Мета програми формування цілісної системи знань державних службовців з питань управління публічними фінансами в контексті фінансової децентралізації
Профіль програми
Загальна інформація |
|
Назва програми |
Управління публічними фінансами |
Шифр програми |
СК/2021/003 |
Тип програми за змістом |
спеціальна короткострокова програма |
Форма навчання |
дистанційна |
Цільова група |
державні службовці категорії Б, В та
посадові особи місцевого самоврядування, посади яких
віднесено до ІV–VІІ категорії посад в органах місцевого
самоврядування, посадові та службові особи підприємств, установ і організацій
державної і комунальної форм власності |
Передумови навчання за програмою |
доступ до комп’ютера з надійним підключенням до Інтернету з веббраузером
Google Chrome та онлайн платформи ZOOM |
Найменування замовника освітніх послуг у сфері професійного навчання за
програмою |
- |
Найменування партнера (партнерів) програми |
- |
Обсяг програми |
1,0 кредит ЄКТС / 30 годин,
у тому числі 30 годин
аудиторних/дистанційних занять |
Тривалість програми та організація навчання |
5 днів |
Мова(и) викладання |
українська |
Напрям(и) підвищення кваліфікації, який (які) охоплює програма |
стратегічне управління та планування комунікація та взаємодія управління публічними фінансами |
Перелік професійних компетентностей, на підвищення рівня яких спрямовано
програму |
знання законодавства; професійні знання; комунікація, командна робота і взаємодія прийняття ефективних рішень; робота з інформацією; виконання на високому рівні поставлених завдань |
Укладачі програми |
Васильчук Ірина Петрівна, д.е.н., доцент, професор кафедри фінансів,
банківської справи і страхування ДУЕТ https://www.duet.edu.ua/ua/persons/34 e-mail: vasylchuk_ip@duet.edu.ua |
2. Загальна мета |
|
формування цілісної системи знань з питань
управління публічними фінансами в контексті фінансової децентралізації,
розширення та поглиблення професійних навичок з питань: формування і
виконання публічних бюджетів, бюджетного процесу та бюджетного планування,
інновацій у сфері фінансування державних і муніципальних проектів, стратегічного
управління та планування у публічному управлінні для забезпечення його
ефективності, адаптації міжнародних норм у сфері оподаткування до умов
України. |
|
3. Очікувані результати навчання |
|
|
За результатами навчання слухачі повинні демонструвати: |
знання |
знання законодавства
про державну службу; основ стратегічного
управління організацією у сфері публічного управління; методи та механізм функціонування бюджетного
планування у бюджетному процесі; модель
середньострокового бюджетного планування; глобальні тенденції розвитку оподаткування,
процеси реформування та міждержавної гармонізації національних податкових
систем, зокрема в межах Євросоюзу, проекти міжнародних податків; сутність, функції, принципи організації та склад
фінансових ресурсів територіальних громад; основи управління доходами і видатками бюджетів
різних рівнів; новітні методи
фінансування проектів місцевої влади, зокрема і за рахунок інструментів з
фінансового ринку. |
уміння |
здійснювати зв’язки з громадськістю з метою
забезпечення прозорості прийняття управлінських рішень за допомогою засобів
масової інформації; організовувати громадську підтримку управлінських рішень шляхом участі у брифінгах,
прес-конференціях, інших заходах для оприлюднення прийнятих рішень, їх
донесення до широкого загалу; здійснювати зв’язки з громадськістю з метою
забезпечення прозорості прийняття управлінських рішень за допомогою засобів
масової інформації; оцінювати вплив середньострокового бюджетного планування
на формування та використання бюджетних ресурсів на державному та місцевих
рівнях; розробляти пропозиції щодо удосконалення
податкового законодавства України шляхом його максимальної адаптації до вимог
податкового законодавства Європейського Союзу; розробляти оптимальні шляхи
адаптації міжнародної практики в частині удосконалення податкової системи
України; визначати напрями розбудови місцевих фінансових
інститутів за умови децентралізації; аналізувати вплив бюджетів на
соціально-економічний розвиток
територій; критично оцінювати успішні кейси щодо
впровадження гнучких методологій на предмет їх впровадження у діяльність
своєї організації; визначати доцільність застосування різних
фінансових інструментів та методів для фінансування проектів місцевої влади. |
навички |
організації
результативної роботи та етики фахівця соціальної служби; готувати пропозиції
щодо проведення збалансованої місцевої фінансово-бюджетної політики; налагодження
комунікації та взаємодії між органами публічного управління та адміністрування
в середині системи органів публічного врядування; налагодження
комунікації між органами публічного управління та адміністрування й
суспільством; розгортання стратегії за методом Хосин Канри; організації роботи щодо середньострокового
бюджетного планування та регулювання збалансованості місцевих бюджетів; володіння методикою аналізу і планування дохідної та видаткової частини
бюджетів усіх рівнів; визначення основних складових та етапів
формування грантової заявки. |
4. Викладання та навчання (методи навчання, форми
проведення навчальних занять) |
|
Навчання здійснюється дистанційно
у формі: лекцій з проведенням презентацій, дискусій
за темою, практичних занять у формі обговорення успішних кейсів |
|
5. Ресурсне забезпечення дистанційного навчання |
|
