  Використання фразеологізмів у діловому стилі.

 

Модуль 10. ОСНОВИ ПРОЄКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

НА ПУБЛІЧНІЙ СЛУЖБІ

 

Тема 1. Основні засади проєктного менеджменту

1. Сутність проєктної діяльності. Функції проєктного менеджменту.

2. Цілі і процеси в управлінні проєктами. Процедури та етапи в управлінні проєктами. Моделі та стратегія управління.

3. Учасники проєкту, їх функції, повноваження та відповідальність.

4. Види та характеристика таких учасників як ініціатор проєкту, керівник проєкту, замовник, інвестор. Основні терміни та поняття: «проєкт», «аплікаційна форма», «мета», «результати», «завдання», «цільові групи», «моніторинг», «стейкхолдери», «бенефіціанти».

5. Проєктний менеджмент в роботі органів державної влади.

 

Тема 2. Планування проєкту. Типові недоліки проєктних пропозицій. Управління ризиками проєкту. Оцінювання успішності та моніторинг реалізації проєктів

1. Сучасні тенденції в плануванні і контролі проєктів. Життєвий цикл проєкту.

2. Підготовча робота до розробки проєкту (пошук та формулювання основної ідеї, оцінка потреб, збір і аналіз інформації, моніторинг фонду – потенційного грантодавця).

3. Стислий опис/анотація проекту. Вступна частина (інформація про заявника). Актуальність проблеми. Ціль. Завдання, Цільова аудиторія. Заходи (план реалізації проєкту). Календарний план. Результати проєкту. Бюджет  проєкту. Типові недоліки проєктних пропозицій.

4. Ризики реалізації проєкту.

5. Моніторинг та оцінка проєкту. Життєздатність (подальші плани) проєкту.

 

Модуль 11. ДИСЦИПЛІНА ТА КОНТРОЛЬ

У СФЕРІ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ

 

Тема 1. Стан виконавської дисципліни в органах виконавчої влади та основні завдання щодо її зміцнення. Порядок організації та здійснення контролю за виконанням документів в органах виконавчої влади

1.  Виконавська дисципліна в органах виконавчої влади.

2. Забезпечення злагодженої і чіткої роботи органів державної влади та її структурних підрозділів.

3. Виконання поставлених завдань відповідальними виконавцями і раціонального використання наданих їм прав для життєзабезпечення населення.

4. Питання здійснення контрольних функцій як один з важелів підвищення ефективності діяльності органів державної влади.

 

Тема 2. Порядок роботи із запитами, зверненнями та листами депутатів усіх рівнів

1. Закони України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад».

2. Здійснення контролю за реагуванням на запити, звернення та листи депутатів усіх рівнів відповідно до законів України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад».

 

Модуль 12. ОСНОВИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ

 

Тема 1. Традиції публічного управління в Україні

1. Походження та становлення засад публічного управління на теренах України. «Дуальна» система влади Київської Русі. Розвиток традицій самостійно-автономного життя в добу Галицько-Волинської держави та Великого князівства Литовського. Традиції шляхетської демократії на українських землях під владою Речі Посполитої (сейми воєводств). Республіканські риси в системі владних інституцій Української козацької держави.

2. Поширення імперських владних інституцій на терени України, бюрократизація та мілітаризація державного апарату (кінець XVIII – перша пол. XIX ст.). Запровадження земських зібрань та міських дум як повернення до засад самоврядування, виборності та налагодження відносин між суспільством та владою.

3. Прояви публічного управління у владній структурі УНР та ЗУНР. Адміністративно-командна система управління в СРСР, спроба реформ побудови «соціалізму з людським обличчям» та реформування радянської управлінської моделі на засадах гласності та демократії (перебудова 1980-х рр.).

4. Формування системи публічного управління в Україні в 1990-2000 рр.: пострадянський синдром, проблеми адаптації бюрократичного апарату до демократичних змін та становлення громадянського суспільства.

 

Тема 2. Система органів публічного управління та адміністрування в Україні. Методи, цінності, ефективність і результативність публічного управління та адміністрування.

1.     Центральні органи публічного адміністрування.

2.     Територіальні підрозділи центральних органів влади.

3.     Місцеві органи публічного адміністрування.

4.     Місцеві органи державної виконавчої влади.

5.     Система місцевого самоврядування.

6.     Цінності та цілі держави. Формування «дерева цілей».

7.     Методи публічного адміністрування. Застосування демократичних методів.

8.   Результативність та ефективність публічного управління та адміністрування: критерії результативності, фактори підвищення ефективності.

 

Модуль 13. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ

РОБОТИ В ОРГАНАХ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ

 

Тема 1. Ефективні комунікації

1. Основні елементи комунікаційного процесу (відправник повідомлення, канал, одержувач).

3. Ефективні комунікації ділового спілкування.

4. Комунікації між організацією і середовищем.

5. Комунікації в підрозділах органу влади, між підрозділами і керівництвом.

6. Комунікації "керівник-підлеглий", "керівник - робоча група".

7. Комунікаційні бар'єри, перешкоди, зумовлені сприйняттям, поганим зворотнім звязком.

 

Тема 2. Мотивація праці в публічному управлінні та робота в команді

1. Основні поняття теорій мотивації, основні  теорії мотивації.

2.  Потреби первинні та вторинні.

3. Винагорода: матеріальна і нематеріальна.

4. Змістовні теорії мотивації. Зіставлення різних теорій потреб.

5. Процесуальні теорії мотивації. Теорії очікувань та справедливості та застосування в практиці управління.

6. Колективна та індивідуальна мотивація, ієрархія мотивів.

 

Модуль 14.  ДІЛОВА РИТОРИКА В РОБОТІ ПУБЛІЧНОГО СЛУЖБОВЦЯ

 

Тема 1. Застосування законів риторики  в роботі державного службовця

1.   Етапи  підготовки промови.

2.   Розробка концепції  промови.

3.    Структура публічного виступу. Позначення структурних частин виступу. Місце важливої інформації.

4.   Закон моделювання аудиторії.

5.   Основне в роботі над промовою:проголошення, запам’ятовування, словесне вираження, розміщення, винахід ідеї.

6.   Особливості видів публічних виступів: доповідь, повідомлення, виступ, лекція, бесіда.

 

Тема 2. Основні правила ефективного публічного виступу: практичні поради.

1. Як готуватися до запланованої промови?

2. Як запам’ятати промову: п’ять способів.

3. Невербальні сигнали підчас виступу.

4. З чого почати виступ: звертання до події, часу, місця; збудження цікавості; демонстрація якої-небудь речі; розповідь  про  себе,  свій  особистий  досвід,  випадок  із  життя,  цитування, згадування думки відомої людини; історичний епізод; посилання на загальновідомий факт чи загальновідоме джерело; риторичне питання.

5. Засоби виразності промови: фонетичні, лексикологічні, синтаксичні, фразеологічні. Гумор, сатира, іронія та сарказм в ораторському мистецтві.

6. Як тримати контакт з аудиторією.

 

Модуль 15.  ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ

 

Тема 1. Планування роботи й робочого часу  державного службовця (тайм-менеджмент)

1. Поняття планування. Планування як стрижневий елемент організації діяльності державного службовця та посадової особи.

2. Види планів.  Основні вимоги до планів роботи. Планування роботи в органах державної влади.

3. Контроль виконання планів. Самоконтроль виконання запланованих завдань.

4. Тайм-менеджмент-: часова організація діяльності державного службовця.

5. Управління часом як самоорганізація. Поняття хронометражу. Чотири типи регуляції часу особистості: стихійно-повсякденний тип, функціонально-дійовий тип, споглядально-пролонгований, творчо-перетворювальний.

6. Самомотивація і принципи ефективного відпочинку.

 

Тема 2. Організаційні цінності як базові елементи  корпоративної культури

1. Сутність корпоративної культури, її феномен і значення. Поняття про структурні елементи корпоративної культури (місія організації, організаційні цінності, світогляд працівників, стилі поведінки, норми, психологічний клімат в організації, практичний досвід працівників).

2. Категорія «цінностей». Поняття цінностей та ціннісних орієнтацій особистості. Взаємодія декларованих та реальних, актуальних та імпліцитних цінностей у поведінці особистості.

3. Система організаційних цінностей. Найбільш відомі класифікації організаційних цінностей. Структуризація цінностей. Основні ціннісні пріоритети у всіх сферах діяльності органу публічної влади.

 

Модуль 16. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВІДКРИТОСТІ ТА ПРОЗОРОСТІ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ В КОНТЕКСТІ ВЗАЄМОДІЇ З ГРОМАДСКІСТЮ

 

Тема 1. Стратегія державної політики сприяння розвитку інститутів громадянського суспільства в Україні

1. Стратегія державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні.

2. Мета та стратегічні пріоритети державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні.

3. Принципи та  завдання державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні.

4. Законодавче врегулювання відносин між органами державної влади та інститутами громадянського суспільства.

5. Визначення концепції ефективної взаємодії структур громадянського суспільства, пріоритетних напрямків їх діяльності з можливістю делегування їм окремих функцій державних органів

6. Забезпечення інформованості населення про діяльність інститутів громадянського суспільства з офіційних та альтернативних джерел.

 

Тема 2. Організація проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики

1. Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики.

2. Орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю.

3. Форми проведення консультацій з громадськістю: публічне громадське обговорення та вивчення громадської думки.

 

 

Модуль 17. СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ, СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ВІДНОСИН ТА ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ

 

Тема  1. Договірне регулювання трудових відносин

1. Основні риси сучасного характеру соціально-трудових відносин.

2. Удосконалення механізму регулювання відносин між найманими працівниками і роботодавцем.

3. Регулювання трудових відносин на підприємствах, установах та організаціях різних форм власності.

4. Оформлення трудових відносин між фізичними особами та найманими працівниками.

5. Порядок укладання, реєстрації та зняття з реєстрації трудового договору.

6.  Організація тимчасової зайнятості та оплачуваних громадських робіт за договорами з роботодавцями.