Назви веб-платформи, веб-сайту, електронної системи навчання, через які
здійснюватиметься таке навчання, посилання (веб-адреса) |
Сайт
університету https://www.duet.edu.ua Сторінка
центру кар’єрного та професійного розвитку https://www.duet.edu.ua/ua/centr/karers/content/10 Веб-платформи: Zoom – хмарна
платформа для відео і аудіо конференцій та вебінарів Moodle https://moodle.duet.edu.ua/ онлайн-опитувальник Google Form |
Теми за модулями |
Модуль 1. Організація системи державного управління Модуль 2. Фінансування державних і муніципальних проектів Модуль 3. Стратегічне управління та планування Модуль 4. Податкове законодавство та імплементація міжнародних норм Модуль 5. Зміцнення матеріальної та фінансової основи місцевого
самоврядування Модуль 6. Бюджет і бюджетний
процес Модуль 7. Фінансова децентралізація в контексті регіональної фінансової
політики |
6. Оцінювання і форми поточного, підсумкового контролю |
|
Критерії оцінювання та їх питома вага у підсумковій оцінці (%) |
Відвідування занять (проходження дистанційного навчання) – 80%; опрацювання обов'язкової літератури, інформаційних
та інших матеріалів – 14 %; підсумковий контроль – 6% Документ
про підвищення кваліфікації видається за умови відвідування занять та активної участі у тренінгових заняттях |
Форма підсумкового контролю |
Залік у формі усного
опитування |
Освітній документ |
Сертифікат про
підвищення кваліфікації Зразок сертифікату
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1CDOYTHn5YAFrSY4nNi53N_wFTu2Fimxu Реєстр виданих
освітніх документів https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1SkIRhMr8prpwFaF1lQOc2sv4mLd2ziNX |
2. СТРУКТУРА ПРОГРАМИ «Управління публічними фінансами»
Етап навчан- ня |
Назва модулів, тем |
Кількість годин |
||||
Загальна кількість
годин/ кредитів ЄКТС |
У тому числі |
|||||
Аудиторні заняття |
Дистанційні заняття |
Навчальні візити |
Самостійна робота |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Сесія 1 |
Модуль 1. Організація системи державного
управління |
|||||
Тема 1.1. Закон України «Про державну службу» |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Тема 1.2. Особливості
комунікації органів державного управління в сучасних умовах |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Тема 1.3 Формування
комунікативних компетентностей державних службовців |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Модуль 2. Фінансування державних і муніципальних
проектів |
||||||
Тема 2.1. Проекти, які
реалізуються органами влади та методи їх фінансування |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Тема 2.2. Фінансування проектів
за допомогою емісії облігацій органами влади |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Тема 2.3. Грантове фінансування |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Модуль 3. Стратегічне управління та планування у сфері
державного управління |
||||||
Тема 3.1. Стратегічне управління як інструмент подолання невизначеності та мінливості |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Тема 3.2. Особливості розробки стратегії організації у сфері державного
управління |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Тема 3.3 Сучасні методичні підходи до розробки стратегій |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Сесія 2 |
Модуль 4. Податкове
законодавство та імплементація міжнародних норм |
|||||
Тема 4.1. Аналіз побудови та розвитку
податкових систем провідних країн світу та України. |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Тема 4.2. Імплементація
міжнародно-правових норм в частині організації роботи податкових органів. |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Модуль 5. Зміцнення матеріальної та фінансової основи
місцевого самоврядування |
||||||
Тема 5.1. Функціонування місцевих фінансів в умовах децентралізації |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Тема 5.2.Світовий досвід організацій фінансів |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Тема 5.3. Формування дохідної та планування видаткової частин публічних
бюджетів |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Модуль 6. Бюджет
і бюджетний процес |
||||||
Тема 6.1. Бюджетний устрій та
бюджетна система. |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Тема 6.2. Бюджетне планування та бюджетна політика |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Тема 6.3. Середньострокове бюджетне планування та прогнозування |
1/0,033 |
|
1 |
|
|
|
Модуль 7. Фінансова
децентралізація в контексті регіональної фінансової політики |
||||||
Тема 7.1. Регіональна політика та фінансова децентралізація |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
Тема 7.2. Фінансове забезпечення ОТГ |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
|
|
Підсумковий контроль (залік) |
2/0,067 |
|
2 |
|
|
РАЗОМ |
30 |
|
30 |
|
|
За результатами навчання видається сертифікат.
Додаткова інформація на сторінці Центру КПР Державного університету економіки і технологій (м. Кривий Ріг)
https://www.duet.edu.ua/ua/centr/karers/content/3
Телефон для довідок +38096 672 6022 Наталія Ізмайлова
Категорії посад державної служби: В Б
Категорії посад в органах місцевого самоврядування: IV V VI VII
Набір слухачів не розпочато.
м. Кривий Ріг, вул. Медична, 16
Дніпропетровська
Івано-Франківський національний технічний університет нафти...
Чернівецький регіональний центр перепідготовки та...
Чернівецький регіональний центр перепідготовки та...