7.  Легалізація робочих місць та запобігання тіньовій зайнятості.

 

 

Тема 2. Роль соціального партнерства у розв’язанні проблем зайнятості населення

1. Роль соціального партнерства у вирішенні проблем зайнятості, взаємодія та тісне співробітництво.

 2. Підвищення конкурентоспроможності безробітних громадян для забезпечення потреб роботодавців у кваліфікованій робочій силі.

 3. Професійна підготовка, перепідготовки та підвищення кваліфікації за замовленням роботодавців, стажування безпосередньо на робочому місці, навчання за індивідуальними планами та програмами на виробництві.

 

Тема 3. Соціальне партнерство – основа соціального діалогу роботодавців і найманих працівників

1. Соціальне партнерство як форма розв’язання суперечностей роздільно-сумісних відносин.

2. Соціальне партнерство – нова форма управління в суспільстві, складова частина регіональної політики держави, основа соціального діалогу роботодавців і найманих працівників.

 

Модуль 18.  ВЗАЄМОДІЯ ОРГАНІВ ВЛАДИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ ТА ЗМІ

 

Тема.1. Забезпечення взаємодії органу виконавчої влади з громадськістю.

1. Принципи взаємодії з громадськістю.

2. Практичні аспекти реалізації шляхів взаємодії органів влади з громадськістю: інформування (проведення прес-конференцій, брифінгів, круглих столів, проведення роз’яснювальної роботи через засоби комунікації, поширення прес-релізів у ЗМІ тощо).

3. Проведення консультування (проведення громадських слухань, вивчення громадської думки, інших форм консультацій з громадськістю, діяльність громадських рад і дорадчих комітетів), 

4. Партнерство (соціальне замовлення, підтримка соціально значимих проєктів, співпраця з інститутами громадянського суспільства),

5. Делегування (передача владних повноважень у прийнятті рішень та впровадженні державної політики),

6. Контроль (громадський моніторинг та громадська експертиза діяльності органів влади).

7.Використання інструментів е-урядування та сучасних інформаційних технологій для забезпечення діалогу з громадськістю.

 

Тема 2. Організація співпраці органів влади з громадськістю через засоби масової інформації.

               1. Забезпечення відкритості і прозорості влади та здійснення діалогу із суспільством шляхом взаємодії зі ЗМІ.

               2. Дотримання положень Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації».

               3. Забезпечення органом влади доступу до публічної інформації.

               4. Налагодження взаємодії зі ЗМІ: організація роботи прес-клубів, круглих столів, семінарів, прес-конференцій та брифінгів, проведення інтерв'ю, підготовка публікацій, забезпечення присутності журналістів на заходах, підготовка прес-релізів, аналітичних довідок для представників ЗМІ, встановлення порядку індивідуальних зустрічей з журналістами та іншими представниками ЗМІ, поширення інформації, повідомлень, анонсів для місцевих ЗМІ.

 

 

 

Модуль 19. УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ В КОЛЕКТИВІ.

СТРЕСС, СПОСОБИ ВИХОДУ ІЗ СТРЕСОВИХ СИТУАЦІЙ

 

Тема 1. Конфліктна ситуація і конфлікт. Стратегії поведінки в конфлікті.   Вироблення методів подолання конфліктів.

1. Загальні поняття конфліктної ситуації і конфлікту.

2. Причини виникнення конфліктів, його елементи.

3. Тип конфлікту. Виявлення прихованих інтересів, побажань, страхів.

4. Стратегії поведінки в конкретній конфліктній ситуації (конкуренція, ухилення, співпраця, компроміс, співробітництво).

5. Модель оволодіння конфліктною ситуацією. Спілкування з “важкими” людьми.

6. Методи управління конфліктною ситуацією: структурні і міжособові.

7. Структурні методи розв’язання конфлікту: роз’яснення вимог до роботи (координаційні і інтеграційні механізми); встановлення загальноорганізаційної мети; використання системи винагород.

8. Згуртованість членів трудового колективу. Дух команди.

 

Тема 2. Стрес та способи виходу із стресових ситуацій

1. Природа стресу та його причини.

2. Організаційні та особові фактори стресу.

3. Конфлікт та стрес. Вплив стресу на здоров’я людини.  

4. Стрес та фізіологія людини. Види стресів (гострі, хронічні); “Позитивний” та “негативний” стрес. Причини стресу на роботі.

5. Симптоми стресу.

6. Способи зняття стресу.

7. Шляхи зниження рівня стресу в колективі. Стресостійкість.

 

 

 

Додаткова інформація:

Зазначена програма для працівників територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади реалізовується за окремими договорами на платній основі.


Цільова група:

Категорії посад державної служби: В


Обсяг програми (кредити ЄКТС): 2.4

Набір на програму не розпочато.

Провайдер
Місце проведення навчання

проспект Миру, буд. 43, місто ЧЕРНІГІВ, 14000

Чернігівська

4.62

відгуків: 13
Рейтинг навчального заходу
Інші програми за цим напрямом